Foket op weg naar RSCA? 'Gent staat Rode Duivel niks in de weg'

    Foket op weg naar RSCA? 'Gent staat Rode Duivel niks in de weg'

    Gepubliceerd: vrijdag 12 januari 2018 om 09:30vr 12-01-2018 om 09:30

    RSC Anderlecht heeft met Kenneth Saief, Matz Sels en Sven Kums al drie spelers lopen met een verleden bij AA Gent. Toch kan er zomaar een vierde bijkomen, paars-wit toont al enige tijd interesse in Thomas Foket. Gent-voorzitter Ivan De Witte sluit een vertrek toch niet helemaal uit.

    "Foket is een heel speciaal geval. Hij is iemand die altijd speelde, die een ongelooflijk grote waarde had door het systeem dat Hein speelde en nu in een grijze zone terecht dreigt te komen. Iemand die u al het mooie mee bezorgd heeft lang in die grijze zone laten leven, is niet zeer fair. We gaan proberen om met Thomas een goeie overeenkomst te vinden", aldus De Witte in Het Laatste Nieuws.

    De Rode Duivel is een rasechte Dilbekenaar, iemand waar de fans van Anderlecht zich ongetwijfeld snel mee zullen vereenzelvigen. Hein Vanhaezebrouck reageerde eerder al, maar hij weigerde om te spreken over spelers die er niet zijn.

    Poll

    Moet RSCA vol voor hem gaan?

    (761 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +40742
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:38
    Wat is die Ivan De Witte toch een enorme uitzondering op alle andere voorzitters, iemand die iets negatief over die man zegt, moet zelf een erg slechte mens zijn.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5145
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:45
    Inderdaad een hele aimabele, nuchtere en positieve man! Een verademing in het voetballandschap, al moet ik zeggen dat de heer VandenStock ook zelden een onvertogen woord gezegd heeft he...
    Ik moet hier nu spontaan aan het beeld van De Graen van Genk denken, toen deze in de tribune even een supporter uitdaagde en bijna op zijn bek kreeg. :) Een heel contrast met de heer De Witte ja :)
    Vind ik leuk
    firedwarf +3226
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:32
    kan me anders begin dit seizoen een VDS inbeelden die niet zo blij was met de supporters en dat ook erg duidelijk maakte ... Strookt niet echt met het onvertogen woord wat ge zegt eh :D Bij mijn weten is Degraen ook nooit een voorzitter geweest... Enkel algemeen directeur en daar kan ik u der wel een deel andere van opnoemen in dit voetballandschap die niet zo onbesproken zijn... Best dus geen voorzitters met directeurs vergelijken :)
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5145
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:39
    Klopt dat hij algemeen directeur was, toch ook een belangrijke functie binnen de club hè... Maar het gedrag was er op een aandoenlijke manier toch over hè :). Wat VDS betreft, het klopt dat hij zich dit seizoen uitzonderlijk heeft opgejaagd maar over het algemeen worden er op RSCA toch gedragscodes nageleefd hè. Of vind je dit echt niet?
    En het was absoluut niet bedoeld als aanval op Genk hè! Was gewoon een grappig beeld dat ik me voor de geest haalde.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 10:40]
    Vind ik leuk
    firedwarf +3226
    vrijdag 12 januari 2018 om 13:47
    Lol van mij had degraen op zen gezicht mogen krijgen en meer dan eens begrijp me ni verkeerd maar bedoel voorzitters en ads vergelijken is ni correct, denk maar aan gevallen als bico en dergelijke...en ja vds heeft dit jaar tich paar keer serieus uitgehaald onder weiler naar de supporters wat ik hem al die jaren nooit heb weten doen...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16262
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:10
    Klopt! Eentje die zich ook niet wegsteekt bij tegenslagen en altijd met de borst vooruit loopt. Zeer zeldzaam vandaag de dag.
    Vind ik leuk
    JLo +641
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:46
    Knap van De Witte, maar hoop wel dat Fokkie blijft. Hij kan van onschatbare waarde zijn bij de Buffalo’s.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15611
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:48
    Laten spelen, een Fokkie op stoom kwijt zijn zou een groot gemis zijn.
    Vind ik leuk
    freeman +12064
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:54
    Een Fokkie op stoom ? Daar zeg je alles !
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15611
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:57
    Als hij niet speelt, kan hij niet op stoom komen hé... Mitro is nu toch eventjes out waarschijnlijk, dus kan Bronn naar het centrum geschoven worden en Foket op rechts zijn kans krijgen.
    Vind ik leuk
    JLo +641
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:08
    Centraal hebben we een Scandinavische topper binnengehaalde. ;) Positief dat er achteraan toch nog wat mogelijkheden zijn. ;)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15611
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:13
    Heeft al indruk gemaakt inderdaad. Maar zulke oefenpotjes zeggen wel weinig, weet ook nog niet of Yves hem al voor de leeuwen gaat gooien (zijn interview laatst over de directe inzetbaarheid van de Scandinavische transfers).
    Vind ik leuk
    freeman +12064
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:22
    Dat bedoel ik juist . Moet nog van heel ver terugkomen , hopelijk krijgt hij weldra de kansen van Yves ? Hij zal dan ook wel beter dan wie ook zijn huidig vormpeil kunnen inschatten . Wordt hij nog ooit " de oude " ?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15611
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:50
    Dan heb ik het verkeerd begrepen! :) en laat ons hopen, zeker voor Fokkie zelf! Hij heeft wel iets en is nog redelijk jong.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16262
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:00
    De Witte is wel altijd eerlijk en recht voor de raap. Mooier dan al dat rond de pot-gedraai.
    Vind ik leuk
    vrijdag 12 januari 2018 om 11:39
    Toch een iet wat vreemde situatie : trainer werpt met bloemen naar Foket en laat toch doorschemeren dat hij hem wil en kan gebruiken en de voorzitter wil hem laten gaan . Kan Foket volgens hem geen meerdere systemen aan ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws