Marca: Real Madrid wil stunten met de komst van absolute wereldster

    Marca: Real Madrid wil stunten met de komst van absolute wereldster

    vrijdag 12 januari 2018 om 08:02

    Real Madrid lijkt zijn zinnen op Neymar te hebben gezet. Volgens het doorgaans goed geïnformeerde Marca zijn de eerste contacten tussen De Koninklijke en de duurste voetballer ter wereld al gelegd.

    Volgens het Spaanse medium is de toekomst van vedette Cristiano Ronaldo in Madrid uiterst onzeker en is men op zoek naar een nieuwe Galáctico. Afgelopen zomer had dit Kylian Mbappé moeten worden, maar het negentienjarige toptalent koos er toen voor om AS Monaco voor Paris Saint-Germain te verruilen. Ook Harry Kane, Eden Hazard en Timo Werner staan op het lijstje in Madrid, maar Neymar geldt als dé droomversterking.

    Marca acht Real Madrid in staat om de man van 222 miljoen euro los te weken bij PSG. Men is naar verluidt van plan om een totaalbedrag van vierhonderd miljoen te spenderen aan een mogelijke transfer. De krant sluit bovendien niet uit dat Ronaldo, die al langere tijd begeerd wordt vanuit Parijs, de omgekeerde weg bewandelt.

    Real Madrid wil de goede betrekkingen met PSG behouden en zal naar verwachting eerst de club benaderen, wanneer het serieus werk wil maken van Neymar. Toch heeft het eerste contact met de buitenspeler al plaatsgevonden: tijdens het recente FIFA-gala in Londen sprak Neymar al met een delegatie van De Koninklijke. Ook tijdens zijn vakantie werd de vleugelaanvaller gespot met een vertegenwoordiger van Real. De regerend Champions League-winnaar lijkt overigens deze winter nog geen poging te gaan wagen: Neymar geldt als een project voor de lange termijn.

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +13387
    vrijdag 12 januari 2018 om 08:04
    Alles beter dan PSG.
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +564
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:53
    PSG wint volgens mij gewoon de Champions League. ben geen fan van die Qatari maar een grote club met historie die wat mij betrefd niet misstaat tussen de Europese top. Psg is pas beginnen doen op finacieel vlak wat Real als sinds de jaren 60 doet.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4147
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:34
    Euh... Een grote club met historie? Die club is pas opgericht in 1970 hè! En wat betreft historie: 1 keer de uefacup II in de jaren 90 en 1 keer de Intertoto... En in Frankrijk 6 keer kampioen...
    Is heus niet de club met de grootste traditie in Frankrijk! Wel die met het meeste geld sinds de intrede van een reine sjeik...
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +564
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:43
    DE club uit grootstad Parijs. Vanaf 1970 een grote club met een fantieke aanhang. George Weah, Safet Susic, Rai, Ronaldinho, Yohann Djorkaeff, Kombouaré, David Ginola, dat zegt genoeg. Voor Franse standaarden een grote club met een rijke historie ondaks zijn jonge leeftijd. Ze mistaan absoluut niet tussen de Europese top al is het met Qatari geld. Dat is overal toch hetzelfde. Real was met geld van dictator is toch niet beter.
    Vind ik leuk
    RAFC4000 +564
    vrijdag 12 januari 2018 om 10:44
    En ik weet het Saint-Etienne, Nantes, Marseille, girondins de Bordeaux, Lyon, veel clubs met historie maar PSG staat er zeker door jonge leeftijd pal midden in.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13288
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:36
    Zijn eisen bij Real zullen nog een pak erger worden. De medespelers zullen zijn gat moeten afkuisen als hij gedaan heeft met zijn behoefte te doen, dat verwend nest.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4147
    vrijdag 12 januari 2018 om 09:47
    Zijn gat moeten afkuisen? Ik durf zelfs te stellen dat ze het zullen moeten aflikken :)
    Toch inderdaad een omhooggevallen speler he, los van zijn geweldige voetbalkwaliteiten. Het moet bij hem toch een belletje doen rinkelen dat de fans hem niet verkozen hebben in het uefa team of the year...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 12 januari 2018 om 09:49]
    Vind ik leuk
    firedwarf +2922