Club Brugge-fans plannen bijzondere actie voor overleden supporter

    Club Brugge-fans plannen bijzondere actie voor overleden supporter

    donderdag 11 januari 2018 om 21:00

    In het Jan Breydelstadion wordt er natuurlijk altijd geklapt in minuut 23, dat ter nagedachtenis van François Sterchele. Een aantal fans willen echter dat er tegen Sporting Charleroi ook in minuut 40 een applaus zal volgen.

    Een groepje fans wil hulde brengen aan Jeroen, een fervente supporter van Club Brugge die op veertigjarige leeftijd uit het leven is gestapt. 

    "Samen met onze Brugse aanhang willen we hem een eervol afscheid geven", klinkt het op hun Facebookgroep. "Daarom willen we die-hard Jeroen eren door op de veertigste minuut tijdens Club Brugge - Charleroi in de BVB één minuut te klappen voor hem. Deel dit met al je vrienden zodat iedereen op de hoogte is", wordt er bovendien nog opgeroepen.

    Voorlopig hebben een kleine driehonderd mensen aangegeven dat ze meedoen aan de actie. Gaat dat aantal snel toenemen en zien we op 16 januari een eerbetoon?

    Plaats een reactie

    BS90 +4443
    donderdag 11 januari 2018 om 21:18
    Ik snap zo'n dingen nooit helemaal. Voor een speler of coach tot daar toe, maar elke week sterft er wel ergens een supporter van een topclub
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4147
    donderdag 11 januari 2018 om 21:19
    Wat doe je met een supporter die op 97-jarige leeftijd sterft? Dan kan je alleen applaudisseren in de verlengingen...
    Vind ik leuk
    BS90 +4443
    donderdag 11 januari 2018 om 21:20
    Of op 46-jarige leeftijd, geef je dan applaus bij extra tijd eerste helft of begin tweede helft?
    Vind ik leuk
    freeman +10179
    vrijdag 12 januari 2018 om 00:09
    De scheids kan dan desnoods enkele extra minuten aan de verlengingen toevoegen ...
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4147
    donderdag 11 januari 2018 om 21:23
    Waarmee ik niet ongevoelig wil zijn he! Maar zoals BS90 zegt sterven er elke dag/week wel ergens mensen/supporters... Dat hoort helaas bij het leven.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13366
    donderdag 11 januari 2018 om 21:37
    Als die medesupporters/vrienden/familie daar nood aan hebben dan moeten zijn daar vrij in kunnen zijn om dat te doen. Ze kunnen een oproep lanceren en dan kunnen de andere mensen ook die beslissing voor zichzelf daarin maken of ze dat initiatief willen "steunen".

    Het gaat niet zozeer of er alle dagen mensen sterven of niet. Wel aan die die achterblijven en er nood aan hebben om zulke zaken te doen, als een soort van verwerking. Als het voor hen helpt, dan hebben wij daar geen oordeel over te vellen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 21:42]
    Vind ik leuk
    Lunam +1238
    donderdag 11 januari 2018 om 22:03
    Laat ons eerlijk zijn, ben geen Club supporter maar vind dit een mooi gebaar, moet toch zijn dat deze mens een supporter was in hart en ziel, waarom niet dan ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Club Brugge-fans plannen bijzondere actie voor overleden supporter