Hoongelach bij Lokeren over Teodorczyk, veel lof voor spitsen van Club Brugge

Hoongelach bij Lokeren over Teodorczyk, veel lof voor spitsen van Club Brugge

donderdag 11 januari 2018 om 17:32

Eén van de lichtpuntjes bij Lokeren dit seizoen is Jakov Filipovic. De centrale verdediger kon al overtuigen met enkele knappe prestaties. Makkelijk heeft hij het echter nog niet gehad, want hij ziet heel wat goede spitsen in onze competitie rondlopen.

Anderlecht had vroeger heel wat goede spitsen in de rangen rondlopen. Maar daat ziet Filipovic nu niets van terug. "De beste spits? Ik kan nu toch moeilijk Teo zeggen hé", lacht hij.

Bij leider Club Brugge ziet hij wél twee goede spitsen rondlopen. "Nee, ik was het meeste onder de indruk van Diaby. Dat is de beste. En Wesley: wat een beest", zegt hij in Het Laatste Nieuws.

Teodorczyk zit dit seizoen na zeventien wedstrijden aan drie doelpunten en twee assists in de competitie. Diaby scoorde er negen in negentien wedstrijden. De jonge Braziliaan Wesley zit aan zes doelpunten na negentien wedstrijden.

Poll

Zijn Diaby en Wesley beter dan Teodorczyk?

(670 stemmen)

Plaats een reactie

Shredder +1058
donderdag 11 januari 2018 om 17:34
Wie nee stemt moet meer naar voetbal kijken. Bestaat geen twijfel over dat die beter zijn.
Vind ik leuk
BigShaq +125
donderdag 11 januari 2018 om 17:41
Die wesley is toch wel en overrated speler wa heeft diejen al bewezen? 6 goals dit seizoen 6goals vorig seizoen
Vind ik leuk
freeman +5026
donderdag 11 januari 2018 om 18:10
Is MEER dan een goalmaker !
Vind ik leuk
BigShaq +125
donderdag 11 januari 2018 om 18:56
Voor een spits zijn goals nog altijd belangrijk, hij zal nooit een echte topper worden als hij zijn statistieken niet omhoog krijgt. Dat komt misschien nog met de jaren maar als het in België al niet lukt zal het in een betere competities ook niet lukken.
Vind ik leuk
ElPimpi +473
donderdag 11 januari 2018 om 17:37
Wesley... mark my words...
Vind ik leuk
SD +2589
donderdag 11 januari 2018 om 17:37
maar 15% RSCA supporters ?
Vind ik leuk
Toca +13183
donderdag 11 januari 2018 om 17:43
Denk je nu echt dat wij supporters nooit eerlijk kunnen zijn ??
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:45
Een jaar geleden zou het resultaat helemaal omgekeerd geweest zijn, maar we kennen niks van voetbal...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6114
donderdag 11 januari 2018 om 17:42
De Teo-aanhang wordt met de dag kleiner, maar ze blijven overeind!
Vind ik leuk
ketje55 +1316
donderdag 11 januari 2018 om 17:47
Het zit bij Lokeren nog diep dat Teo één van zijn 3 doelpunten de winninggoal was tegen hen. C'est la vie. Hij heeft vorig seizoen ook de strontboeren hun bakkes gesnoerd.
Vind ik leuk
CM99 +70
donderdag 11 januari 2018 om 17:56
Wat een woorden ketje.. Blijven ademen.
Vind ik leuk
freeman +5026
donderdag 11 januari 2018 om 18:16
Zijn diarree komt weer boven water .....
Vind ik leuk
User251 +945
donderdag 11 januari 2018 om 19:22
Komt?
Hij is er nooit echt vanaf geraakt.
Vind ik leuk
freeman +5026
donderdag 11 januari 2018 om 20:06
Is wel een maandelijks fenomeen ! :-)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:03
Het voetbalt als spits ook wat lekkerder als een ploeg goed draait, niet? Teo deelt in de malaise en is er zelfs het uithangbord van geworden, zal natuurlijk ook wel te maken hebben met zijn beperkte technische bagage.
Maar eerlijk; de matchen van Harbaoui waren zeker niet van betere makelij, als je hem ziet kaatsen of een pass geven over ocharme 5 meter! Deed eveneens pijn aan de oogjes!
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 18:04]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:35
Anderlecht heeft terug nood aan een Radzinski-Koller verhaal in de spits.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:41
waren ook wel uitzonderlijke tijden, of romantiseren we te snel het verleden?
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:49
Financieel gezien misschien wel. Maar kijk wat Ajax vorig seizoen heeft gepresteerd of wij met Gent die 2 jaar. Ik heb er toch nog geloof in dat het kan.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:51
of zelfs ons Europees parcours van vorig seizoen...
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:55
Exact! Dan wel nog met een iets beter voetbal!

Zou een Koller moeilijk te creëren zijn denk je?

Een jonge speler waar je van weer dat die sterk en groot is of zal worden trainen op zijn kopbalsterkte, kaatsen en schot.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 19:27
Lord, ik ben Koller het jaar dat hij van Lokeren kwam, gaan bezien in een vriendschappelijk duel in Tongeren tijdens de voorbereiding en dacht toen: 'amaai, is dat nu een speler voor Anderlecht?' Hij viel net niet over zijn eigen voeten'
Achteraf gezien was dat gelukkig een onterechte maatstaf. Ik wil maar zeggen dat de klasse van de 'machtsmens' Koller er ook niet instant vanaf vloog!

We vergeten soms de twijfels, maar kijk toch ven naar dit stukje film wat Antheunis erover te zeggen had..
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/programmas/De_Kleedkamer/1.2935153
Vind ik leuk
DDT +1165
donderdag 11 januari 2018 om 21:01
Hij kwam dan ook gratis naar LOKEREN, Lambrecht kreeg hem voor een bak Jupiler
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:03
Geweldig filmpje he! En inderdaad, dat klopte ook.
Maar nadien heeft Koller toch wel potten gebroken he! Eerst bij Anderlecht, dan bij Borussia Dortmund, dan bij monaco,...
Dat parcours zie ik Teo niet afleggen of ik zou me wreed moeten vergissen :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:39
Ik zal er morgen eens een kijkje naar nemen :)

Het tijdperk Koller-Radzinski heb ik niet heel erg bewust meegemaakt (was toen 6-7 jaar). Maar heb wel aardig wat filmpjes ervan zien passeren de afgelopen jaren.
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:46
Is een filmpje van 1 minuut met enkel de commentaar van Aimé.
Potverdorie...jong kereltje zijt gij dan, chapeau voor je inzichten...
Ik ben nog naar Manchester geweest met die ploeg van koller en co. Mooie reis en toffe herinnering, wel 5-1 verloren, maar revanche thuis 2-1. Dat waren tijden!
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 januari 2018 om 21:52]
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 21:54
Ik heb het gekeken (dacht dat het wat langer was, omdat ik zag dat het van het programma De Kleedkamer was)! Ja, dat wist ik dus allemaal niet :) Buiten dat hij van Lokeren kwam.

Dan is er zeker nog hoop om in de toekomst nog zo eens een speler onder de vleugels te hebben!

Die credits moet ik aan mijn ouders geven, maar bedankt! :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:23
Toen zag het er na de 2e speeldag ook niet geweldig uit he!
Eerst inderdaad die pandoering in Manchester, dan een serieuze nederlaag tegen Dinamo Kiev.
Tegen PSV wat meeval gehad en dan inderdaad een paar topmomenten. Ook nog in de 2e ronde he, waar Radzinski mooi scoort tegen rome geloof ik, niet?
Geweldige tijden :)
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 06:42
En in Leeds beter zijn maar verliezen, de week erop thuis kansloos tegen Leeds. Als ik mij goed herinner.
Voetbal kan een vreemd spelletje zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 02:31
Manchester is wel een ervaring op zich. Zeker in die tijd, wat een fantastische ploeg hadden die toen!

Ik heb het nooit echt bewust meegemaakt, heb altijd wel iets met voetbal gehad. Maar hzt echt op de voet volgen deed ik toen nog niet. Is pas gekomen toen ik net voor de middelbare schooljaren mee naar den Ot ben mogen gaan met vrienden. Zo ben ik mij dan meer en meer gaan verdiepen in de voetbalverledens, ben ik het meer en meer gaan volgen en had ik de Buffalomicrobe te pakken. Ook wel dankzij familie van mij die in de jaren 70 en 80 nog bij Gent en Cercle Brugge speelde (Franco Pirelli).
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 06:46
Ik heb hem opgezocht, speelde begin jaren 80 in eerste. Dat is nu net voor mij te lang geleden om dat bewust meegekregen te hebben. Ben van 79.
Wel tof, ga de naam onthouden!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 09:20
Heeft nog samen gespeeld met Aad Koudijzer, een echt clubicoon bij Gent. Zowel hij als de Buffalosupporters zijn nog vol lof over Franco. De termen 'balvirtuoos' en 'temperamentvol' al vaak horen voorbij komen als het over hem gaat. Joos heeft hem ooit in ET nog geprezen (met beelden) voor de mooiste pirouettes te maken (meen ik mij te herinneren, zal eens zoeken of ik het filmpje nog vind).

Zijn zoon is trouwens ook een goeie speler, Hein Vanhaezebrouck heeft indertijd nog Franco een aantal keer gecontacteerd om hem te overtuigen om onder hem te komen spelen. Maar hij heeft dan gekozen voor zijn gezin in plaats van aan een voetbalcarrière te bouwen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:07
Aad ken ik wel (van naam), als je ET haalt, dan is dat al een prestatie, zeker omdat het 35 jaar geleden is. Sjiek!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 12:32
http://sporza.be/cm/sporza/videozone/programmas/extratime/2.38148#

Vanaf minuut 11. De koning van de panna was het! Dacht ook dat er beelden bij waren, maar denk dat ik die van hemzelf ooit eens gezien heb.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 17:34
Straf! Koning van de panna's genoemd worden terwijl ze de keuze hebben uit de hele wereldtop. Riquelme, nee toch niet; Franco Pirelli!
Misschien je nickname veranderen in -Franco Pirelli, king of panna- ;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 januari 2018 om 14:27
Je kan hier spijtig genoeg je nickname niet meer veranderen. Anders had ik het denk ik wel al een keertje gedaan! :)
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 23:20
Ik heb die jaren heel bewust meegemaakt, net als die geweldige campagne in de champions league in 2000 - 2001
Geweldige tijd hoor!
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 02:34
Daar twijfel ik niet aan :) Manchester was toen het van het! De voetbalcultuur was toen ook nog veel mooier, vind ik. In vergelijking met nu.
Vind ik leuk
vrijdag 12 januari 2018 om 06:53
Vergeet nooit hoe de spelers van Man u het stadion binnen rolde! Bijna één voor één enkele uren voor de match tussen de dranghekken met supporters door. Wat een ervaring. Die van Anderlecht maar zingen richting Beckham: 'Beckham fagget!'
Het was net na de historie dat hij op tv had toegegeven da hij ooit wel eens het ondergoed van Victoria, zijn vrouw, droeg.
Beckham fagget! Tot hij op drie vier meter afstand kwam met een smile op zijn gezicht, draaide de sfeer. Please David, autograph, please a picture with me! LOL
Wat had die kerel dat heerlijk opgelost!
Sindsdien fan, als jij dat op die manier kan, anderen zouden hun middenvinger opsteken! Lof voor Becks
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:42
Omgekeerd ook hé. Als Teo de kansen zou afmaken ben k zeker dat Anderlecht met meer vertrouwen in de ploeg gaat spelen. Maar dat doet hij dus niet. Eigenlijk vind ik als Club supporter, dat het op niets trekt dat Anderlecht geen serieuze spits heeft. Dat is onze concurrentie en dat is belachelijk. Nu, van mij mag het natuurlijk, maar hoelang krijgen spelers vertrouwen bij Anderlecht? Veel te lang ivm andere topploegen momenteel althans
Vind ik leuk
donderdag 11 januari 2018 om 18:51
Natuurlijk zijn Herman en Renée hier schuldig:
Harbaoui en Beric gaan huren, Thelin kopen (na huurperiode) en direct uitlenen. En Teo had ook al geen potten meer gebroken in de PO.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Hoongelach bij Lokeren over Teodorczyk, veel lof voor spitsen van Club Brugge