Club zet de champagne nog niet koud, Bruggelingen blijven RSCA vrezen

    Club zet de champagne nog niet koud, Bruggelingen blijven RSCA vrezen

    Gepubliceerd: woensdag 13 december 2017 om 13:33wo 13-12-2017 om 13:33

    De eindfase van de reguliere competitie komt er binnen enkele weken aan. De strijd om de titel zal dan ook losbarsten. Club Brugge lijkt nu dé titelkandidaat te zijn, maar bij Club wil men nog niet vieren. Anderlecht en Charleroi blijven concurrenten.

    Club Brugge heeft momenteel een voorsprong van tien punten op Anderlecht. Zondag wacht er nog een thuiswedstrijd. De Bruggelingen kunnen paars-wit volgens enkelingen dan ook helemaal uit de titelrace slaan. Daar gaat Vincent Mannaert niet akkoord mee.

    "Men zegt dat het de laatste kans is voor Anderlecht omdat ze bij een nederlaag tegen ons dertien punten achterstand hebben. Ik ben het daar niet mee eens", zegt Mannaert bij de RTBF. "Vorige week was iedereen nog vol lof over hun prestatie en zege bij Celtic. De nederlaag tegen Charleroi zou niet alles in twijfel mogen trekken."

    "Die nederlaag had ook met de wedstrijdomstandigheden te maken, zoals de uitsluiting van Deschacht. Zoals altijd bij Club-Anderlecht verwacht ik zondag een intense wedstrijd, met veel inzet en passie. Anderlecht zal een titelrivaal blijven tot het einde", besluit hij.

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (267 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +16062
    woensdag 13 december 2017 om 13:35
    Als grote man van Club kan je niet anders dan dit te zeggen. Stiekem zijn ze al een titelfeestje aan het uitstippelen.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    woensdag 13 december 2017 om 13:36
    Standaard teksten van een manager die op kop staat.
    Vind ik leuk
    Toca +40195
    woensdag 13 december 2017 om 13:46
    Inderdaad, maar hij weet goed dat het nog altijd kan mislopen...
    Al heeft Club het nu tegenover Anderlecht toch wel stevig in handen hé
    [Reactie gewijzigd op woensdag 13 december 2017 om 13:47]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    woensdag 13 december 2017 om 13:51
    De wintermercato kan nog voor een stevige aardverschuiving zorgen.
    Vind ik leuk
    Toca +40195
    woensdag 13 december 2017 om 13:56
    Klopt maar dan toch liever niet met 13 punten achterstand.
    Vind ik leuk
    VaSy +926
    woensdag 13 december 2017 om 14:35
    En hopelijk met een goalenmaker.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 13:50
    En omdat die teksten standaard gezegd worden is het onmogelijk dat het eens gemeend is?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    woensdag 13 december 2017 om 13:52
    Stel ik dat ergens dan? Het zijn gewoon teksten die weinig om het lijf hebben, dat wil ik ermee zeggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 13:58
    het is de indruk die gewekt wordt.
    persoonlijk vind ik dat, indien zo'n uitspraak gemeend is, die wél degelijk veel om het lijf heeft. en daar ga ik ook van uit.

    ik vind 't gewoon spijtig dat er d'office vanuit gegaan wordt dat zoiets mooipraterij is.
    Vind ik leuk
    Toca +40195
    woensdag 13 december 2017 om 14:08
    Mannaert lijkt mij ook geen domme mens. En hij denkt gelukkig minder als een supporter, hoop ik toch.
    Na zondag zijn er nog 21 matchen te gaan tot het effectieve einde van het kampioenschap. Geen enkele manager of betrokkene bij een Club, gaat zeggen dat het seizoen dan al gespeeld is natuurlijk.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10614
    woensdag 13 december 2017 om 14:15
    Jan, je spiegelt je eigen bescheidenheid aan die van Vincent. En dat begrijp ik ook, de titel is pas gespeeld wanneer je mathematisch zeker bent. Je voorzichtigheid siert je, 'het voetjes-op-grond-houden' zal je waarschijnlijk ook hoog in het vaandel dragen. Maar eerlijk, Brugge moet én al een slechte periode ondergaan én bij Anderlecht moet er al een half mirakel gebeuren. Maar de competitie is nog lang en wie weet..nog niet helemaal gespeeld. Maar als de evlouties zich voortzetten zoals nu...dan is het gespeeld!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    woensdag 13 december 2017 om 14:44
    Ik respecteer uw mening Jan, maar ben het er niet mee eens dat het veel om het lijf heeft.

    Daarbij stel ik geenszins de integriteit van Mannaert in vraag.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4862
    donderdag 14 december 2017 om 01:29
    komaan jan, nu niet naïef doen e. Dat is gewoon wat men noemt politiek correct antwoorden. Niet meer niet minder.
    Vind ik leuk
    freeman +11972
    woensdag 13 december 2017 om 15:25
    Champagne ? Och arme .... het is nog ZO lang ! 10 punten ofte 5 voor de playoffs is gewoon nog niet het equivalent van 2 verlliesmatchen ! Alles kan zo vlug veranderen . Dat weet Mannaert ook wel als de beste !
    Vind ik leuk
    blondel +2774
    woensdag 13 december 2017 om 17:31
    Mannekes,er zijn ocharme 18 wedstrijden gespeeld.Er zijn er nog 22 te doen en er wordt al over kampioen gesproken.Wie zegt ni dat er na nieuwjaar het omgekeerde gebeurt.
    Vind ik leuk
    Boerken +7060
    woensdag 13 december 2017 om 17:41
    Dat zou wel niet mogen en niet normaal zijn ,dat Anderlecht beter wordt ok maar brugge zo een dip zou krijgen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws