Club zet de champagne nog niet koud, Bruggelingen blijven RSCA vrezen

    Club zet de champagne nog niet koud, Bruggelingen blijven RSCA vrezen

    woensdag 13 december 2017 om 13:33

    De eindfase van de reguliere competitie komt er binnen enkele weken aan. De strijd om de titel zal dan ook losbarsten. Club Brugge lijkt nu dé titelkandidaat te zijn, maar bij Club wil men nog niet vieren. Anderlecht en Charleroi blijven concurrenten.

    Club Brugge heeft momenteel een voorsprong van tien punten op Anderlecht. Zondag wacht er nog een thuiswedstrijd. De Bruggelingen kunnen paars-wit volgens enkelingen dan ook helemaal uit de titelrace slaan. Daar gaat Vincent Mannaert niet akkoord mee.

    "Men zegt dat het de laatste kans is voor Anderlecht omdat ze bij een nederlaag tegen ons dertien punten achterstand hebben. Ik ben het daar niet mee eens", zegt Mannaert bij de RTBF. "Vorige week was iedereen nog vol lof over hun prestatie en zege bij Celtic. De nederlaag tegen Charleroi zou niet alles in twijfel mogen trekken."

    "Die nederlaag had ook met de wedstrijdomstandigheden te maken, zoals de uitsluiting van Deschacht. Zoals altijd bij Club-Anderlecht verwacht ik zondag een intense wedstrijd, met veel inzet en passie. Anderlecht zal een titelrivaal blijven tot het einde", besluit hij.

    Poll

    Wie wordt kampioen?

    (267 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +11599
    woensdag 13 december 2017 om 13:35
    Als grote man van Club kan je niet anders dan dit te zeggen. Stiekem zijn ze al een titelfeestje aan het uitstippelen.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10619
    woensdag 13 december 2017 om 13:36
    Standaard teksten van een manager die op kop staat.
    Vind ik leuk
    ElPimpi +783
    woensdag 13 december 2017 om 13:45
    Maar toch met het nodige zin voor realiteit gezegd, denk ik dan.
    Ik zie het niet velen doen. En hij heeft gelijk. Dergelijke wedstrijden hangen af van details. Had Olli geen rood gepakt, was er een totaal andere match (ik know: als als als ...)
    Anderlecht zal er wel staan tegen Club en zeker tegen de start van de PO...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10619
    woensdag 13 december 2017 om 13:48
    Daarom is het ook een standaard tekst. Je zegt er niks verkeerds mee, je loopt ook niet naast je schoenen of je kunt ook niet tegen een muur aanlopen later, door uitspraken die je nu doet.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6201
    woensdag 13 december 2017 om 14:04
    en vooral je eigen spelers scherp houden...
    Vind ik leuk
    Toca +27686
    woensdag 13 december 2017 om 13:46
    Inderdaad, maar hij weet goed dat het nog altijd kan mislopen...
    Al heeft Club het nu tegenover Anderlecht toch wel stevig in handen hé
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10619
    woensdag 13 december 2017 om 13:51
    De wintermercato kan nog voor een stevige aardverschuiving zorgen.
    Vind ik leuk
    Toca +27686
    woensdag 13 december 2017 om 13:56
    Klopt maar dan toch liever niet met 13 punten achterstand.
    Vind ik leuk
    VaSy +413
    woensdag 13 december 2017 om 14:35
    En hopelijk met een goalenmaker.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 13:50
    En omdat die teksten standaard gezegd worden is het onmogelijk dat het eens gemeend is?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10619
    woensdag 13 december 2017 om 13:52
    Stel ik dat ergens dan? Het zijn gewoon teksten die weinig om het lijf hebben, dat wil ik ermee zeggen.
    Vind ik leuk
    ElPimpi +783
    woensdag 13 december 2017 om 13:54
    een beetje zoals de meeste commentaren op dit forum dan :-)
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10619
    woensdag 13 december 2017 om 13:55
    Wij zijn dan ook geen manager van een professionele voetbalclub. Dat voordeel hebben wij dan. :)
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 13:58
    het is de indruk die gewekt wordt.
    persoonlijk vind ik dat, indien zo'n uitspraak gemeend is, die wél degelijk veel om het lijf heeft. en daar ga ik ook van uit.

    ik vind 't gewoon spijtig dat er d'office vanuit gegaan wordt dat zoiets mooipraterij is.
    Vind ik leuk
    Toca +27686
    woensdag 13 december 2017 om 14:08
    Mannaert lijkt mij ook geen domme mens. En hij denkt gelukkig minder als een supporter, hoop ik toch.
    Na zondag zijn er nog 21 matchen te gaan tot het effectieve einde van het kampioenschap. Geen enkele manager of betrokkene bij een Club, gaat zeggen dat het seizoen dan al gespeeld is natuurlijk.
    Vind ik leuk
    ElPimpi +783
    woensdag 13 december 2017 om 14:19
    Tuurlijk is dat genen domme mens: tis nen brabander voor iets he ;-)
    Wat ik nog wou zeggen: het siert jou wel dat je zoals wij Clubsupporters steeds doen, het woord Club met een hoofdletter neerpent ;-)
    Vind ik leuk
    Toca +27686
    woensdag 13 december 2017 om 14:34
    nu had ik het in feite niet moeten doen, want nu sprak ik over een club in het algemeen..;
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6201
    woensdag 13 december 2017 om 14:15
    Jan, je spiegelt je eigen bescheidenheid aan die van Vincent. En dat begrijp ik ook, de titel is pas gespeeld wanneer je mathematisch zeker bent. Je voorzichtigheid siert je, 'het voetjes-op-grond-houden' zal je waarschijnlijk ook hoog in het vaandel dragen. Maar eerlijk, Brugge moet én al een slechte periode ondergaan én bij Anderlecht moet er al een half mirakel gebeuren. Maar de competitie is nog lang en wie weet..nog niet helemaal gespeeld. Maar als de evlouties zich voortzetten zoals nu...dan is het gespeeld!
    Vind ik leuk
    ElPimpi +783
    woensdag 13 december 2017 om 14:17
    wij moeten met onze Club nog naar Gent, Standard en Antwerp (want oh ja, ook bij Antwerp is spelen tegen Club de match van het jaar). Dus zoals Bredero het stelt: Het kan verkeren ... en snel ook :-)
    Maar natuurlijk hoop ik van ni ...
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10619
    woensdag 13 december 2017 om 14:44
    Ik respecteer uw mening Jan, maar ben het er niet mee eens dat het veel om het lijf heeft.

    Daarbij stel ik geenszins de integriteit van Mannaert in vraag.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +2666
    donderdag 14 december 2017 om 01:29
    komaan jan, nu niet naïef doen e. Dat is gewoon wat men noemt politiek correct antwoorden. Niet meer niet minder.
    Vind ik leuk
    freeman +7841
    woensdag 13 december 2017 om 15:25
    Champagne ? Och arme .... het is nog ZO lang ! 10 punten ofte 5 voor de playoffs is gewoon nog niet het equivalent van 2 verlliesmatchen ! Alles kan zo vlug veranderen . Dat weet Mannaert ook wel als de beste !
    Vind ik leuk
    blondel +1406
    woensdag 13 december 2017 om 17:31
    Mannekes,er zijn ocharme 18 wedstrijden gespeeld.Er zijn er nog 22 te doen en er wordt al over kampioen gesproken.Wie zegt ni dat er na nieuwjaar het omgekeerde gebeurt.
    Vind ik leuk
    Boerken +5962
    woensdag 13 december 2017 om 17:41
    Dat zou wel niet mogen en niet normaal zijn ,dat Anderlecht beter wordt ok maar brugge zo een dip zou krijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 23:11
    Is toch elk jaar zo met club....
    Voor nieuwjaar zijn ze elk jaar kampioen!
    Maar aan de meet.....
    Vind ik leuk
    blondel +1406
    woensdag 13 december 2017 om 23:30
    Heb daarmee helemaal geen probleem.Heb ze ondertussen toch veel winnende matchen zien spelen.Winnen ze ,ok,verliezen ze ,ook ok.Heb er geen euro meer mee.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Club zet de champagne nog niet koud, Bruggelingen blijven RSCA vrezen