'PSG gaat weer met geld smijten en trekt 100 miljoen euro uit'

'PSG gaat weer met geld smijten en trekt 100 miljoen euro uit'

woensdag 13 december 2017 om 13:00

Paris Saint-Germain is van plan om in de winter weer met geld te gaan smijten. De club uit Parijs wil Jan Oblak wegkopen bij Atlético Madrid, meldt AS.

Daar heeft PSG een bedrag van 100 miljoen euro voor over. Dat is de vastgestelde afkoopsom in het contract van Oblak in Madrid. PSG vindt dat de selectie behoefte heeft aan een doelman an wereldklasse en ziet de Sloveen als een grote upgrade. In de zomer zaten de Fransen ook al op het vinkentouw voor Oblak.

PSG wil eventueel de prijs drukken door spelmaker Javier Pastore of keeper Kevin Trapp in de deal te betrekken. Atlético Madrid zou alleen een bod op Oblak in overweging nemen als Thibaut Courtois naar de club komt. De Belg is al maanden aan het worstelen met Chelsea over een nieuw contract.

Plaats een reactie

woensdag 13 december 2017 om 13:08
Stop deze WAANZIN van die Franse pseudo wereldploeg.
Vind ik leuk
AzEz86 +3235
woensdag 13 december 2017 om 13:38
Kan iemand mij het nummer van hun boekhouder doorgeven? Ik zou graag ook op een half jaar wat extra centen willen "vinden".
Vind ik leuk
Drekovic +5068
woensdag 13 december 2017 om 17:28
Mogen die dan wél transfers doen ? Ik dacht dat zij eerst voor véle miljoenen moesten verkopen vooraleer zij transfers mochten doen ?
Vind ik leuk
firedwarf +1382
donderdag 14 december 2017 om 02:21
Foute veronderstelling PSG moet juist niks verkopen, om aan de financial fairplay te voldoen moet zij enkel kunnen aantonen dat zij geen verlieslatende ploeg is door zich met een aantal regels in orde te stellen. 1 Loonmassa mag niet meer dan een vast barema zijn van de totale uitgave van de club
2 totale uitgaven mogen niet meer bedragen dan de totale ingaven op basis van structurele gegevens ( transfers niet meegeteld)
3 alle inkomsten moeten transparant weergegeven worden net als alle uitgaven.
4 alle sponsors moeten transparant weergegeven zijn ( geen verborgen sugardaddy constructies ofzo om geld wit te wassen)

Zolang PSG zich hier aan houdt is er geen enkel probleem. Als zij meer inkomsten genereren door bv truiverkoop, uitverkocht stadion etc etc en daarmee meer inkomsten dan uitgave aan loon hebben is der geen probleem en mogen ze 20 Ronaldos en 40 messis halen... bij wijze van spreke. Concreet zijn dit de doelstellingen:

Doelstellingen Financial Fair Play

Het concept werd breed gedragen en heeft de volgende doelstellingen:

• Introduceren van meer discipline en rationaliteit in de financiën van het clubvoetbal;
• De druk verminderen op de salarissen en transfersommen van spelers;
• Clubs aanmoedigen om te concurreren op inkomsten;
• Aanmoedigen van lange termijn investeringen in de jeugdafdeling;
• Beschermen van de levensvatbaarheid van het Europese clubvoetbal op lange termijn;
• Ervoor zorgen dat clubs tijdig aan hun verplichtingen voldoen.

Om de doelstellingen van Financial Fair Play te behalen zijn een aantal reglementen opgesteld door de UEFA. Dit zijn verplichtingen waaraan clubs moeten voldoen om hun boekhouding in evenwicht te brengen. Clubs kunnen binnen het concept niet herhaaldelijk meer uitgeven dan de gegenereerde inkomsten. Vanaf het seizoen 2011/2012 tot 2014/2015 moeten clubs break-even draaien. Het is echter toegestaan om maximaal 45 miljoen verlies te draaien over deze 3 jaar en in het seizoen 2015/2016 zal het negatief saldo nog maximaal 30 miljoen mogen zijn. Vanaf dit seizoen mag een ploeg nog een negatief saldo over maximum 3 seizoenen hebben mits zij een goedgekeurd plan heeft om dit structureel tekort weg te werken en dit plan goedgekeurd is door uefa

[Reactie gewijzigd op donderdag 14 december 2017 om 02:23]
Vind ik leuk
Drekovic +5068
donderdag 14 december 2017 om 10:19
Dan heb ik verkeerde informatie gehad van VP , die beweerden enkele weken geleden om aan al die voorwaarden te voldoen dat zij zeker 4 gerenoveerde spelers moesten verkopen om in regel te blijven .
Vind ik leuk
firedwarf +1382
donderdag 14 december 2017 om 14:51
hoeft niet maar is natuurlijk wel de snelste en gemakkelijkste manier want uw uitgaven ( loonkost) daalt daardoor spectaculair terwijl uw inkomsten éénmalig een boost krijgen... Het IS een optie, ma er zijn ook andere opties vandaar... heb me er indertijd in verdiept inzake de kwestie van mbappé en neymar en geloof al die media maar niet... Het enige waar PSG tegenaanhinkt is dat al het geld dat uit saoudie arabie komt wegens buiten EU minstens 6 maanden vastgehouden wordt op een bank ( als het ware bevroren) eer het hier in de reguliere omloop mag komen en daarom dat PSG zo moet opletten wa ze doen... Geld uitgeven is niks maar het duurt een aantal maanden eer het geld effcetief op hun rekening staat en geef nu toe... Wie verkoopt er spelers op de poef? Niet veel denk ik :D
Vind ik leuk
Drekovic +5068