'Pro League voert opmerkelijke regel in, alle clubs gelijk voor de wet'

    'Pro League voert opmerkelijke regel in, alle clubs gelijk voor de wet'

    woensdag 13 december 2017 om 12:30

    De Jupiler Pro League wil een verandering doorvoeren met betrekking tot het huren van spelers. Er zal een nieuwe regel van kracht gaan die de huur tussen twee clubs bepaalt. Vooral Club Brugge zal hier de gevolgen van dragen, zij verhuren verschillende spelers.

    Het Nieuwsblad weet dat de Pro League woensdag met de nieuwe regel naar buiten zal komen. De regel houdt in dat een speler niet meer zal mogen meespelen tegen zijn moederclub, indien die club het loon van de speler nog betaalt. Betaalt de moederclub het loon niet, dan mag de speler gewoon aantreden.

    In het begin van het seizoen was er heel wat discussie omdat Club Brugge weigerde om verhuurde spelers tegen hen te laten meespelen. De Pro League vond dat die gebeurtenissen nefast voor onze competitie, vandaar deze nieuwe en zeer duidelijke regel. Blauw-Zwart heeft op die manier niet veel meer in de pap te brokken.

    Poll

    Vind je het een goede regel?

    (1353 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +27622
    woensdag 13 december 2017 om 12:38
    Eindelijk een erg logische beslissing vind ik.
    Als de club die de speler huurt, ook voor zijn loon zorgt, moet hij altijd mogen spelen.
    Vind ik leuk
    Laurens G +67
    woensdag 13 december 2017 om 12:51
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    Boerken +5959
    woensdag 13 december 2017 om 12:40
    Das dan weer geregeld door de blauw zwarte bond zeker!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8244
    woensdag 13 december 2017 om 12:45
    Rondje excuses zoeken voor het missen van de titel is bij deze officieel gestart vanaf....nu!
    Vind ik leuk
    Boerken +5959
    woensdag 13 december 2017 om 12:52
    Tzal dan de titel voor het volgend seizoen moeten zijn dan Freddy .tvel van de beer is al verkocht sorry!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8244
    woensdag 13 december 2017 om 13:00
    Ik heb veel zaken gezien die verkocht waren dit seizoen, zoals videorefs, maar zelfs bij 12-0 zondag is die beer nog springlevend! Jullie zien al jaren enkel een paars-witte beer, het zou dit jaar wel eens een zebra kunnen zijn. Wie weet?!
    Vind ik leuk
    Boerken +5959
    woensdag 13 december 2017 om 16:41
    Tis hun gegund!en vooral spoken zie je.en zwarte sneeuw
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +8244
    woensdag 13 december 2017 om 16:53
    Na de vroege viering van vorig jaar geen lessen getrokken? Boerken toch...
    Vind ik leuk
    Boerken +5959
    woensdag 13 december 2017 om 17:31
    Ik weet ban geen vroege viering, wel weet ik dat het nu een pak beter is en na zondag winst of verlies er niet veel gaat veranderen voor ons.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 13:00
    Januari 2012 was Anderlecht vragende partij voor de algemene invoering dat spelers die verhuurt worden niet tegen hun broodheer mochten spelen .... makes you think
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +11593
    woensdag 13 december 2017 om 12:48
    Voila, dat is tenminste een duidelijke regel. Nu kan daarover al geen onnodige discussie meer over zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 12:49
    Dan hoeft de club ook niet meer bij te dragen voor die speler zijn loon ... want dat was wel het geval dacht ik ...
    Vind ik leuk
    ElPimpi +783
    woensdag 13 december 2017 om 12:52
    Ok, het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waar binnen deze nieuwe regel heeft dit zogenoemde gevolgen voor Club? Ok, dat ze geen geld meer kunnen vragen, is logisch. Maar in realiteit betalen wij gewoonweg toch het loon door van onze verhuurde spelers?
    Dus in sé verandert er toch niets?
    Vind ik leuk
    bolclbr +561
    woensdag 13 december 2017 om 12:52
    Als ik me goed herinner is dat ook de regel die in Engeland toegepast wordt. Logisch en duidelijk.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +10568
    woensdag 13 december 2017 om 12:55
    Mooi opgelost, topic closed.
    Vind ik leuk
    Boktor +588
    woensdag 13 december 2017 om 13:03
    Wat een zever van VP. Club was vragende partij en het zijn clubs zoals Waregem die nu in de brokken zullen delen want aan hen zullen er geen spelers meer uitgeleend worden. De spelers die hiervoor in aanmerking komen, van grote clubs, zullen richting Nederland gestuurd worden en niet meer te zien zijn in de Belgsiche competitie
    Vind ik leuk
    woensdag 13 december 2017 om 14:12
    Vraag me af of er zo veel zal veranderen, de spelers bij grotere clubs zitten dikwijls met een hogere wedde die kleinere ploegen niet kunnen-willen betalen. Maar het belangrijkste is dat het nu officieel zal zijn.
    Vind ik leuk
    SD +5325
    woensdag 13 december 2017 om 14:23
    En wat
    Vind ik leuk
    SD +5325
    woensdag 13 december 2017 om 14:24
    en wat als maar een deel van de loon door de moederclub betaald wordt ?
    Vind ik leuk
    blondel +1403
    woensdag 13 december 2017 om 17:16
    Logische regel,alhoewel ik niet de reacties van Zulte begreep bij het niet laten spelen van Coopman.Er was toch een overeenkomst getekent,waarom dan achteraf komen mekkeren en zagen.En hier kan ik me over ennerveren,altijd dat gezaag achteraf op alles en iedereen bij onze clubs.Doe zoals in Engeland en beboet elke trainer die achteraf commentaar geeft op de ref.De ref zegt ook nooit wat de trainer verkeerd doet met zijn kern.Goed of slecht fluiten,maar laat die commentaar achterwege ,daardoor krijgt men al minder opgefokte supporters en ten 2é zullen de refs er ook beter van worden.
    Vind ik leuk
    Jamnesiax +99
    woensdag 13 december 2017 om 17:08
    Even een voorbeeld. Club Brugge verhuurd Sander Coopman aan Zulte Waregem en Club Brugge keert Coopman een loon uit van 1€. De rest van het loon wordt betaald door Zulte. Probleem opgelost dus?
    Vind ik leuk
    blondel +1403
    woensdag 13 december 2017 om 23:32
    Een loon van 1 euro kan en mag niet.Probleem opgelost.
    Vind ik leuk
    Geert1980 +466
    donderdag 14 december 2017 om 00:38
    Voor Brugge gaat er niks veranderen want Coopman enz ... hun loon wordt altijd al verder betaald door Brugge omdat Zulte Waregem en .... niet kunnen betalen dus nu staat het gewoon op papier méér niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Pro League voert opmerkelijke regel in, alle clubs gelijk voor de wet'