Strijd tussen Club Brugge en Anderlecht bereikt hoogtepunt: Zij moéten winnen

Strijd tussen Club Brugge en Anderlecht bereikt hoogtepunt: "Zij moéten winnen"

maandag 11 december 2017 om 09:45

Anderlecht zag na dit weekend de kloof met Club Brugge alweer groeien. De Brusselaars verloren zelf met 1-3 van Charleroi én moeten de Carolo’s nu zelfs voor zich dulden in het klassement. Paars-wit gaat volgende week op bezoek bij Club Brugge, die wedstrijd wordt toch stilaan gezien als de laatste kans.

Stephan Keygnaert van Het Laatste Nieuws zag de landskampioen tegen Charleroi nooit in zijn eigen spel komen. "Anderlecht moet kunnen voetballen op de helft van de tegenstander. Dient de opbouw van veel lager te komen, dan heeft de ploeg een geweldig probleem, en gaat iedereen overal op het veld improviseren en dingen uitproberen die ze niet meester zijn", klinkt het. 

Volgens de Chef Voetbal van het dagblad moet paars-wit absoluut gaan winnen in Jan Breydel, wil het nog meedoen voor de landstitel. "Anderlecht moét winnen in Olympia. Zoniet is Anderlecht op 17 december omzeggens uitgeschakeld voor de titel. Het einde is nabij", besluit hij.

Poll

Wie zal het halen zondag?

(323 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +13183
maandag 11 december 2017 om 10:02
Ook al zijn we na zondag nog niet halfweg met de play offs bij zal het mogelijk zo goed als afgelopen zijn bij een paarse nederlaag. En in feite speelt rsca momenteel ook helemaal niet als een titelkandidaat.
Vind ik leuk
JanB +2254
maandag 11 december 2017 om 10:05
Waar is het Anderlecht van óp Bayern, thuis tegen Bayern en óp Celtic ?
Daar is toch iets grondig mis in die ploeg of heb ik het verkeerd voor ?
Vind ik leuk
azerty +538
maandag 11 december 2017 om 10:16
viel hangt af van de mentaliteit van de tegenstander......Als men RSCa laat voetballen dan kunnen die gasten dat wel. Maar eens ze geen ruimte meer krijgen hebben ze het moeilijk.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6114
maandag 11 december 2017 om 10:07
Als ze verliezen zie ik ze toch niet meer terug te komen..
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 11:08
Als Anderlecht speelt zoals gisteren, dan wordt het 3, 4 - 0 op Jan Breydel.

Maar mijn gevoel zegt dat het een gelijkspelletje wordt na een zoutloze topper. Hopelijk ben ik verkeerd over de kwaliteit.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 december 2017 om 11:09]
Vind ik leuk
Boerken +2601
maandag 11 december 2017 om 12:30
Alst sneeuwt zoals nu kunnen ze toch veel zout gebruiken hoor zondag!
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 12:38
Mooi! Die zou ik zomaar zelf kunnen gemaakt hebben.
Vind ik leuk
BVDS +928
maandag 11 december 2017 om 11:25
In het play-Off systeem is niets verloren. Een mindere reeks (zeker in de po’s) van Fcb en alles nivelleert.
Het laatste wat Fcb mag doen is op de lauweren rusten, maar met Leko hebben we wel een trainer die daarop zal toezien, denk ik.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 december 2017 om 11:26]
Vind ik leuk
Boerken +2601