Lukaku op de korrel genomen door eigen 'coach': Alles gaat seconden te traag

Lukaku op de korrel genomen door eigen 'coach': "Alles gaat seconden te traag"

maandag 11 december 2017 om 08:50

Romelu Lukaku zit een serieuze dip. De man van honderd miljoen begon ijzersterk aan zijn periode bij Manchester United, maar nu stokt de motor al een tijdje. De Rode Duivel slaagt er maar niet in te overtuigen in topwedstrijden, zelfs Thierry Henry – T3 van de Rode Duivels – ziet dat hij worstelt met zichzelf.

De assistent van Roberto Martinez zag Lukaku in het slot een grote kans missen, nadat hij eerder al aan de basis lag van de twee tegendoelpunten. "Je wacht op die ene kans en ook na 85 minuten moet je nog gefocust zijn. Het was misschien een geweldige redding, maar Lukaku had altijd moeten scoren. Het is jammer, want hierop zal hij worden afgerekend", vertelt hij bij Sporza.

Ook Alan Shearer, voormalig topschutter in de Premier League én analist, ziet Lukaku steeds minder en minder presteren. "Hij doet momenteel niet genoeg om zijn transfersom te rechtvaardigen. Hij mist vertrouwen met amper twee doelpunten in 13 wedstrijden. Alles gaat enkele seconden te traag en tegen dat hij weet wat te doen, is de kans al weg", klinkt het.

Poll

Kan Lukaku dit nog te boven komen?

(408 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +6114
maandag 11 december 2017 om 10:11
Misschien de linkse en rechtse schoen eens omwisselen? Of lijm aan de schoenen wrijven, dan springt de bal geen 5m van zijn voet.
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 11:35
Jammer dat de Lukaku haters nu weer een hartige maaltijd voorgeschoteld krijgen. Ik blijf voorstander ondanks een ongelukkige wedstrijd. Met zijn werkethos en wilskracht komt dat helemaal goed en trapt hij er 5 binnen op het WK
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 16:21
Wat ga je zeggen als hij dìt in een eventuele kwartfinale doet tegen Brazilië of Duitsland (terwijl we misschien goed in de match zitten)? Ik zou oppassen met zo'n lege voorspellingen ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 11 december 2017 om 16:21]
Vind ik leuk
Drekovic +5064
maandag 11 december 2017 om 16:29
Wat ga je zeggen als in diezelfde eventuele kwartfinale Courtois 2 x flatert ? Of Ciman moet invallen voor de gekwetste Kompany ?
Als Lukaku driemaal scoort in die wedstrijd zal het zijn " ik heb het altijd gezegd"
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 16:36
Veel onzin in deze comment. Als Courtois flatert zou het voor het eerst zijn, laten we geen appelen met peren vergelijken. Kan natuurlijk iedere speler overkomen, maar er zijn een aantal spelers bij wie we véél vaker ons hart moeten vasthouden en daar hoort Romelu zonder twijfel bij... Verder gaat Kompany duidelijk NIET mee en zal je mij NOOIT horen zeggen "Ik heb het altijd gezegd". Een goal tegen Panama of Engeland verandert daar niets aan.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 december 2017 om 16:38]
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 16:53
Dan ga ik zeggen: "Jammer dat de Romelu er 2 heeft gemist, gelukkig dat Hazard, De Bruyne en Mertens ze er wel hebben ingetrapt, hop naar de volgende ronde!" Chauvenist tot in de kist.
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 17:00
Sorry maar dan kan je evengoed Batshuayi of Origi opstellen. Die zouden nog kunnen bijdragen aan de goals van Hazard, De Bruyne en Mertens.
Ben zelf chauvinistisch genoeg (avatar) maar je moet kunnen toegeven dat Lukaku het NIET goed deed tegen City en ook al weken lang worstelt, los van de goals die achterwege blijven. Frustratie alom bij hem.
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 17:14
Ik begrijp uw punt, en uiteraard speelde hij gisteren gewoon een slechte match. Hij mist momenteel misschien de scherpte in de afwerking maar ik trek me op aan zijn seizoensstart: 10 goals in evenveel wedstrijden of zoiets? Je moet Lukaku ook niet in de spits zetten vanwege zijn voetballende vaardigheden, maar wel omdat hij kan wegen op een verdediging en fysieke présence heeft. Als dit niet werkt kan je uiteraard Origi of Batsman erop zetten. Bij mij zonder twijfel spits numéro uno bij onze nationale ploeg.
Vind ik leuk
Drekovic +5064
maandag 11 december 2017 om 17:21
Origi heeft 1 1/2 seizoen gekwakkeld en Batshuayi verslijt zijn broek op de bank , maar ja als een kenner als U iets zegt zal het wel waar zijn.
Lukaku heeft hoeveel doelpunten gemaakt in een van de moeilijkste competities ter wereld ? maar het orakel zegt dat hij niet kan voetballen dus laat hem thuis
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 21:15
Je moet niet zo giftig reageren omdat iemand een andere mening heeft. Ik zeg ook niet dat hij er niet met recht en reden heeft gestaan bij de Duivels. Ik zeg alleen dat als hij minder gaat presteren, je Romelu niet MOET blijven opstellen owv zijn prestaties in het verleden. Hetzelfde geldt voor Origi: die heeft niet gekwakkeld maar vooral meer concurrentie gehad bij Liverpool dan Romelu bij Everton (we zullen de speelminuten dan ook maar niet vergelijken). Nu doet hij het ok bij Wolfsburg, dus telt het verleden wat mij betreft niet. Durf jij met zekerheid te zeggen dat Romelu zal blijven staan bij ManU, ondanks Ibra?
Vind ik leuk
Drekovic +5064
dinsdag 12 december 2017 om 00:43
Neen want ik heb niet de pretentie van te zeggen dat ik het beter weet dan Mourinho.
Ik reageer niet giftig op iemand die beweert dat ik onzin uitkraam want mijn stelling is net hetzelfde als de Uwe
Vind ik leuk
dinsdag 12 december 2017 om 04:21
Ik zie niet in wat Mourinho te maken heeft met de keuzes bij de Rode Duivels?
Vind ik leuk
Drekovic +5064
dinsdag 12 december 2017 om 10:48
Hij stelt hem elke wedstrijd op loempe en kent toch ietsje méér van voetbal dan onze Spaanse kwezel en U . Nu ga ik stoppen om alles 20 x uit te leggen want ik vermoed dat gij Flup Joos bent (die weet ook alles beter)
Vind ik leuk
dinsdag 12 december 2017 om 12:46
Beetje gaga precies. Scheld er ma op los. Als ik het over Lukaku's vorm heb en zeg dat die goed moet zijn voor een WK, dan gooit gij da overboord omda ge de keuzes bij ManU nie maakt... Ja man, waarover hebben we het dan nog? Gij noemt nu dit forum simpelweg overbodig; "Omdat Mourinho hem opstelt zal hij wel de beste zijn". Die Portugese nek weet het zélf nie meer! Manchester derby eig wel gezien?
(Maar als ge overgaat in tirades dan laat het maar zo)
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 15:03
Stond er 90m alleen voor tegen een sterke city verdediging, maar speelde een zwakke match. City kampioen
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 16:18
Dat hij aanvallend onmondig was komt volledig door Mourinho. Dat hij verdedigend compleet de mist ingaat ligt volledig aan hem zelf. Géén techniek.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Lukaku op de korrel genomen door eigen 'coach': "Alles gaat seconden te traag"