Lukaku op de korrel genomen door eigen 'coach': Alles gaat seconden te traag

    Lukaku op de korrel genomen door eigen 'coach': "Alles gaat seconden te traag"

    maandag 11 december 2017 om 08:50

    Romelu Lukaku zit een serieuze dip. De man van honderd miljoen begon ijzersterk aan zijn periode bij Manchester United, maar nu stokt de motor al een tijdje. De Rode Duivel slaagt er maar niet in te overtuigen in topwedstrijden, zelfs Thierry Henry – T3 van de Rode Duivels – ziet dat hij worstelt met zichzelf.

    De assistent van Roberto Martinez zag Lukaku in het slot een grote kans missen, nadat hij eerder al aan de basis lag van de twee tegendoelpunten. "Je wacht op die ene kans en ook na 85 minuten moet je nog gefocust zijn. Het was misschien een geweldige redding, maar Lukaku had altijd moeten scoren. Het is jammer, want hierop zal hij worden afgerekend", vertelt hij bij Sporza.

    Ook Alan Shearer, voormalig topschutter in de Premier League én analist, ziet Lukaku steeds minder en minder presteren. "Hij doet momenteel niet genoeg om zijn transfersom te rechtvaardigen. Hij mist vertrouwen met amper twee doelpunten in 13 wedstrijden. Alles gaat enkele seconden te traag en tegen dat hij weet wat te doen, is de kans al weg", klinkt het.

    Poll

    Kan Lukaku dit nog te boven komen?

    (408 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +13586
    maandag 11 december 2017 om 10:11
    Misschien de linkse en rechtse schoen eens omwisselen? Of lijm aan de schoenen wrijven, dan springt de bal geen 5m van zijn voet.
    Vind ik leuk
    Laurens G +67
    maandag 11 december 2017 om 11:35
    Jammer dat de Lukaku haters nu weer een hartige maaltijd voorgeschoteld krijgen. Ik blijf voorstander ondanks een ongelukkige wedstrijd. Met zijn werkethos en wilskracht komt dat helemaal goed en trapt hij er 5 binnen op het WK
    Vind ik leuk
    maandag 11 december 2017 om 16:21
    Wat ga je zeggen als hij dìt in een eventuele kwartfinale doet tegen Brazilië of Duitsland (terwijl we misschien goed in de match zitten)? Ik zou oppassen met zo'n lege voorspellingen ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 11 december 2017 om 16:21]
    Vind ik leuk
    Laurens G +67
    maandag 11 december 2017 om 16:53
    Dan ga ik zeggen: "Jammer dat de Romelu er 2 heeft gemist, gelukkig dat Hazard, De Bruyne en Mertens ze er wel hebben ingetrapt, hop naar de volgende ronde!" Chauvenist tot in de kist.
    Vind ik leuk
    maandag 11 december 2017 om 17:00
    Sorry maar dan kan je evengoed Batshuayi of Origi opstellen. Die zouden nog kunnen bijdragen aan de goals van Hazard, De Bruyne en Mertens.
    Ben zelf chauvinistisch genoeg (avatar) maar je moet kunnen toegeven dat Lukaku het NIET goed deed tegen City en ook al weken lang worstelt, los van de goals die achterwege blijven. Frustratie alom bij hem.
    Vind ik leuk
    Laurens G +67
    maandag 11 december 2017 om 17:14
    Ik begrijp uw punt, en uiteraard speelde hij gisteren gewoon een slechte match. Hij mist momenteel misschien de scherpte in de afwerking maar ik trek me op aan zijn seizoensstart: 10 goals in evenveel wedstrijden of zoiets? Je moet Lukaku ook niet in de spits zetten vanwege zijn voetballende vaardigheden, maar wel omdat hij kan wegen op een verdediging en fysieke présence heeft. Als dit niet werkt kan je uiteraard Origi of Batsman erop zetten. Bij mij zonder twijfel spits numéro uno bij onze nationale ploeg.
    Vind ik leuk
    maandag 11 december 2017 om 15:03
    Stond er 90m alleen voor tegen een sterke city verdediging, maar speelde een zwakke match. City kampioen
    Vind ik leuk
    maandag 11 december 2017 om 16:18
    Dat hij aanvallend onmondig was komt volledig door Mourinho. Dat hij verdedigend compleet de mist ingaat ligt volledig aan hem zelf. Géén techniek.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Lukaku op de korrel genomen door eigen 'coach': "Alles gaat seconden te traag"