'Twee bekende gezichten in beeld als trainer bij KRC Genk'

    'Twee bekende gezichten in beeld als trainer bij KRC Genk'

    Gepubliceerd: maandag 11 december 2017 om 07:00ma 11-12-2017 om 07:00

    Albert Stuivenberg is niet langer de trainer van Racing Genk. Na een bijzonder flauwe seizoensstart leek de Nederlander, na zeges tegen Anderlecht en Club Brugge, de trein dan toch op de rails gezet te hebben. Maar niets was minder waar. Exit Stuivenberg dus, er duiken al verschillende nieuwe namen op in de Luminus Arena.

    Net geen jaar heeft Stuivenberg het uitgezongen bij de Limburgers. Een pijnlijk gelijkspel in eigen huis tegen rode lantaarn Eupen was dé druppel voor het Genkse bestuur. De Nederlander was al de negende trainer in tien jaar bij Genk, het mag daar dus gerust een boeltje genoemd worden. Verschillende namen passeren ondertussen de revue als opvolger voor Stuivenberg.

    De eerste naam die in Het Laatste Nieuws wordt genoemd is die van Philippe Clement, de succescoach van Waasland-Beveren. Met attractief voetbal loodst hij de Waaslanders richting de subtop van het klassment, iets wat Genk ook wel graag wil. Het valt natuurlijk te betwijfelen of de Limburgers tijdens het seizoen zomaar een trainer kunnen wegplukken bij een team dat goed draait.

    Ex-speler
    Ook de naam van ex-speler Bernd Thijs circuleerde al in bij Genk. De T2 van AA Gent werkte al enige tijd als assistent van zowel Hein Vanhaezebrouck en Yves Vanderhaeghe, hij kent de kneepjes van het vak dus al. Ook kent hij het huis, als speler speelde hij er zelfs kampioen. Thijs voelt zich gevleid door de interesse, maar of hij de nieuwe trainer wordt, dat valt af te wachten.

    In Het Nieuwsblad wordt ook de naam van Yannick Ferrera genoemd, al is die piste alsnog niet concreet. Ook de naam van Besnik Hasi werd al genoemd, maar ook hij is slechts één van de kandidaten.

    Poll

    Wie wordt de opvolger van Stuivenberg?

    (1230 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 11 december 2017 om 07:10
    Clement blijft op de freethiel en zorgt voor nog wat meer crisis door genk uit te schakelen woensdag...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16062
    maandag 11 december 2017 om 07:32
    Clement zal wel in het Waasland blijven, als hij slim is.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1740
    maandag 11 december 2017 om 07:41
    Enkel Clement getuigt van ambitie, lijkt mij ook geen ja-knikker. De rest verandert niks
    Vind ik leuk
    maandag 11 december 2017 om 07:46
    Waarom Broos nt vragen om tot einde seizoen te depanneren en dan volgend seizoen voor Clement of Mazzu gaan?
    Vind ik leuk
    firedwarf +3221
    maandag 11 december 2017 om 10:40
    Broos is te oud en ervaring zat maar niet meer van deze tijd met zijn spelstijl , dat zag je al bij Kameroen...

    Clement ... laat die maar eerst eens bevestigen alvorens weeral een onervaren trainer te gaan halen

    Mazzu... Ik vind dat hij geniaal voetbal speelt bij charleroi maar... naar de middelen van charleroi... daar mee wil ik zeggen zijn speelstijl ( vooral veel counter voetbal) is niet te matchen met het voetbal da de condé en janssens willen zien... Aanvallend en attractief... Mazzu werkt altijd vanuit een stevige organisatie en vooral het defensieve is zijn sterke troef... Vrees dat er dan nog meer wrevel gaat zijn met eht bestuur... En dan ligt mazzu 'opgebrand' volgend jaar ook buiten...
    Vind ik leuk
    maandag 11 december 2017 om 12:58
    Broos staat voor 100% Belgisch voetbal, in JPL wordt geen modern voetbal gespeeld. Dus hij op dit moment geschikt om Genk terug op de rails te krijgen. Het zal geen CL voetbal zijn, maar gewoon degelijk en er zal terug gewonnen worden. Dat is op dit moment het belangrijkste.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3221
    maandag 11 december 2017 om 15:52
    Probleem is da broos wel niet om kan met moeilijke karakters in de kleedkamer... Betwijfel of een pozuelo of malinovsky naar hem gaan luisteren??? Reden waarom hij vorige keer bij genk ontslagen werd , en bij anderlecht en bij brugge...
    Vind ik leuk
    wesleyvb +967
    maandag 11 december 2017 om 22:10
    Broos? die schotelvod haha
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    maandag 11 december 2017 om 08:39
    Waarom geen Frank De Boer proberen. 4 titels met Ajax, ook een ploeg met een bestuurlijk wespennest.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3221
    maandag 11 december 2017 om 10:38
    ge weet nie wa frankske verdient zekers? :D Besides contract wordt nog steeds doorbetaald dus ge gaat al moeten evenaren met een premier league contract... Denk nie da de superzuinige janssens da ziet zitten, al zijn spaarcentjes opdoen aan een trainer die hij zelf bijeen geharkt heeft met transfers
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    maandag 11 december 2017 om 11:04
    Na twee mislukte avonturen zullen de clubs nu ook wel niet in rijen staan aanschuiven. Denk dat hij voorlopig alleen maar in België/Nederland nog aan de slag kan. Dus echt doorvragen kan en zal hij wel niet meer doen.

    Maargoed, ze kunnen maar proberen. Een 'nee' hebben ze een 'ja' kunnen ze krijgen. Janssens moet maar eens een charmeoffensief beginnen of het stadion is binnenkort helemaal leeg.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3221
    maandag 11 december 2017 om 15:51
    kijk bij hasi na anderlecht en legia warshau :p toch een ploeg als olympiakos da hem wou eh :D dus wie weet... En als ge op janssens moet wachten voor een charmeoffensief zitten der meer supporters in de mijn dan int stadion... Die vent denkt alleen aan zijn zakken vullen gij KRC...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15589
    maandag 11 december 2017 om 16:59
    God, sta alle Genkies bij in dat geval!
    Vind ik leuk
    BST83 +847
    maandag 11 december 2017 om 08:42
    Had Clement al niet aangegeven dat hij dit seizoen zeker wil uitdoen bij beveren?
    Vind ik leuk
    firedwarf +3221
    maandag 11 december 2017 om 10:37
    Laat clement maar eerst bevestigen op de freethielt, Thijs??? Wa heeft die al bewezen als coach??? Hasi AUB NIET tenzij ge PO3 wilt spelen en binnen een maand weer een coach op straat wilt hebben blijft enkel ferrera of een buitenlandse piste open...
    Vind ik leuk
    BST83 +847
    maandag 11 december 2017 om 10:57
    Wat Clement al bewezen heeft bij Beveren is dat hij met weinig budget meer dan degelijk voetbal op de mat kan brengen tov de grote buidels bij andere clubs
    Vind ik leuk
    voyager +137
    maandag 11 december 2017 om 11:54
    Franky V. ?
    Vind ik leuk
    Flapuit +16
    maandag 11 december 2017 om 12:28
    Niet opnieuw een hollander. Dat werkt niet in Genk. Best ook niet iemand die teveel van voetbal kent en teveel inspraak wil. Dat regelt het bestuur wel ;). Dús...iemand die wat sfeer brengt. Luistert naar alle patsers. Guitig uit de hoek komt. De jongens motiveert en daarna hun ding laat doen. Johan Boskamp! :) :)
    Vind ik leuk
    maandag 11 december 2017 om 22:12
    Het zijn de Hollanders die met Genk prijzen pakken. Met Vergoossen kampioen en met Boskamp en Been hebben we de beker gepakt.
    Vind ik leuk
    Flapuit +16
    maandag 11 december 2017 om 12:28
    9 trainers op 10 jaar tijd en steekt het bestuur hand in eigen boezem? Er zijn er wel een paar op pensioen gegaan, maar stapje opzij en verantwoordelijkheid nemen? Nee hoor... het is allemaal de schuld van de trainers.
    Vind ik leuk
    maandag 11 december 2017 om 15:36
    Waarom niet eens gaan polsen bij Dury ?????
    Vind ik leuk
    wesleyvb +967
    maandag 11 december 2017 om 16:18
    Vercauteren halen bij Cercle! Ofwel Stijn Vreven, die leert ze wel wat werken is en die zal ze wel karakter bijbrengen!
    Vind ik leuk
    maandag 11 december 2017 om 19:28
    Vreven??? In Beveren riepen ze halelujah toen hij ontslagen werd en bij NAC draait het ook voor geen meter.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +967
    maandag 11 december 2017 om 22:20
    Overal waar het slecht draait roepen ze haleluja als ze de trainer buitengooien! Dat wil niet zeggen dat het een slechte trainer is! Stuivenberg is een goede trainer, maar de mayonaise moet pakken en als je net een goeie lichting spelers hebt, dan heb je ook meer kans op slagen als trainer.Niet elke jaar heb je een ploeg met een De Bruyne, Courtois, Vossen enz.. Ze hebben de spelers bijeen kunnen houden van vorig seizoen, dat heeft een pak geld gekost!! Terwijl mr Pozuelo niet kwam opdagen op de trainingen, hij wou per see een toptransfer versieren!Bij mij heel simpel, die paar miljoen wat sommige clubs wilde geven toen, aanpakken en weg ermee.Kijk numaar wat je er nog voor krijgt binnenkort als hij zo slecht blijft spelen! Opslag gekregen om te blijven en nu kan hij plots niet meer voetballen! Enkel Europees als heel Europa kijkt, dan kan hem het wel plots. "Mooi weer"voetballers, noem ik dat ! Als de temp. zakt onder 15 graden lopen ze al met handschoenen rond. De verdidiging staat er,maar als die nog moeten gaan scoren, word het erg!
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1740
    maandag 11 december 2017 om 19:29
    Vreven die zie ik ook wel zitten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws