Murphy speelt ook mee bij Anderlecht: Alles zat tegen vandaag

    Murphy speelt ook mee bij Anderlecht: "Alles zat tegen vandaag"

    Gepubliceerd: zondag 10 december 2017 om 20:12zo 10-12-2017 om 20:12

    Sven Kums had zondagavond geen topavond tegen Charleroi, met een own-goal maakte hij de match helemaal dood. Bij Sporza reageert hij op de tumultueuze wedstrijd, die eindigde op 1-3.

    Kums ziet de penalty voor Charleroi als het keerpunt. "Ik denk dat we goed begonnen tot aan de penaltyfout. Ik weet niet of dat penalty was, ik heb de beelden niet gezien. Dan krijg je een rode kaart en dan weet je dat het moeilijk wordt."

    In de tweede helft werd her alleen erger voor Anderlecht. "Ik maar dan een ongelukkig doelpunt waar ik probeer te tackelen. Alles zat een beetje tegen vandaag. Het plan in de tweede helft was om gewoon verder te spelen, maar als je een mannetje tekort komt zijn ze gevaarlijk in de omschakeling. Ze kwamen er altijd goed uit."

    Voor Kums is het vooral een accident de parcours. "Het was een moeilijke wedstrijd voor ons, de eerste twintig minuten deden we het goed en probeerden we te domineren. Maar met tien man is het moeilijk natuurlijk", besluit hij.

    Plaats een reactie

    zondag 10 december 2017 om 20:38
    En vooral de ref zat tegen!!!!!!!!!!!!! Het grote Anderlecht heeft is de ref tegen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SCHRIJF HET IN ALLE GAZETTEN!!
    Vind ik leuk
    zondag 10 december 2017 om 20:39
    De toekomst van het scheidsrechterskops staat op de helling; in de politiek zegt men geen scheiding der machten
    Vind ik leuk
    deket +171
    zondag 10 december 2017 om 21:01
    heb de tijd geweten dat wijlen Rik Coppens woedend was dat Anderlecht tgo deb Beerschot werd bevoordeeeld door de scheidsrechter,heden ten dage het omgekeerde.
    men fluit tegenwoordig extreem veel en in cruciale fases coor Club Brugge.
    zou de man de het Eurostadion heeft geklederd daar niet iets te maken mee hebben?
    de voorzitter van Brugge is de officiueze chef van de bond,
    kan zelfs niet in een corrupte bananenrepubliek
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15991
    zondag 10 december 2017 om 21:04
    Gewoon terecht verloren, daar moet geen andere uitleg aan gegeven worden. En begin niet over de scheidsrechter eh.. alle kaarten waren terecht. Lichtpunt: Teo kopte voor het eerst sinds lang nog eens raak, helaas moest de kleedkamerdeur eraan geloven.
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    zondag 10 december 2017 om 22:44
    Sorry maar ik vond die penalty en eerste gele kaart bijzonder licht... iets wat in de meeste matchen nooit zal gefloten worden ook.
    Dan hoor je de reporter zeggen: te licht voor een penalty.

    Nu ineens is het terecht. :-) Zoals ik al zei: 2 maten, 2 gewichten VeeDeeVee.

    Voor die fase was RSCA veruit de beste ploeg. Iets wat ook jij wel gezien hebt denk ik.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15991
    zondag 10 december 2017 om 22:58
    Ik vond dat wel strafschop, over de bijhorende kaart valt te discussieren.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10570
    maandag 11 december 2017 om 07:23
    Ge moogt het zoveel strafschop noemen als ge wilt. Alle analisten mogen het vinden na slowmo’s uit 4 verschillende standpunten, feit is dat het perceptie is en er is idd contact... maar dan moet je ook toegeven...hij is vederlicht. Maar we nemen het, zoals vaak, sportief op!
    Vind ik leuk
    Boerken +7047
    maandag 11 december 2017 om 12:47
    Het is idd een zogenaamde lichte penalty die waarschijnlijk niet veel in eigen huis zal gefloten worden bij de topclubs, maar als die er dan toch is moet je hem niet minder aan belang doen hechten. Licht of zwaar penalty is penalty.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10570
    maandag 11 december 2017 om 14:18
    Awel, daar ga ik mee akkoord. Ik vind het vooral je conclusie (zogenaamde lichte penalty die waarschijnlijk niet veel in eigen huis zal gefloten worden bij de topclubs) erg sportief om toe te geven. Dat lees ik hier toch niet vaak van je medesupporters!
    Maar idd zoals ze zeggen pinanti is pinanti! En Deschaecht verdedigt hier ook OERdom. Langs de andere kant, het neervallen voor het minste contact, jaagt mij toch ook geregeld op!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10570
    maandag 11 december 2017 om 07:33
    Jonge jonge, straf!
    Was deze fase een penalty vóór Anderlecht, waren we hier dan ook zo unaniem eens over de terechtheid? Als je deze fluit tegen Brugge in JAnBreydel, dan heb je ballen als scheids. Deze op Anderlecht fluiten kost geen moeite en je maak je nog populair in de rest van het land. DAT is misschien een item waarover Anderlecht zich eens moet buigen?
    Vind ik leuk
    maandag 11 december 2017 om 04:50
    Bleiten,bleitte,gebleit,Gathaarverzamelaar=zeveraar!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws