Genk-bestuur reageert op ontslag Stuivenberg... en op mogelijke opvolger

Genk-bestuur reageert op ontslag Stuivenberg... en op mogelijke opvolger

zondag 10 december 2017 om 20:00

Racing Genk heeft het dan toch gedaan: Albert Stuivenberg is aan de deur gezet. De Nederlander tekende zijn doodvonnis met een waardeloze prestatie tegen Eupen. Voorzitter Peter Croonen reageert.

De Nederlandse coach maakte vorig seizoen furore, maar dit seizoen kreeg hij de trein niet op de rails. "Het spel tegen Eupen was niet van dien aard dat we vonden dat we konden voortdoen met Albert. Dat is spijtig, want hij is een goeie trainer en een fijn mens", zo reageert Croonen.

"Twee weken geleden speelden we tegen Standard nog voor de 4e plaats, maar nu zitten we in een mindere periode. We zien dat er geen oplossingen gevonden worden op het veld. We denken niet dat we met Albert nog Play-Off 1 halen."

Het gerucht dat de spelers tegen hem waren is volgens Croonen onwaar. "Achter die wissel van Pozuelo, die kwaad was, heeft de pers te veel gezocht. Ik denk niet dat 'Pozo' de beste vriend was van de trainer, maar dat is nog iets anders dan tegen hem te zijn. Het heeft onze beslissing in ieder geval niet beïnvloed."

Hasi?
Het gerucht gaat nu al dat Besnik Hasi op de deur klopt. Croonen laat niet in zijn kaarten kijken. "Dat is een ex-speler van Genk geweest, maar op dit moment wil ik geen commentaar geven op verschillende namen. Maar in het voetbal moet het snel gaan, dus we willen liefst zo snel mogelijk een nieuwe trainer aanstellen. Mathematisch is Play-off 1 nog altijd mogelijk."

Plaats een reactie

zondag 10 december 2017 om 20:18
‘Top 3 en waarom niet meer’ mag toch ook eens even kritisch naar enkele andere uitvoerende posities in de club gaan kijken.
Vind ik leuk
firedwarf +1382
zondag 10 december 2017 om 20:19
Durf godverdomme nie met hasi af te komen eh! dan richt ik een supportersgroep op die in ballingschap op standard gaat kijken zolang da dieje aap in genk rondloopt... Tactisch inzicht van een pot choco van de aldi om nog ma te zwijgen da em na al die jaren nog steeds geen fatsoenlijk frans of nederlands praat dus communicatie gaat er nie beter op worden... Wa gaat em doen? proto engels odjidja en dieje andere ex standardien terughalen naar genk? Omdat dat "zijn" spelers zijn? Mss een transfer van olivier deschacht overwegen dan!
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 20:20
Kunnen ze volgend jaar OPNIEUW een nieuwe coach zoeken....
Hasi is kampioen geworden met Anderlecht omdat ze op dat moment gewoon de beste spelers hadden..net zoals Weiler dat deed. Dat had weinig tot niets met hun vakmanschap te maken! En voor de rest is hij na 2 maanden buitengegooid....
Vind ik leuk
stama +367
zondag 10 december 2017 om 20:40
Geloof niet in sprookjes. Een onevenwicht in de kern krijg je niet opgelost op 123. Zie Anderlecht, zelfde probleem. De spoeling is dun. Verwacht me eerder aan Ferrera dan aan Hasi. Past beter bij de club. Maar dit seizoen is mi verloren. Tip verkoop elk jaar halve ploeg en koop nieuwe kern met spelers die zich moeten bewijzen! Technische staf moet zich bezinnen.
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 22:52
Hugo Broos !!!!!!!!!!!
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 01:16
?
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 21:54
Stijn Vreven binnenhalen of Vercauteren weghalen bij Cercle!
In het middenveld ne vuilak zetten, Ibra Seq van Beveren bv ! Ne keeper die te vertrouwen is, bv Penetau van Charleroi of Vancrombruggen en een targetman met body die de spits assisteert vanvoor. De voetbal van tegenwoordig is een fysieke strijd.Genk heeft teveel voetballertjes die op een zakdoek kunnen spelen,die moet je zeker hebben, maar teveel is teveel.
Voetballers van dezelfde soort:Schrijvers, Trossard, Benson, Pozuelo, Malinovsky,Zegrova,Buffel......enz... Ermoeten karakterspelersbij metbodyen power!Bij Standard staat 400kg vlees in de verdediging, kom daar maar eens door !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws