Anderlecht-supporters zijn razend op de ref: 'Club aan de titel meehelpen'

Anderlecht-supporters zijn razend op de ref: 'Club aan de titel meehelpen'

zondag 10 december 2017 om 18:39

Met nog een helft te spelen staat RSC Anderlecht op een 0-1 achterstand tegen Charleroi. De bezoekers kregen een strafschop van scheidsrechter Lawrence Visser en Anderlecht kreeg een rode kaart. Tot de grote woede van heel wat Anderlecht-supporters.

Plaats een reactie

12a34b +255
zondag 10 december 2017 om 18:45
Zowel penalty als rode kaart waren toch gewoon terecht?!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 18:45]
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 18:55
Ja ,als je penalty geeft en een gele kaart vooor een lichte penaltyfout dan geef je die tweede gele kaart niet!
Is toch wel heel licht allemaal....
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 18:56]
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:33
vind ik ook... beide beslissingen terecht... onbegrijpelijk voor de ervaring van Deschacht, zeker die laatste overtreding (als je weet dat je al geel hebt)
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 19:43]
Vind ik leuk
Toca +13183
zondag 10 december 2017 om 18:45
Maar ook een heeeel zwakke eerste helft bij ons he zeg. Hanni en appiah eraf aub
Vind ik leuk
Shredder +1058
zondag 10 december 2017 om 18:46
Hip hip hoi, hip hip hey, Caaaaaaaaalimerroooooo
Vind ik leuk
JanB +2254
zondag 10 december 2017 om 18:48
Abominabel zwak mauves et blanc
Kon al 0 -3 zijn mochten de Carolos wat efficienter geweest zijn
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 18:52
Stop toch met zeveren, arbiter is niet HET PROBLEEM , Deschacht daarentegen ...schande dat die nog in basis staat
Vind ik leuk
freeman +5026
zondag 10 december 2017 om 18:53
Match moest aan de rust al beslist zijn ! ( 0-3 )

Geen discussie over strafschop en rode kaart !
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6114
zondag 10 december 2017 om 18:53
Kom, dit is gewoon 100% terecht. Als je dat niet ziet, zoek dan maar een andere sport.
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 18:57
Nu de arbiters en anderen weten dat RSCA verkocht word zijn ze niet meer oprecht
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 18:57
Ze zijn er weer allemaal onze Anderlecht haters....
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 21:45]
Vind ik leuk
DDT +1165
zondag 10 december 2017 om 19:03
Hij is niet consequent. Twee x geel kan maar diezelfde fouten dan ook aan de andere kant opzelfde manier bestraffen.
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:02
in de 1e fase geeft deschacht een duw en kan er dus penalty gegeven worden en is een gele kaart daarbij gewoon zeer logisch

in de 2e fase probeert deschacht de speler van charleroi omver te schoppen en slaagt daar niet in en werkt hem dan maar tegen de grond met zijn armen, hij wou hem vrijwillig tegenhouden en tegen de grond werken hoe dan ook en dus is een 2e gele kaart en dus de rode kaart zeer terecht
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:11
Ja vampire van u weten we hoe objectief je bent .....
Alles in het nadeel van Anderlecht
En alles in het voordeel van club!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 19:12]
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:56
De eerste gele kaart en penalty is wel licht gegeven maar het was ook wel niet slim van de schacht om met zijn ervaring die tweede fout te maken he. Een fcb fan
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 19:56]
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 20:56
Sta me toe deze toch maar is te liken!!!
Den objectiefste die het hier zegt!!!!!!!!!
IK LIG STRIJK
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:14
Ah, ik wist niet dat een penaltyfout logischerwijze een gele kaart met zich meebrengt!? Staat dat zo in het reglement: penalty = geel of rood???
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 23:15
Neen, het reglement zegt dat je geel of rood krijgt als je als laatste verdediger een tegenstander onderuithaalt die op weg is naar doel. Of het dan strafschop is of niet doet niet terzake. Rood als de tegenstander de bal onder controle heeft, geel indien hij de bal niet volledig onder controle heeft. Volgens die regel is de beslissing van Visser dus terecht.
Ik snap jullie frustraties en snap ook dat jullie de schuld in de schoenen van Visser proberen schuiven. Deschacht duwde de speler van Charleroi. Lichtjes, volledig akkoord, maar doet hij dat niet dan staat die wel alleen voor Sels. Voor mij dus terecht strafschop en geel.
En die tweede gele kaart had Ollie kunnen vermijden, zeker omdat hij wist dat hij al met geel stond. Teo ook verdiend 2de geel na zijn duik. Ook terecht tweede geel voor die invaller van Charleroi.
Nogmaals, ik snap de frustratie, ik snap de gekleurde commentaren, andersom zouden wij ook liggen zeuren, maar als je echt objectief kijkt dan kan je elke beslissing van Visser begrijpen en rechtvaardigen.
Vind ik leuk
Lunam +550
zondag 10 december 2017 om 19:04
Penanti is penanti, niets tegen in te brengen. Wel zwak van Ollie laat zijn ploeg in de steek.
Anderlecht lijkt niet op de ploeg die Celtic partij gaf.
Hopelijk betere tweede helft.
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:21
sa maakt net buiten de baklijn als "laatste man" een fout op benavente en toch wordt er geen overtreding gegeven alsook krijgt sa niet de zeer verdiende rode kaart

anderlecht benadeeld?, absoluut niet ; bevoordeeld zeker en vast, want de fases in de 1e helft werden correct gefloten
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:23
Vampire stop met uwe zever ,mongool!
De match is de eerste helft beslist door visser....
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 19:24]
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:25
door het nemen van 2 correcte beslissingen, dat is nogal kunnen zeg

een arbitrage die correcte beslissingen neemt die niet goed zijn voor anderlecht, dat zijn ze bij anderlecht niet gewoon dat dat gebeurt, nee gewoonlijk passeert dat en wordt dat aanzien als normaal dat dat passeert en dan worden deze correcte beslissingen bij extreme uitzondering wel eens genomen en dan voelen ze zich benadeeld
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 19:36]
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:29
Ja man ,ik zeg het als je penalty geeft voor zo een lichte duw dan moet je echt geen geel geven!
Vind ik leuk
larédo +949
zondag 10 december 2017 om 19:32
Zakdoekje?
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:35
Nee man ik kan tegen mijn verlies,ik zeg alleen dat het heel,licht is en als je met tien tegen 11moet....
Maar goed het is zo en nee we zijn niet goed genoeg dit jaar...’
Vind ik leuk
Boerken +2601
zondag 10 december 2017 om 20:03
Als ke tegen u verlies kan geef dan toe dat u ploeg hartstikke slecht was en verdiend verloren heeft, en dat het veel erger kon zijn. Enige verzachtende omstandigheden blessure trebel. Die verlies voor jullie ploeg was
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 20:11
Hè boerken ,
Je moet eens goed lezen wat ik schrijf
Ik zei dus:en nee we zijn niet goed genoeg dit jaar...
Vind ik leuk
Boerken +2601
maandag 11 december 2017 om 12:52
OK lult dan niet over lichte penalty. Licht of zwaar penalty is penalty
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:40
Ik zou verlegen zijn om zoiets te schrijven als club supporter!
Ja man jullie hebben dit jaar al een paar punten cadeau gehad ‘!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 19:45]
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 23:17
Net als wij tegen Waasland Beveren bv.
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 23:37
Hoe komen jullie aan de meeste van jullie titels???
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:25
Er komt nog iemand ingelopen.
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 20:00
Zeer huist. RSCAFGANG heeft weeral de arbiter mee en nog klagen! CALIMEROS
Vind ik leuk
Regaal +573
zondag 10 december 2017 om 19:32
Het valt weer niet op!

Als Cools met zijn hand naar de bal gaat tegen Zulte is het penalty ZONDER gele kaart.
Deschacht krijgt voor zoiets kleins wel een gele kaart.... Anders spelen we nog met 11 mja... we weten hoe het gaat ;-) Het was ook een heel lichte penalty trouwens.

Die 2de gele kaart voor Deschacht is dan wel terecht maar kort nadien doet een speler van Charleroi hetzelfde... en wat denk je? geen geel te zien.

Conclusie: 2 maten en 2 gewichten.... Proficiat alvast!

Die Clubsupporters zeggen nu dat die eerste fase een gele kaart was... en net dezelfde zeiden tegen Zulte dat het geen geel was voor Cools na zijn handspel in de 16. Calimerooooooooo ;-)
Vind ik leuk
Boerken +2601
maandag 11 december 2017 om 12:54
Aan de vele reacties hier te zien zijn wij onze titel van calemero s ant verliezen !
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:45
Wat heeft club hier nu allemaal mee te maken. Zwak anderlecht. Het begint bij u eigen, veel slechte verliezers bij.
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 19:50
Wel stront bol in u gathaar ik zal je zeggen wat club hier mee te maken heeft !
Het feit dat hun supporters hier komen lullen idioot
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 20:01
Hou uw bakkes blauwe mongool
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 20:05
Nee jij was eerst mongool hè?
Hahahahaha lompe boer
Vind ik leuk
Basil +316
maandag 11 december 2017 om 10:04
Jouw paswoord is MARGINAAL zeker ?
Vind ik leuk
Regaal +573
zondag 10 december 2017 om 20:09
Konthaar??? Leef jij nog? Ik was je een tijdje kwijt hier.... ;-)

Vind je het erg dat het over clubsupporters gaat? Jij bent toch Waasland-Beveren fan? ;-) .... Alé dat wil je ons laten geloven hahaha :-P
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 20:30
Begin dan is op andere topics te kijken? Niet enkel rsca topics zijn interessant ze manneke. Ik ben ook WB fan, denk er van wat je wil maakt mij geen worst uit. Ik lees en stel gewoon vast. Altijd maar klagen en Club brugge erbij betrekken, ga het maar na. Al blijtend roepe jullie het woord calimero :-) Dat soort volk zijn jullie.
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 09:20
Op WB topics blink je nochtans uit in afwezigheid...en zo vaak zijn die er nu ook niet hè. Waarschijnlijk had je toen te druk met je andere hobby: gathaar
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 20:01
RSCAFGANG
Vind ik leuk
Boktor +472
zondag 10 december 2017 om 20:17
Wat een bende onnozelaars. Deschacht maakt een fout in de 16, dus penalty en geel ,en zijn nog veel dommere fout nadien levert hem een zeer terechte tweede gele kaart op. Dus rood en buiten. Anderlecht heeft 90 minuten de feiten achterna gelopen en was niet in staat tot voetballen. Ze speelden oals Gent tijdens de laatste weken van Hein daar. De magie is al duidelijk over en volgende week is de achterstand 13 punten.
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 20:26
Ah hier se onze boktor,hebben ze u weer los gelaten dit weekend?
Moet je morgen weer binnen?
Vind ik leuk
buck +1285
maandag 11 december 2017 om 08:23
Zelfde spelers laten aantreden na een zware match tegen Celtic?Hebben vorige week Brugge gezien na een midweekse speeldag!Kern is of was te klein om op 3 fronten mee te doen.Verdient verloren maar titelstrijd is nog niet over!
Vind ik leuk
E.V +1330
zondag 10 december 2017 om 20:46
Ik heb eerlijke gezegd niet veel van de match gezien maar zag twee gelijkaardige situaties die verschillend beoordeeld werden.....Deschacht geef een lichte duw en krijg geel en penalty tegen....Theo gaat over het been van een Charleroi verdediger (ook lichte fout) maar krijgt geel voor swalbe.....waar was het verschil in beide fases?...ach ja juist, het verschil was de scheidsrechter....Niet moeilijk dat er geen Belgische fluiters in Europa mogen.....Over de uitslag kan ik niet oordelen want heb niet ganse match gezien..
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 23:23
Teo ging NIET over het been. Teo trapt op voet van de verdediger en lijkt te denken dat zich laten vallen de beste oplossing was. Duidelijk een schwalbe.
Vind ik leuk
deket +93
zondag 10 december 2017 om 21:04
vroeger floot men soms voor Anderlecht,nu vaak tegen,men fluit wel extreem veel voor Club Brugge.
zou de officieuze baas van de bond die ook voorzitter is van Club Brugge daar iets mee te maken hebben?
je weet wel,degene die op een ander manier ons land ook belachelijk maakte
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 09:34
Harde bewijzen? Of zijn dit veronderstellingen ?
Vind ik leuk
larédo +949
maandag 11 december 2017 om 14:44
Dit bedoel ik nu... Vroeger floot men soms... Echt degoutant kerel, wa komde hier nu tussen de regels vertellen? Vroeger hadden we de refs in onze zak en nu is het Brugge? Awel als ge zo écht denkt hé kameraad dan hoop ik dat ge gelijk hebt. Dan is het nu aan onze toer.
Vind ik leuk
deket +93
zondag 10 december 2017 om 21:06
kijk eens na welke matchen die Visser voor Brugge floot op een schandalige maniet?
die man moet eruit,maar ze hebben allemaal schrik van Vanderhaegen
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 21:58
Vanderhaeghe is nochtans alleen maar de coach van Gent op dit moment. Verhaeghe is de man waar je vermoedelijk wilt op schieten.
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 23:25
Zolang er een haag in staat mag er blijkbaar op geschoten worden Lord. ;)
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 00:48
Voor een haag zou ik toch een schaar gebruiken. :)
Vind ik leuk
Basil +316
maandag 11 december 2017 om 11:21
Tjonge tjonge, wat een groot licht ben jij .....Vanderhaegen, waar speelt of loopt die rond ?
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 21:18
De arbitrage in het algemeen en Lawrence Visser...heu De Schaamte voorbij...Geef het nu al aan Klup...en laten we eerlijk herbeginnen...
Bekijk al de foute van Charleroi waar Visser geen geel trekt...
Bartje is er voor niks tussen ze...en sommige spreken van een paarse Bond...Zou er een analist het durven...al maar dan al de beslissingen bekijken die in het voordeel van de Boeren zijn gefloten...??? Hoe zou het in godsnaam komen dat er geen Belgische Ref naar WK gaat...Hoe zou dat kunnen...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 21:24]
Vind ik leuk
ketje55 +1316
zondag 10 december 2017 om 21:23
Een strontboer, hoer van FCB, die match laten fluiten, dan weet je dat die corrupte strontzak die match wel regelt, met of zonder centen van de opperstrontboer! Weer duidelijk gezien dat onze competitie al even corrupt is als de Griekse of Turkse. Bij de FIFA hebben ze het allang door!
Vind ik leuk
Basil +316
maandag 11 december 2017 om 10:03
Klasse, dergelijke reactie... Amai indien dit het niveau is van een Anderlechtsupporter... Gelukkig zijn er er nog wel andere actief op VP, je zou anders denken dat marginaliteit hier de inlogcode is ;-)
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 22:01
Zijn we niet allemaal een beetje Calimero?
[Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 22:11]
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 09:23
Ik loop in het weekend ook vaak met een eierschaal op mijn hoofd, ik geef toe, ik ben fan ;)
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 10:52
Veel appreciatie voor uw eerlijkheid! Nu de rest van VP nog uit de kast laten komen en het wordt hier nog één grote vriendenhoop. :')
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 22:06
Gezelligheid troef op VP. Die sneeuw doet toch wat met een mens. Zoveel sentiment, warmte en emotie.
Vind ik leuk
zondag 10 december 2017 om 23:27
Het is de kerstsfeer denk ik. Peis en vree op aard voor alle mensen... De goede wille zullen we maar achterwege laten zeker.
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 09:24
Niets heerlijker dan een tas warme choco, open haard en de hartverwarmende comments op VP lezen. Eigenlijk houden we allemaal van elkaar maar we drukken ons soms anders uit...
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 10:57
VP zou een paar standaardberichtjes klaar moeten hebben voor de gebruikers die moeite hebben om hun gevoelens uit te drukken. Een beetje zoals in het rekje kaartjes in een bloemenwinkel.

Dingen zoals: "Proficiat, met de meer dan verdiende, volledig terechte overwinning." of "Mooie sjaal, hebben ze die ook in het blauw en wit?". :)
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 11:55
deze zou ik dan ook toevoegen:
'Ik hou van de manier waarop je je mening nuanceert'
of
'ik vind het geweldig om te zien hoe creatief je met taal en spelling omgaat'
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 12:43
Om af te sluiten nog deze:

"Ik vind het prachtig hoe je met CAPS LOCK AL JE MENINGEN KRACHT BIJSTELD."
Vind ik leuk
buck +1285
maandag 11 december 2017 om 07:40
Nja...In zo een match had ik mijn 2de geel nog niet getrokken maar je kan ze wel geven dus...penalty kan je geven dus...strenge ref (hoop dan wel dat hij die lijn doortrekt tot einde seizoen).
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 23:45
Idd.
Maar was Anderlecht dan zo veel beter met 11? Denk niet dat dit zo uitslagbepalend was...
Vind ik leuk
buck +1285
maandag 11 december 2017 om 08:15
Kern is te klein.Moet weeral spelen met dezelfde spelers als tegen Celtic!Hebben Brugge vorige week bezig gezien hadden het ook moeilijk omdat ze een midweekse speeldag hadden.transferperiode begint bijna tijd om wakker te worden!
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 09:51
In eigen boezem kijken in plaats van te janken, zoals Toca nog maar eens terecht aanhaalt.
Vind ik leuk
buck +1285
dinsdag 12 december 2017 om 17:23
?
Vind ik leuk
maandag 11 december 2017 om 12:33
ollie had miss weer een wed kantoor bezocht of was t zijn broer die op zijn naam wedde
[Reactie gewijzigd op maandag 11 december 2017 om 12:33]
Vind ik leuk
12a34b +255
maandag 11 december 2017 om 20:07
Neen, het was Hein :-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Anderlecht-supporters zijn razend op de ref: 'Club aan de titel meehelpen'