Verhaeghe ligt onder vuur: Hij saboteerde Eurostadion met alle mogelijke trucs

    Verhaeghe ligt onder vuur: "Hij saboteerde Eurostadion met alle mogelijke trucs"

    Gepubliceerd: zaterdag 9 december 2017 om 13:10za 09-12-2017 om 13:10

    Bart Verhaeghe heeft volgens Hugo Camps een dubieuze rol gespeeld in het dossier rond het Eurostadion. De voorzitter van Club Brugge zou er alles aan hebben gedaan om het dossier te blokkeren.

    Brussel wordt geen speelstad tijdens het Europees Kampioenschap van 2020. Dat heeft de UEFA donderdag beslist omdat er nog steeds geen akkoord is omtrent het Eurostadion. "Het dossier zwerft al jaren in een regenwoud van belangen en conflicten tussen de voetbalbond, drie regeringen, bouwpromotoren en RSC Anderlecht", stelt Camps in NRC Handelsblad.

    Toch wijst de columnist ook met een beschuldigende vinger naar Verhaeghe. "De ondervoorzitter van de Belgische voetbalbond, tevens preses van Club Brugge, Bart Verhaeghe, saboteerde het dossier met alle mogelijke vertragingstrucs. Hij wou dat stadion helemaal niet, want hij heeft andere bouwplannen."

    "Zijn geparachuteerde gunsteling (voorzitter Gérard Linard, red.) aan het hoofd van de KBVB liet zich ooit ontvallen dat de Rode Duivels geen stadion nodig hebben: 'Ze kunnen hun wedstrijden toch ook in Rijsel spelen'."

    Plaats een reactie

    TP17 +598
    zaterdag 9 december 2017 om 15:14
    Bewijzen zal hij niet hebben. Maar Verhaeghe heeft jarenlang kritiek gehad op de dubbele petten van Vanden Stock en Collin, maar nu doet hij net hetzelfde... dat vind ik enorm hypocriet
    Vind ik leuk
    Tornado79 +987
    zaterdag 9 december 2017 om 15:33
    https://www.hln.be/de-krant/reconstructie-dankzij-duistere-deals-brusselse-baronnen-kan-brussel-fluiten-naar-ek-2020~a7e34ed4/

    Lees dit artikel eens en dan weet je waar het schoentje knelt.
    Vind ik leuk
    JODES +637
    zaterdag 9 december 2017 om 18:52
    Tja, en als het op hln staat dan zijn het zeker harde feiten met bewijskracht...
    Vind ik leuk
    Patfey +5516
    zondag 10 december 2017 om 07:31
    Ja, bij de hopeloze arrogantie (en misschien nog wat lelijker dingen) van de Brusselse politieke wereld, alsof dat zou verbazen. Maar het enige dat dit artikel verder doet is al die onzin van deze overjaarse schrijfselaar onderuit halen. Waar is de nefaste rol van Anderlecht? Waar is de nefast rol van Verhaeghe? En dat was de reden van mijn oproep hem te negeren, hij is echt de eer en aandacht van een reactie neit waard, negeren is het enige antwoord.
    Vind ik leuk
    Patfey +5516
    zaterdag 9 december 2017 om 21:13
    Niet op reageren, geef dit onbenul toch neit de eer van een reactie.
    Vind ik leuk
    Tornado79 +987
    zondag 10 december 2017 om 00:00
    Waarom niet? Kwetst de waarheid?
    In het land der blinden is eenoog koning...
    Vind ik leuk
    Patfey +5516
    zondag 10 december 2017 om 00:20
    Die schopt als een dwaas in het rond. Eerst was het Anderlecht die de doodstraf verdiende (hoe kan je zo iets uitkramen), nu is het Verhaeghe. Laat ons duidelijk zijn : ik ben geen FCB fan en heb weinig sympathie voor Verhaeghe, verre van, maar Camps zijn geleuter is geen inhoudelijke reactie waard.
    En waarom zou de waarheid mij kwetsen? Daarvoor met Camps die eerst kennen.
    Ik begrijp het trouwens niet goed, jij bent toch supporter van Club Brugge? En je reageert tegen een supporter van de vijand die het, zij het dan indirect, voor jullie voorzitter opneemt? Of dacht je, de structuur in de commentaar zone is niet altijd helemaal duidelijk, dat mijn reactie naar jou toe was en niet naar Camps?
    [Reactie gewijzigd op zondag 10 december 2017 om 07:35]
    Vind ik leuk
    Tornado79 +987
    zondag 10 december 2017 om 19:48
    Dacht dat ik de onbenul was...
    Vind ik leuk
    Patfey +5516
    zondag 10 december 2017 om 20:00
    Neen, neen, zeker niet. Camps was mijn doelwit. Maar het ongeluk van de plaatsing wou inderdaad dat mijn reactie net onder onder een reactie op jou kwam. Ik heb niet de gewoonte te schelden op andere forumleden. Maar daarmee is alles duidelijk en rechtgezet.
    Vind ik leuk
    GT8 +542
    zondag 10 december 2017 om 23:23
    Wat doet zo iemand bij de bond? Iemand die voorzitter is bij een club, zou niet bij de KBVB mogen zitten
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws