'Anderlecht zet opmerkelijke clausule in huurcontract van Thelin'

'Anderlecht zet opmerkelijke clausule in huurcontract van Thelin'

donderdag 7 december 2017 om 10:30

Anderlecht moet het momenteel stellen zonder scorende spits, maar bij Waasland-Beveren doet huurling Isaac Kiese Thelin het wel goed. Hij heeft al acht doelpunten gemaakt voor de Oost-Vlamingen. In zijn huurcontract staat een bijzondere clausule.

Waasland-Beveren moet de Zweed namelijk opstellen, toch voor zover hij fit is. La Dernière Heure weet dat die club een kleine boete krijgt elke keer Thelin op de bank zit. Kennelijk is dit een praktijk die Anderlecht vaker toepast wanneer het een speler uitleent.

Door zijn doelpunten bij Waasland-Beveren heeft Thelin ook een mooie kans om mee naar het WK te gaan met Zweden. Anderlecht legde Thelin deze zomer vast, ook al kon hij vorig seizoen geen indruk maken. Die gok lijkt juist uit te draaien, want Anderlecht kan hem mits een goed WK al verkopen met een flinke winst.

Poll

Moet Thelin verkocht worden op het eind van het seizoen?

(621 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +9778
donderdag 7 december 2017 om 10:39
Ik vind van wel. Geloof niet dat hij bij Anderlecht echt een meerwaarde zou zijn.
Vind ik leuk
Drekovic +3994
donderdag 7 december 2017 om 12:39
Er zijn zoveel spelers die scoren bij subtoppers maar hogerop tekort komen, al dikwijls bewezen bij Anderlecht
Vind ik leuk
VeeDeeVee +2009
donderdag 7 december 2017 om 10:50
Als een trainer al niet meer opstelt wie hij wil, is het al ver gekomen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:03
Ik vind deze clausule al even belachelijk als die van Coopman bij Waregem.
Volgens de ene clausule màg je niet spelen, volgens een ander moét je spelen, ...

Misschien ligt 't aan mij, dat kan ook. Maar wat als... trainers en managers zich nu eens zouden bezig houden met hun éigen ploeg? Hm? wat vinden we van dat waarschijnlijk belachelijke idee?
Vind ik leuk
Toca +9778
donderdag 7 december 2017 om 11:14
Helemaal geen belachelijk idee. T wordt hoog tijd dat ze die regels allemaal afschaffen. Je moet niet meer betalen als een speler tegen zijn eigen ploeg speelt en je doet wat je moet doen met de gehuurde speler.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:20
Je reinste competitie vervalsing. De ene club die inspraak heeft bij de opstelling van de andere?
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:45
Wat is het volgende? Dat de vehuurde speler de ploeg moet coachen ipv de trainer als die tegen de verhurende club speelt?
Vind ik leuk
dakcota +1704
donderdag 7 december 2017 om 12:59
dat word hier weer serieus opgeblazen hoor...
Als dit het voorbeeld van voorbije jaren volgt, gaat dit puur om een kleine vergoeding die anderlecht vraagt (en de hurende club me akkoord is gegaan) OMDAT anderlecht altijd talenten GOEDKOOP verhuurt of soms zelfs gewoon gratis omdat die hurende club dan de speler kan opleiden, indien ze de speler op de bank zetten kan hij geen progrssie maken en dan vraagt anderlecht een compensate die (moest de ploeg de speler nooit opstellen) dicht bij een normaal huur bedrag zou komen
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 14:50
Zoiets denk ik ook. Sommige zaken worden uit de context gehaald om er een schandaal van te maken. Toch vind ik verhuren met dat soort clausules een foute zaak.
Vind ik leuk
Patfey +2568
donderdag 7 december 2017 om 22:00
Net wat ik dacht. Je mag profiteren van een speler die je normaal niet kan hebben, maar er zijn condities. Een ervan is speelgelegenheid geven, doe je dat neit, stijgt de prijs. Wat is het probleem?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Anderlecht zet opmerkelijke clausule in huurcontract van Thelin'