'Antwerp-eigenaar trekt in de aanval en eist tot 70 miljoen euro van Anderlecht'

    'Antwerp-eigenaar trekt in de aanval en eist tot 70 miljoen euro van Anderlecht'

    donderdag 7 december 2017 om 07:33

    Paul Gheysens is er absoluut niet mee opgezet dat hij Anderlecht mogelijk niet kan overnemen. Niet alleen dat, de kans bestaat dat ook het Eurostadion er nooit komt. Anderlecht dreigt te moeten betalen. De Antwerp-eigenaar dreigt met een schadeclaim tegen RSCA.

    Dat melden zowel Het Nieuwsblad als La Dernière Heure. De bedragen die Gheysens van Anderlecht eist zouden tot maar liefst zeventig miljoen euro kunnen oplopen,. Gheysens wil met de schadeclaim de gemaakte kosten en misgelopen inkomsten voor het Eurostadion compenseren.

    Daarmee hoopt hij Anderlecht ook financieel onder druk te zetten om de club toch aan hem te verkopen. Ghelamco ontkent die geruchten. "Dergelijke schadeclaim is thans helemaal niet aan de orde", zegt Philippe Neyt, voorzitter van de familieraad. "Die bedragen zijn uit de lucht gegrepen en dienen enkel om de familie Gheysens in een negatief daglicht te stellen bij RSC Anderlecht en zijn aandeelhouders."

    Paars-wit gaf aan dat het voor het einde van het jaar nog een nieuwe overnemer wil hebben. Gheysens was één van de grote kandidaten, maar hij lijkt het niet te gaan worden. Als hij de club tóch mag overnemen, valt zijn schadeclaim uiteraard weg.

    Plaats een reactie

    donderdag 7 december 2017 om 07:41
    Een match made in Heaven volgens mij. Louche figuur die een ploeg met louche praktijken(in het verleden allezins) wil overnemen.
    Iedereen weet dit en ook dat hij dan 1 van zijn kinderen "eigenaar" maakt van 1 vd clubs. Sowieso uitzoeken want neigt naar gesjoemel.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11544
    donderdag 7 december 2017 om 08:04
    Jij bent een van die leerlingen die gebuisd is op begrijpend lezen, uit dit artikel kan je opmaken dat hij Anderlecht namelijk niet zal overnemen en dat hij daar niet zo blij mee is. Lees: schadeclaim voor misgelopen inkomsten.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6274
    donderdag 7 december 2017 om 08:04
    Ben ik de enige die aan het woord "afpersing" denkt?
    't Begint hier op een mafia-film te lijken...
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3816
    donderdag 7 december 2017 om 08:10
    Als dit artikel enige waarheid bevat, dan is dat toch afpersing.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11544
    donderdag 7 december 2017 om 09:23
    Zie ze daar alle drie zitten de dutskes, ze kunnen samen een kindercrèche openen.
    Vind ik leuk
    BST83 +751
    donderdag 7 december 2017 om 09:04
    Die Paul Gheysens is me toch een wreed manneke. Als hij zijn zin niet krijgt gaat hij alles en iedereen omver werpen om maar zijn willetje door te drijven. Is het nu in dit dossier of over de gronden die hij gekocht heeft om het stadion van Brugge te dwarsbomen.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11544
    donderdag 7 december 2017 om 09:24
    Wie doet dat nu, het stadion van een andere club dwarsbomen?! Dit is wat men noemt “een koekje van eigen deeg”.
    Vind ik leuk
    BST83 +751
    donderdag 7 december 2017 om 09:31
    Ethisch verantwoord zou dat Eurostadion nooit zijn omdat er te veel belastinggeld van de gewone burger zou ingaan. Een stadion dat nauwelijks zou opbrengen. Dat was enkel het standpunt van Verhaege. Het enige wat Ghelamco wil doen is dat gebouw plaatsen tegen alle regels en wetten in.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11544
    donderdag 7 december 2017 om 10:12
    Het stadion waar uw ploeg nu in speelt is in 2000 volledig gerenoveerd met belastingsgeld. Nogal hypocriet van meneer Verhaeghe om dit als reden te gebruiken. Die 2 doen identiek hetzelfde. Had Verhaeghe het Eurostadion mogen plaatsen ipv Ghelamco, dan had hij niets gerept over belastingsgeld. Maw., jullie voorzitter en meneer Botox zijn beiden betonsletjes en zakkenvullers. Denk je echt dat zij iets geven om de ‘gewone burger’?
    Vind ik leuk
    BST83 +751
    donderdag 7 december 2017 om 10:39
    Daar heb je wel een punt Freddy. Het ene zal inderdaad wel met het andere te maken hebben. Enkel da Mr Botox Anderlecht wil afpersen en Verhaeghe eigenlijk geen andere club er bij sleept. of toch niet rechtstreeks.
    Vind ik leuk
    Duba +16
    vrijdag 8 december 2017 om 12:44
    Is het daarom dat Anderlecht de Club te koop zet omdat het denkt aan de (gewone) supporter
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11544
    vrijdag 8 december 2017 om 12:49
    Ik ga met jouw echt geen verder gesprek aangaan, want je hebt er blijkbaar niet veel kaas van gegeten.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14902
    donderdag 7 december 2017 om 10:08
    Wat een malafide man, bah! Leg u er gewoon bij neer dat Anderlecht u niet wil en bol het gewoon af. Dat kan toch zo moeilijk niet zijn..
    Vind ik leuk
    Julien +1146
    donderdag 7 december 2017 om 10:34
    Gheysens en co. mogen roepen en tieren wat ze willen.
    Zijn schadeclaim is ondergeschikt aan de toekenning van de bouwvergunning. Bovendien kent Mister Michel voldoende hoge pieten (neen, niet die van Sinterklaas) bij de UEFA om Brussel als speelstad definitief te laten kelderen. En dan zal het voor RSCA worst wezen of het Eurostadion er al dan niet komt want de definitieve plannen voor de uitbreiding van het C. Vanden Stockstadion zijn klaar. De uitbreiding van het stadion zal weldra aangekondigd worden naar aanleiding van de overname van de club.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 10:36]
    Vind ik leuk
    ricky 2 +1010
    donderdag 7 december 2017 om 10:38
    WAT heeft Luik hier mee te maken?
    Komen je complexen weer naar boven!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14879
    donderdag 7 december 2017 om 11:27
    De Mr. Burns van het Belgische voetbal. Zelfs het vingergebaar doet hij na op de foto.. Enge man.

    http://www.reactiongifs.com/r/exc.gif
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 11:59
    Precies speelplaats gedrag : ik wil de baas van je groepje zijn of anders vernietig ik het. PANG PANG.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws