Dury haalt uit naar Club en Gent: Onze talenten worden weggeplukt

Dury haalt uit naar Club en Gent: "Onze talenten worden weggeplukt"

donderdag 7 december 2017 om 07:17

Een succesvol seizoen is het nog niet gebleken voor Zulte Waregem. De club kon geen Europese overwintering afdwingen en dreigt naast Play-Off 1 te grijpen. Francky Dury kent één van de redenen voor het moeilijke seizoen: de beste spelers worden snel weggehaald.

Essevee heeft dit seizoen een bijzonder jonge kern. Dat kan ook niet anders, vindt Dury. De jonkies die het goed doen worden namelijk snel weggehaald en kunnen niet rijpen bij Zulte Waregem. "Voor jongens van 19, 20 jaar is Europees voetbal een belasting. Aan die jongens, hoe talentvol ook, kan je niet vragen ons te kwalificeren in Europa. En zodra ze wél het verschil kunnen maken, worden ze weggehaald door Europese topclubs, zoals Tielemans. Zelfs Ajax kan Bandé hier zomaar weghalen", klonk het in Het Nieuwsblad.

Maar echt profiteren van die uitgaande transfers kon Zulte Waregem nog niet. De kas blijft vooralsnog leeg. "Bij ons moeten we door ons beperkt budget spelers huren. We leiden ze op, maar kunnen ze dan niet verkopen, wat dan weer het budget niet kan optrekken. En talenten als Hazard, Malanda en Meïté moeten we meteen laten vertrekken", zegt hij.

Dury kijkt naar buitenlandse clubs, maar ook naar de binnenlandse ploegen. Hij haalt scherp uit. "Eigen jeugdspelers opleiden is ook geen oplossing. Drie jaar geleden hadden we een heel talentvolle U14-lichting en in maart waren er al zeven weggeplukt door Club Brugge, AA Gent...", zucht de trainer.

Plaats een reactie

donderdag 7 december 2017 om 07:34
Dury is stilaan ook een zagevent aan het worden zenne.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:09
Wat denk je dat jij bent met uw reactie?
Vind ik leuk
BST83 +123
donderdag 7 december 2017 om 08:08
Moest Waregem een inspanning doen om die desbetreffende spelers te houden dan zou er minder verloop zijn. Just my 2 cents Franky!!!
Vind ik leuk
Boerken +2055
donderdag 7 december 2017 om 08:16
Ge kunt ze toch huren !
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 08:47
Waar haalt Zulte Waregem zijn jeugd ook alweer? Ah ja, bij de kleinere clubs in de regio. Wat een ironie.
Vind ik leuk
ElPimpi +154
donderdag 7 december 2017 om 09:59
Tja Dury, en wat denk je dat er met de talenten van de topploegen gebeurd?

Oops, of toch ni ... Club verkoopt of verhuurt zijn talenten aan subtoppers of aan buitenlandse tweedeklassers...
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 10:06
Colour of money...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +1878
donderdag 7 december 2017 om 10:06
Hij geeft zelf de oplossing voor zijn probleem, minder huren, dan komt er tenminste nog iets binnen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 11:16
Want zij zijn groot en ik is klein.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 12:26
Als je het talent hebt en kan kiezen tussen deze drie clubs, zal de keuze zeker niet op ZW vallen. Als hij dat niet snapt is hij debiel.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 17:10
Al die reacties hebben we vorige seizoenen nergens gehoord!
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 02:18
Zou niet weten waarom niet, bij een ploeg als Zulte of andere kleinere ploegen kan je perfect ontplooien als talent, minder druk meer kans op speelminuten, en zonder twijfel als je talent genoeg hebt heb je alle tijd om nog te verkassen naar andere oorden. Eerst leren kruipen voor je wil lopen. Zijn er al verschillende met hangende pootjes mogen terugkeren...
Vind ik leuk
vrijdag 8 december 2017 om 02:14
Vind dat Dury wel een punt heeft, men zou veel meer evenwicht en spektakel krijgen in het voetbal, als niet alle talentvolle spelers door een paar topclubs zouden worden weggeplukt! Begin al met de wintertransfers af te schaffen, want dit is de zuiverste competitievervalsing die er maar is.
En heb véél meer respect voor Dury, die elk jaar opnieuw van nul kan starten om een ploeg op het veld te krijgen, dan de "toptrainers" die uit de vetpot kunnen graaien!
Vind ik leuk
BST83 +123
vrijdag 8 december 2017 om 09:35
De afschaffing van de winter transfers zie ik ook wel zitten maar tot op heden is het niet de schuld van de grote ploegen dat zij spelers weg willen halen en dat die spelers ook van zins zijn te vertrekken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Dury haalt uit naar Club en Gent: "Onze talenten worden weggeplukt"