Courtois werd niet rijk van vrouwenvoetbal: Hoogstens eens extra naar de winkel

    Courtois werd niet rijk van vrouwenvoetbal: "Hoogstens eens extra naar de winkel"

    woensdag 6 december 2017 om 14:52

    Imke Courtois zette dit jaar officieel een punt achter haar voetbalcarrière. Momenteel gaat ze door het leven als voetbalanalist en doctoraatsstudente, maar jammer genoeg niet als miljonair ...

    Terwijl haar mannelijke collega's poen scheppen bij de vleet, heeft Courtois weinig financieel profijt gepuurd uit haar voetballeven. "Of ik veel met mijn voetbal verdien? Neen", stelt ze in Die Huis, het programma op Vier. "Heel weinig zelfs. Ik zou er niet van kunnen leven. Ik kan er hoogstens eens extra mee naar de winkel gaan, met die paar honderd euro."

    Courtois heeft nochtans een stevige carrière opgebouwd in het Belgische vrouwenvoetbal. De centrale verdediger was jarenlang actief bij Standard, waar ze meerdere landstitels mocht vieren. Ook trad ze 21 keer aan als Belgisch international. Met de Red Flames was ze aanwezig op het EK van afgelopen zomer in Nederland, al verzamelde ze daar geen minuten.

    Poll

    Moeten vrouwelijke voetballers meer verdienen, vind je?

    (170 stemmen)

    Plaats een reactie

    GBAU +1559
    woensdag 6 december 2017 om 15:17
    Er is niets van moeten aan.
    Alles heeft zijn economische waarde en dat is waar voor betaald wordt.
    Vrouwenvoetbal heeft gewoon heel weinig publiek.
    Ipso facto zit daar geen geld in.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 15:17]
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 15:36
    mijn beste, dat is inderdaad een juiste stelling van hoe het de dag van vandaag is.
    de vraag is alleen of we dat correct vinden.
    Of we vinden dat dat inderdaad zo zou moeten zijn.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4267
    woensdag 6 december 2017 om 16:40
    Volgende vraag. Ga jij voor seizoen vrouwenvoetbal evenveel betalen als voor de mannen? Als aan inkom en dergelijke?
    De supporters hebben het er niet voor over en zijn in kleiner getale. Komt er meer volk dan hebben ze recht op meer.
    Tv zend tegenwoordig al iets uit. Kan alleen maar beteren.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 17:05
    volgende vraag: voor iedereen die daar 'neen' op antwoord. 'neen, ik ga daar niet meer voor betalen'. komt de volgende vraag: waarom niet?
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4267
    woensdag 6 december 2017 om 17:12
    Omdat het voetbal nergens op lijkt.
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 17:38
    lang leve deze alomvattende, ontegenspreekbare mening!
    hoe fijn is het om te leven in een wereld waarin we alles kansen blijven geven.

    triestig.
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    woensdag 6 december 2017 om 20:22
    Niveau.
    Vind ik leuk
    GBAU +1559
    donderdag 7 december 2017 om 09:34
    Het is gewoon een heel ander niveau.

    Ik ga ook niet naar het stadion van Heist-op-den-berg,
    een sporting telenet-abonnement kopen voor Knokke
    of op café gaan kijken naar de wedstrijd van Schoten.

    Die ploegen zullen af en toe ook wel mooi voetbal brengen, maar het is niet hetzelfde niveau.
    Dat maakt het verschil in economische waarde.
    Vind ik leuk
    donderdag 7 december 2017 om 10:57
    wij zijn zelf diegenen die het niveau beoordelen.
    mijn punt is gewoon dat ik het triestig vind dat we het maar zo'n waarde toekennen.
    en dat er zo veel mensen niet eens voor open staan er met een andere blik naar te kijken.
    Vind ik leuk
    GBAU +1559
    donderdag 7 december 2017 om 11:43
    Er zijn genoeg wedstrijden gespeeld tussen nationale (top)vrouwenteams en de U15 van de lokale tweede- of derdeklassers met grappige uitslagen om het te beoordelen.

    Die U15-spelertjes die winnen van die vrouwen, krijgen per week ook maar een drankbonneke voor ne coca of ne warme choco.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12710
    woensdag 6 december 2017 om 15:57
    Wanneer gaan ze nu eens stoppen met die belachelijke vergelijkingen.. Ze worden betaald zoals mannen in provinciale, het niveau is dan ook niet hoger dan dat.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    woensdag 6 december 2017 om 16:17
    @VP

    "stelt ze in Die Huis, het programma op Vier."

    Die huis is weldegelijk een programma op één.
    Vind ik leuk
    Toca +28511
    woensdag 6 december 2017 om 19:02
    Ze hebben het nog niet gelezen hoor.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    woensdag 6 december 2017 om 19:26
    Jawel hoor, denk alleen dat de VP redactie er schijt aan heeft als ik het zeg. Maar ik blijf ten strijde trekken.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 19:26]
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1440
    woensdag 6 december 2017 om 19:50
    Ik denk dat ze betaald worden naar wat het opbrengt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Courtois werd niet rijk van vrouwenvoetbal: "Hoogstens eens extra naar de winkel"