Sa Pinto zwaar onder vuur: Wat vindt hij abnormaal? Een speler omver schoffelen

    Sa Pinto zwaar onder vuur: "Wat vindt hij abnormaal? Een speler omver schoffelen"

    woensdag 6 december 2017 om 12:00

    Ricardo Sa Pinto werd door het Bondsparket voor drie wedstrijden geschorst na zijn wangedrag tijdens en na de bekerwedstrijd in en tegen Anderlecht. De kritiek op de Portugese coach was al bijzonder groot, zeker omdat hij zelf de vermoorde onschuld speelt. Standard gaat niet akkoord met het voorstel, zij gaan dan ook in beroep tegen de uitspraak.

    Woensdag liet Standard op zijn website weten dat het niet akkoord gaat met de schorsing van drie speeldagen. 'Gezien het disproportionele karakter van de aan zijn coach opgelegde straf, Ricardo Sa Pinto, is Standard de Liège van mening dat het geen andere keuze heeft dan in beroep te gaan tegen dit vonnis', klinkt het.

    Het Belang van Limburg vindt het gedrag van de Standard-coach beneden alle peil. 'Laat ons starten met het begin. We mogen niet vergeten dat een supporter zijn ploeg hoort aan te moedigen in plaats van objecten richting spelers en coaches te werpen. Wie het toch niet kan laten, moet op de kermis ballen richting geverfde conservenblikken mikken. Krijg je er nog een pluchen tijger bij. De RSCA-fans misdroegen zich tijdens de match tegen Standard', opent het dagblad.

    Geen excuus
    Al zijn die incidenten absoluut geen excuus voor een trainer. 'Maar dat geeft Sa Pinto natuurlijk geen vrijgeleide om te solliciteren naar een hoofdrol in een slechte tv-soap. De Standard-trainer vond het nodig om het terrein op te springen en kermend tegen de grond te gaan. Daarna schold hij scheidsrechter Luc Wouters ook nog eens de huid vol. Ergste van al, Sa Pinto vond zijn gedrag normaal.'

    'Wat vindt hij dan abnormaal? Of wanneer kan het voor hem dan niet meer door de beugel? Als hij de grasmat op stormt om een doorgebroken speler van de tegenstander onderuit te schoffelen? Met een groene streep van de tackle als eeuwig souvenir op de broek van het strakke maatpak?'

    Poll

    Is de kritiek op Sa Pinto terecht?

    (1080 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 6 december 2017 om 12:09
    The show must go on !
    Vind ik leuk
    woensdag 6 december 2017 om 12:12
    Zijn Straf verdubbelen in beroep
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15041
    woensdag 6 december 2017 om 12:15
    De reactie van Standard toont aan dat onze maatschappij slecht aan het evolueren is. Eerst dingen doen die niet kunnen en vervolgens in de slachtofferrol kruipen en de onschuld zelve spelen.

    Ik kom dit gedrag constant tegen tegenwoordig. Geen verantwoordelijkheids nog plichtsbesef.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 12:16]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10024
    woensdag 6 december 2017 om 12:51
    Jammerlijke beslissing, beroep op basis van welk argument, vraag ik mij af...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15041
    woensdag 6 december 2017 om 13:03
    Op basis van dat het altijd vermindering in straf als resultaat geeft.. Eigenlijk is dit het moment om hun stempel te drukken, door de straf te verdubbelen. Dan zullen de clubs in de toekomst wel 2x nadenken.
    Vind ik leuk
    SD +9420
    woensdag 6 december 2017 om 16:44
    Als Wouters werkelijk zei bij de 1ste onderbreking dat hij bij een nieuwe inbreuk de wedstrijd zou staken, is hij dan de grootste schuldige aan deze slechte vertoning
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10024
    woensdag 6 december 2017 om 18:32
    Misschien terechte opmerking, maar Boucaut heeft dat op Sclessin tot drie maal toe genegeerd, maar dat is natuurlijk geen valabel argument.
    Vind ik leuk
    Carloske +154
    woensdag 6 december 2017 om 17:51
    Dat Standard in beroep gaat, is onvoorstelbaar.
    Standard zou beter Sa Pinto nog 3 dagen extra schorsen, lijkt me iets logischer - fatsoenlijker.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15041
    woensdag 6 december 2017 om 19:07
    Logica en voetbal, het wordt steeds minder waarschijnlijk. Vrees ik.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1099
    woensdag 6 december 2017 om 12:36
    Onvoorstelbaar. Pauvre Standard. De tijd van de grote voorzitters is definitief voorbij.
    Vind ik leuk
    CobraX +502
    woensdag 6 december 2017 om 13:41
    Standard zou Standard niet zijn als ze niet in beroep gingen.
    Vind ik leuk
    TheRolle +611
    woensdag 6 december 2017 om 14:39
    Ongeloofelijk... Standard gaat nooit akkoord met een schorsing...het zijn altijd de anderen...Nie te doen..
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    woensdag 6 december 2017 om 16:30
    Ik vind nog altijd niet dat Sa Pinto in de fout is gegaan.Nadat hij op de grond gaan liggen is, is het uit de hand gelopen.Wie zijn de onruststokers?Toch de supporters die met van alles gegooid hebben.Hebben we daar al iets over gehoord wat hun straf is?Elke speler die zich laat vallen na een propje papier op zich gekregen te hebben ,wordt beschermt en krijgt zeker geen straf omdat hij zich heeft laten vallen.Je kunt alleen iets zeggen over de schow die hij daarna opvoert.Maar om hem daarvoor te schorsen,sorry hoor.Sommige trainers trappen een bal op het terrein om de match stil te leggen,wat zeker onsportief gedrag is van deze trainers.Dat verdient voor mij ook een straf dan.
    Vind ik leuk
    Bart1999 +1449
    woensdag 6 december 2017 om 16:51
    Ongelooflijk hoeveel tamtam hierover gemaakt wordt, dat dit uitvergroot wordt terwijl andere trainers zowel verbaal als met gebaren elke wedstrijd sinds drie jaren beïnvloeden. Is dat nu zo een drama dat die kwibus zich laat vallen ? Spelers doen dat elke wedstrijd twaalf keer. Maar blijkbaar gelden voor dikke Hein, gifitge Franky, zotte Michel en brulaap Peter Maes andere normen. Het is niet erg dat ze altijd met de armen zwaaien, de scheidsrechter altijd bekritiseren etc etc. Sa Pinto brengt tenminste wat show. Ik zie wel een paarse bond, een blauwe bond, nu ook een waalse rode bond... het is me wat. En anderlecht kan natuurlijk moeilijk in beroep gaan tegen een straf. Ze krijgen er gewoon nooit eentje.
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    donderdag 7 december 2017 om 09:58
    Mocht hij eens zoals een andere trainer reageren dan zou er zelfs geen schorsing geweest zijn. Maar nee hij doet alsof hij wordt neergeschoten.
    Het is gewoon belachelijk hoe hij zich gedraagd.
    Hij moet zich gewoon eens leren gedragen als een trainer.
    Ik denk niet dat je HvH, Leko, Dury, Stuivenberg of Vanderhaege zoiets zou zien doen.
    Hij is gewoon een aandachtstrekker.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 7 december 2017 om 09:59]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws