Pijnlijk voor Anderlecht: 'Drie toptalenten vertrekken door nieuwe politiek'

Pijnlijk voor Anderlecht: 'Drie toptalenten vertrekken door nieuwe politiek'

woensdag 6 december 2017 om 11:23

RSC Anderlecht is de jeugdwerking volledig aan het hervormen. Zo krijgen grote talenten niet langer zomaar een contract aangeboden. Er wordt naar elke euro gekeken. Al heeft dat al voor negatieve gevolgen gezorgd.

Enkele spelers besloten afgelopen zomer al te vertrekken. Daar komt binnenkort nog een trio bij. 'Trésor Ndayishimiye, Daan Foulon en Milan Corryn', schrijft Sport/Voetbalmazine.
'Drie spelers die titularis zijn bij de Belgische U19, gingen niet in op een nieuw contractvoorstel van paars-wit en lijken de volgende vertrekkers te zijn', aldus het weekblad.

Bij Anderlecht is men niet van plan om nog grote bedragen neer te leggen voor alle talenten. Enkel de echte toppers krijgen nog grote vergoedingen. "We moeten wel blijven investeren in de academie. Alleen al om talenten die op hun twaalfde buitengewoon goed zijn - denk maar aan Adnan Januzaj, Anthony Vanden Borre, Charly Musonda - een perfect kader te kunnen aanbieden", zegt Van Holsbeeck.

"Eigenlijk staan ouders voor de keuze. Een fair bedrag krijgen op Anderlecht en zeker zijn dan hun zoon kan terugvallen op een draaiboek. Of elders enkele duizenden euro's meer afdingen en een nummertje zijn", aldus de manager van Anderlecht.

Plaats een reactie

Prpldynmt +2642
woensdag 6 december 2017 om 11:29
Natuurlijk zal je een paar talenten (maar niet de grootste talenten) verliezen maar op het einde van de rit zal je beter af zijn denk ik. De tijd zal het uitwijzen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 december 2017 om 11:29]
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:49
Musonda en Januzaj zouden Anderlecht ook niets opbrengen omdat de mentaliteit minstens even belangrijk is, dan zou ik eerder spiegelen aan Tielemans en Dendoncker en DD werd aanvankelijk ook niet gezien als toptalent. Toch zal hij meer opleveren dan Januzaj en Musonda samen. Terwijl net die mannen bulken van talent. Meerdere criteria zullen dus nodig zijn...
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:44
Ik begrijp de insteek van Anderlecht.
Op die leeftijd mag geld geen issue zijn. De kwaliteit van de opleiding moet primeren. "Investeren" in uw carrière wordt dit ook wel eens genoemd.
Te vaak worden slordige bedragen betaald aan jeugdspelertjes die nog niets bewezen hebben.
Als ze dan effectief goed ontwikkelen en de groten kost beginnen terug te verdienen, dan trekken ze alsnog voor enkele euro's meer naar het buitenland
De juiste insteek is: eerst laten zien dat je écht goed bent, en dan beloond worden.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 02:19
Geld is overal een Issue in de voetbalwereld,daar heft Anderlecht het destijds zelf naar gemaakt! Wist je nog vroeger..... Arbiters omkopen.......met geld bereik je alles denken ze in Brussel! 10miljoen voor Stanciu, hoplaaaaaa voor de bank warm te houden... dus over GELD gaan we niet slecht praten in Anderlecht he!
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 09:38
Daarom dat ze het ook over een andere boeg willen gooien he.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:14
Je weet nooit of je de juiste regeling treft maar ze teveel pamperen kan nooit goed zijn. Eén duidelijke lijn trekken en daar niet vanaf wijken lijkt me al een goeie start.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:15
Die Tresor is echt een pareltje, de andere twee ken enkel van de nationale jeugdselecties. Zou dus doodzonde zijn mochten ze effectief vertrekken.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 13:04
Ik kan er niet van meespreken nu maar als mijn zoon een talent in zijn sport blijkt te zijn dan hou ik hem toch persoonlijk met zijn voeten op de grond! Sommige ouders zijn meer transfergeil dan de spelers zelf! Eerst hier presteren en dan komen de buitenlandse clubs vanzelf!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:02
Denk dat de verleiding van het grote geld en de kans om op jonge leeftijd 'binnen' te zijn soms primeert op het 'misschien' van een carrière.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 16:50
Dat geloof ik..maar de ouders (=manager) wilt ook poen scheppen..kijk bv naar Musonda, wat gaat daarvan komen? Hoelang blijft dat "een talent"? Op ne keer moet hij er staan..en ja, bij Chelsea is dat voor een jongeling bijna onmogelijk!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Pijnlijk voor Anderlecht: 'Drie toptalenten vertrekken door nieuwe politiek'