Kums komt met waarschuwing voor Club: Anders is ons seizoen mislukt

Kums komt met waarschuwing voor Club: "Anders is ons seizoen mislukt"

woensdag 6 december 2017 om 10:20

In het Celtic Park is Anderlecht erin geslaagd om toch de drie punten te pakken. Een stunt en Europese overwintering zat er echter niet in. Nu heeft RSC Anderlecht enkel nog maar de competitie.

De wedstrijd kon nochtans geweldig beginnen. Na twee minuten voetballen had Kums het openingsdoelpunt kunnen scoren. "Maar het zit niet mee", reageerde de middenvelder tegenover Het Laatste Nieuws.

"Het was naar het beeld van onze hele campagne: we misten een beetje efficiëntie. We hebben altijd onze mogelijkheden gehad, maar al te vaak ontbrak het ons aan trefzekerheid voor doel."

Titelstrijd
Nu moet Anderlecht zich enkel nog concentreren op de titelstrijd na ook de uitschakeling in de beker. "Misschien is het een voordeel dat we ons nu op één doel kunnen focussen", zegt Kums.

"Maar anderzijds speelt elke voetballer graag zo veel mogelijk matchen. Maar je hebt gelijk: we moeten nu absoluut kampioen worden, anders is het seizoen mislukt. Al is dat altijd zo bij Anderlecht", lacht hij. Een stevige waarschuwing voor de huidige leider, Club Brugge.

Poll

Wie wordt kampioen?

(681 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +9778
woensdag 6 december 2017 om 10:23
In principe is elk seizoen zonder titel voor Anderlecht mislukt.
Beker of europees voetbal staan daar los van.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 10:25
Het is slecht nieuws voor Les Brugeois dat we geen Europees meer spelen. Hopelijk halen we ze niet te snel in, februari is ideaal. Stade Emile Versé zal nogal juichen!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +2009
woensdag 6 december 2017 om 10:25
Dat mag je wel stellen, ja. Het wordt sowieso nog een spannende titelstrijd.
Vind ik leuk
larédo +770
woensdag 6 december 2017 om 15:37
Ja als er nog veel negerkes zomaar uit het niets gaan beslissen om van het plein te stappen kan het inderdaad nog heel spannend gaan worden. ;-)
Vind ik leuk
Prpldynmt +2655
woensdag 6 december 2017 om 10:57
Stel je voor dat Anderlecht nu 6/6 pakt tegen Charleroi en Brugge. Dan voelen ze in het Calimero-stadion weer onze hete adem.
Vind ik leuk
Boerken +2076
woensdag 6 december 2017 om 11:36
Typisch weer voor de mauvefans , ik wou jullie net feliciteren en nog in feite met jullie overwinning tegen due houthakkers, maar direct al were grootheidswaanzin !
Vind ik leuk
Prpldynmt +2655
woensdag 6 december 2017 om 12:09
Geen grootheidswaanzin, daarmee dat ik "stel" zei. Het kan inderdaad ook 0/6 op worden en kunnen we de titel wel vergeten.
Vind ik leuk
Boerken +2076
woensdag 6 december 2017 om 12:15
Dat de beste mogen Winnen van de drie tot nu toe beste ploegen in competitie!
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:44
Die adem is er altijd langs beide kanten , zelfs bij een 0/6 tegen beide ploegen want dat kan ook...
Vind ik leuk
BST83 +140
woensdag 6 december 2017 om 10:58
Match voor match bekijken en nie te ver vooruit lopen op de feiten. In maart is alles her te beginnen. Indien geen kampioen voor de Club dan zallet alleszins niet aan onze smalle kern te wijten zijn, op iedere positie hebben we overschot. We weten sowieso dat Anderlecht altijd meedoet voor de hoofdprijs.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 11:39
Heh Boeren....begin maar te beven....
Vind ik leuk
Boerken +2076
woensdag 6 december 2017 om 12:17
Waarom ? Omdat jullie wonnen van de houthakkers van Celtic!
Vind ik leuk
Toca +9778
woensdag 6 december 2017 om 11:45
Laten we zondag maar al is eerst van Charleroi winnen.
Zal een heel lastige worden. Ben de laatste 2 matchen tegen hen, 2 nederlagen nog niet vergeten.
Vind ik leuk
woensdag 6 december 2017 om 12:16
Iedereen vergeet de karolos als potentiële titelkandidaat. Voor hetzelfde geld gaan zij met de prijzen lopen.
Vind ik leuk
Toca +9778
woensdag 6 december 2017 om 12:22
Inderdaad, een heel taaie ploeg, mss niet altijd het mooiste voetbal, maar heel moeilijk te ontwrichten.
Niemand wint makkelijk van hen.
Vind ik leuk
donderdag 7 december 2017 om 05:13
Idd geen mooi voetbal, maar daar win je geen prijzen mee he. Ze spelen realistisch en efficiënt.
Vind ik leuk
ivjo +0
woensdag 6 december 2017 om 14:16
Zo wie zo is het seizoen Europees voetbal veel geslaagder voor België dan vorig seizoen. Kijk en vergelijk Champions League van vorig seizoen???
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kums komt met waarschuwing voor Club: "Anders is ons seizoen mislukt"