Weiler sloeg diepe wonden bij Anderlecht: Ze werden verketterd door hem

    Weiler sloeg diepe wonden bij Anderlecht: "Ze werden verketterd door hem"

    woensdag 22 november 2017 om 09:30

    RSC Anderlecht staat bekend om zijn uitstekende jeugdwerking. Vincent Kompany, Youri Tielemans, Leander Dendoncker, Romelu Lukaku,.. noem maar op. Heel veel jongens schopten het tot een plaats in de A-kern. De laatste jaren was dat iets minder het geval, men wijst met de vinger naar René Weiler.

    Zo wordt de Zwitser verweten te weinig met de jeugd bezig te zijn. "De doortocht van René Weiler eiste een zware tol op Neerpede. Jongens uit de eigen stal - Kawaya, Omeonga, Bastien, Lukebakio, Leya Iseka en Faes - werden verketterd door Weiler. Op Anderlecht zijn veel mensen het erover eens: Weiler heeft diepe wonden geslagen in het opleidingscentrum", schrijft Sport/Voetbalmagazine.

    "Het voorval met de 17-jarige Poolse verdediger Jakub Kiwior is typerend voor de manier waarop Weiler met de jeugd omging. Eind mei namen de U19 deel aan de FIFA Youth Cup in Zurich. Weiler woonde twee matchen bij. Kiwior maakte indruk op Weiler en werd bij de start van de voorbereiding prompt overgeheveld naar de A-kern."

    Afgeserveerd
    René Weiler liet zich hierbij van zijn kleinste kant zien. "De jonge verdediger annuleerde zelfs zijn vakantie om mee te trainen. Na amper twee oefensessies werd hij afgeserveerd door Weiler. Het verdict: nog niet klaar voor het grote werk. Weiler had dat fiasco kunnen vermijden indien hij overleg had gepleegd met of feedback had gevraagd aan de jeugdtrainers van Kiwior", besluit het weekblad.

    Poll

    Was Weiler een slechte keuze van paars-wit?

    (288 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +28390
    woensdag 22 november 2017 om 09:47
    Niet alleen voor ons supporters was hij een ramp, maar qua kapitaalsvernietiging voor de club, was hij de slechtste trainer ooit.
    De titel heeft het champions league geld opgebracht, maar zal de verliezen nooit kunnen dekken..
    Vind ik leuk
    buck +2153
    woensdag 22 november 2017 om 09:57
    Welke verliezen?
    Vind ik leuk
    Toca +28390
    woensdag 22 november 2017 om 10:04
    Spelerskapitaal uit de jeugd dat verprutst is en volgens mij ook stanciu.
    Vind ik leuk
    buck +2153
    woensdag 22 november 2017 om 10:13
    Dit jaar is Weiler begonnen met Delcroix op te stellen(iedereen precies vergeten)was niet zo een goed idee.De jeugd speelt bij andere teams en sorry maar spectaculair zij die niet echt.Stanciu speelt bij Hein ook niet dus...zal wel aan stanciu liggen zeker ?Kawaya, Omeonga, Bastien, Lukebakio, Leya Iseka en Faes sorry maar die zij inderdaad nog te zwak voor Anderlecht
    Vind ik leuk
    JanB +4751
    woensdag 22 november 2017 om 10:11
    Sorry, maar dit is praat voor de vaak

    Einde seizoen 2015 - 2016 was het René hier en René daar; want hij werd kampioen !
    Toen je een kritische noot durfde aanslaan, werd je a.h.w. verketterd want wie valt een kampioenen coach af ? !

    Ik heb in mijn kritische (sarcastische) schrijfsels steeds mijn afkeer getoond voor de tunnelvisie bij velen

    Het doet er mij niet toe of het nu paars, blauw, geel, zwart, groen of rood is

    Hetzelfde maken we nu mee met Geintje
    De hoerasfeer bij Gent was méér dan terecht, maar óók gelinkt aan het samen vallen van een aantal factoren: Kums - Depoitre - Azare - Sels; allen op top niveau
    Wat schiet nu nog over van hun niveau van toen ?
    Daarom reken ik Gein nooit bij de "groten".
    Zijn inzichten zijn beperkt (zie maar naar de huidige rol van Onyekuru, die jongen loopt er onnatuurlijk bij)

    Hetzelfde kan gezegd worden van Preud'homme
    Eén jaar OK, maar geen blijver

    Ik heb een hogere pet op van mensen als Dury en Mazzu, die met beperktere middelen spelers béter kunnen maken en niet dwepen met strategische waanverhalen

    Zie maar eens op welke spelers topclubs hun "inlandse" pijlen op richten in de transferperiodes
    Vind ik leuk
    Toca +28390
    woensdag 22 november 2017 om 10:19
    Ik heb nochtans nooit veel positief over weiler gehoord. Zeker niet op de tribune. Titel was een pleister op een houten been voor mij.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12649
    woensdag 22 november 2017 om 10:21
    Eigen jeugd eerst! Weigeren om jeugd in te passen is al een reden genoeg om iemand op straat te zetten. Iemand die de werking van de club tegenwerkt, loopt er toch niks te doen. Met Weiler heeft RSCA toch enkele maanden tijd verloren.
    Vind ik leuk
    Patfey +4554
    woensdag 22 november 2017 om 18:55
    Enkele maanden? jij bent lief voor hem :).
    Vind ik leuk
    woensdag 22 november 2017 om 11:38
    Welke van die genoemde jongeren maakt nu wel indruk waardoor hij z'n plaats bij anderlecht zou hebben? Op een bankzitter na misschien?
    Er werden veel te veel en te vlug "vedetten" van gemaakt door de buitenwereld .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Weiler sloeg diepe wonden bij Anderlecht: "Ze werden verketterd door hem"