Vanhaezebrouck verdedigt zich: ''Mag niet alle nederlagen op mijn rug schuiven''

Vanhaezebrouck verdedigt zich: ''Mag niet alle nederlagen op mijn rug schuiven''

dinsdag 21 november 2017 om 16:15

Anderlecht krijgt woensdag het grote Bayern München op bezoek in het Astridpark. Paars-wit staat na vier duels nog met lege handen en wist zelfs nog niet te scoren in de Champions League. Hein Vanhaezebrouck neemt daarvoor niet alle verantwoordelijkheid op zich.

"Je mag ook niet alle nederlagen van Anderlecht in de Champions League op mijn rug schuiven. Ik stond enkel tegen PSG aan de zijlijn'', verdedigde de coach van RSCA zich tijdens de persconferentie. Onder zijn leiding kreeg Anderlecht wel twee keer een pak slaag van Paris Saint-Germain: 0-4 in Brussel en zelfs 5-0 in Parijs.

Vanhaezebrouck hoopt vooral dat zijn ploeg efficiënter is dan tijdens die twee matchen. ''We hebben toen inderdaad niet gescoord en veel doelpunten geslikt. Maar we hadden toen wel altijd moeten scoren. Efficiëntie op dit niveau is het allerbelangrijkste, want dan kan je voor verrassingen zorgen."

Lees ook: Vanhaezebrouck geeft Europees voetbal niet op: "Onze laatste kans"

Poll

Geloof jij in een stunt van Anderlecht?

(99 stemmen)

Plaats een reactie

JanB +1755
dinsdag 21 november 2017 om 16:25
Slaat het angstzweet nú reeds toe bij Geintje ?
Vind ik leuk
Reagens +121
dinsdag 21 november 2017 om 16:27
Het was toch iets meer dan een gebrek aan efficiëntie.
Soit. We moeten maar eens ophouden met de denken dat ploegen als PSG/Bayern haalbaar zijn op gelijk welk moment (behalve als ze al lang geplaatst zijn mss).
Gent heeft geluk gehad met zijn loting (en het vervolgens ook optimaal kunnen benutten).
Brugge was een kleine schande in die groep (en met die resultaten).
Anderlecht kan zich alleen maar de match tegen Celtic iets verwijten.
De poulefase van de Champions league is niet gemaakt om spannend te zijn. Die is gewoon als opwarmertje voor de grootmachten en zoethoudertje voor de kleinere landen die ook eens mogen meedoen (en slaag krijgen) met en van de groten.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 19:10
Anderlecht is een grote schande, voor de ogen van de hele wereld. Gaan die nu al voor de tweede keer 0 op 18 halen in de CL? Nog een record erbij. Ze hebben nu al 't slechts mogelijk doelsaldo ooit
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 22:50
Ja luckybird7785 na zo een goede campagne van je clubje vorig jaar is het moeilijk voor hetzelfde resultaat te halen hè....
Maar we gaan het proberen hè....
Jullie zaten dan ook nog eens in een poule met de Europese grootmachten leicester ,Kopenhagen !
Wij daarentegen spelen dan nog tegen de kleine ploegen van Europa ,bayern en psg daar moeten we toch makkelijk tegen winnen hè....
Lompe boer
[Reactie gewijzigd op dinsdag 21 november 2017 om 22:51]
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 08:46
Je moet niet afwijken, dat lukt u toch niet met die erwt aan hersenen onder die mottige kop. RSCAFGANG haalt als enige Belgische ploeg ooit tweemaal 0 op 18 in de CL. Wees blij en fier op een nieuw Belgisch rekord voor uw zure schuimwijn voetballende ploeg.
[Reactie gewijzigd op woensdag 22 november 2017 om 08:47]
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:44
Blauwe ref wijkt trouwens helemaal niet af, gij zijt de achterlijken dat enkel naar cijfertjes kijkt, of ja is uw IQ te beperkt dat je cijfers en statistieken naar alle kanten kan draaien hoe je wil zodat elke partij gelijk heeft, hangt ervan af hoe je naar de cijfers kijkt.
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 16:42
Als je amper mag meedoen kan je dat niet tegenkomen natuurlijk. Dat zijn natuurlijk zaken waar rsca haters niet bij stilstaan. Nog een recordje hebben? De belgische ploeg met de meeste CL deelnames? Vul zelf maar in. Juist ja. Simpelaar
Vind ik leuk
donderdag 23 november 2017 om 20:02
Simpelaar? I rest my case
Vind ik leuk
zaterdag 25 november 2017 om 00:39
Feit dat je niet eens een case hebt zegt genoeg. I rest my case ;)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vanhaezebrouck verdedigt zich: ''Mag niet alle nederlagen op mijn rug schuiven''