'Wenger akkoord met vertrek smaakmaker: Barça slaat toe voor 23 miljoen euro'

'Wenger akkoord met vertrek smaakmaker: Barça slaat toe voor 23 miljoen euro'

dinsdag 21 november 2017 om 11:41

De geruchten over een winterse transfer van Mesut Özil naar FC Barcelona worden steeds hardnekkiger. El Mundo Deportivo pakt dinsdag groot uit met het nieuws dat Arsenal bereid is om de Duitse aanvallende middenvelder in januari te laten gaan voor een zacht prijsje. 

Volgens de Spaanse berichtgeving is Erkut Sogut, de zaakwaarnemer van Özil, al in gesprek met Barça over een transfer. De speler van Arsenal wil zelf graag naar Catalonië en hoopt zo snel mogelijk een aanbieding te ontvangen van Barcelona. Arsène Wenger zou al akkoord zijn: Arsenal is bereid om Özil voor zo'n 23 miljoen euro van de hand te doen. De Londenaren willen graag cashen voor de 29-jarige Duits international.

In 2013 arriveerde Özil in Noord-Londen, na dienstverbanden bij Schalke '04, Werder Bremen en Real Madrid. In het Emirates Stadium werd hij een smaakmaker en een bepalende speler voor de Premier League-club. Het contract van de linkspoot loopt in de zomer van 2018 af en het is al langer bekend dat Özil weinig voelt voor een contractverlenging. 

Plaats een reactie

Toca +9778
dinsdag 21 november 2017 om 11:50
Toch ook maar een soort 2e hands aankoop van Barça vind ik .
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 11:53
I know from nothing, I'm 'not' from Barcelona. :)
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 12:30
Vreemde transfer..welke meerwaarde gaat die daar betekenen..Iniesta met een hamstringblessure en en gebroken teen is beter dan Ozil ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 13:19
Ik hoop dat dit een grap is... weer een bijna dertiger erbij dan? En hoe lang gaat die zijn contract zijn?
Ik mis precies toch een visie bij Barcelona.
(Al ga je in de winter bij weinig ploegen een speler kunnen weghalen die in Barcelona iets kan komen doen.
En voor denis suarez zou dit niet goed zijn...
Pfff ik hoop dat het maar een roddel is
Vind ik leuk
larédo +770
dinsdag 21 november 2017 om 17:19
Komaan gast! Oke we spreken hier over een 30er. Maar wel niet over eender wie hé, het gaat hier over een speler die de meeste aantal kansen creëert per seizoen voor zijn ploeg. In deze tijd is 23miljoen voor een speler met de kwaliteit van özil peanuts, elke club die hem kan betalen doet een slechte zaak met het niet te doen. We zien allemaal liever Coutinho komen maar daar betaal je gewoon te veel voor, 100miljoen voor één speler die met alle respect nog moest bevestigen was al veel ook al heeft hij bakken talent.. Dat er geen visie is bij Barca dat kan iedereen zien, maar messi content houden is nu prioriteit. Ozil is daarmee toch een stap in de goede richting lijkt me.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 17:33
Ja daarom dat Messi gezegd heeft dat hij een flankspeler in de ploeg wil boven een middenvelder. (Wilde hazard ipv coutinho)
Dus zou het dan niet logischer zijn om voor alexis te gaan?

En ja hij heeft nu zijn waarde maar vanaf volgend jaar heeft die nog een 4 jaar contract en gaat die mooi op de bank zitten. En dat kost Barcelona een hoop.
Plus denis suarez gaat geen kansen krijgen dus die is waarschijnlijk weg dan. En daar gaat een andere ploeg een hoop geld aan verdienen.
Daarboven is ozil een goede passer maar hij beweegt niet goed. (Zeker voor de pressing bij barcelona)
Kan ook maar op 1 plaats spelen. De tien. En Barcelona speelt niet met traditionele nummer 10.
( als middenvelder zou ik voor goretzka gaan.)

Maar eerst een spits, een cv, een linkerflank en een een controlerende middenvelder. (Een 8 geen 10)
Vind ik leuk
larédo +770
dinsdag 21 november 2017 om 17:46
Ja goretzka zou gratis zijn dacht ik, dus dat kan een voltreffer worden. Ik zou persoonlijk ook liever Alexis zien komen ipv Özil maar daar zal wel een reden voor zijn neem ik aan. Akkoord dat er veel bij moet bijkomen maar ze moeten wel iets toevoegen aan de ploeg. Dat krijg je met pakweg 222miljoen moeilijk opgelost. Ik zou er niet versteld van staan moesten ze voor Dybala of Aguero ook zo'n dergelijk bedrag vragen. Als je dan nog is hazard wil kopen en een wereld verdediger..
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 17:52
Goretzka speelt bij Schalke en die willen ozil ook. Mss valt daar iets te regelen.
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 18:01
Inigo Martinez had je voor 24 miljoen. Lenglet zouden ze ook interesse in hebben. Al wil ik die 18 jarige Franse cv van Leipzig. 45 miljoen voor die om hem binnen te halen. Goretzka kan je mss dadelijk hebben voor 15 (als zij ozil kunnen binnenhalen)

Dus dan heb je 60 opgedaan. En nog spits en flankspeler.
Richarlison heeft blijkbaar grote toekomst voor zich.
Martial Kan mss voor juist bedrag weggekocht worden. Spits beetje moeilijker. Weinig die in aanmerking komen, nog minder die beschikbaar zijn deze winter. Icardi? (Komt van Barcelona jeugd dus mss wel?)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Wenger akkoord met vertrek smaakmaker: Barça slaat toe voor 23 miljoen euro'