Eurostadion krijgt weer dreun: schepencollege Grimbergen weigert mee te werken

Eurostadion krijgt weer dreun: schepencollege Grimbergen weigert mee te werken

maandag 20 november 2017 om 18:45

Komt het Eurostadion er of niet? Die vraagt domineert ondertussen al maanden de krantenkoppen. Als het van het schepencollege van Grimbergen afhangt, komt er alvast geen nieuwe nationaal stadion in hun gemeente.

Volgens David Van den Broeck, journalist bij Het Nieuwsblad, werd een vergunning alweer geweigerd. "Weinig verrassend: schepencollege Grimbergen adviseert negatief voor omgevingsvergunning Eurostadion. Onder impuls van CD&V en Groen", vertelde de journalist op Twitter.

De tijd begint stilaan te dringen als Brussel één van de speelsteden wil zijn tijdens het Europees Kampioenschap in 2020. Op zeven december komt een delegatie van de UEFA naar Brussel afgezakt om de situatie te evalueren. De beslissing van het Grimbergse schepencollege is alvast geen goed nieuws.

Plaats een reactie

Toca +9500
maandag 20 november 2017 om 18:51
Vind k nu is goed nieuws ...
Vind ik leuk
Basil +195
maandag 20 november 2017 om 18:55
Zal wel weer de schuld van Verhaeghe zijn, vraag het maar aan Freddy ;-)
Vind ik leuk
Toca +9500
maandag 20 november 2017 om 19:05
Zolang Anderlecht niet in dat stadion zou moeten spelen ga je de freddy niet horen zene.
Vind ik leuk
Basil +195
maandag 20 november 2017 om 19:08
Waarom zaagt Freddy er dan telkens over en haalt hij Verhaeghe door het slijk... pure gewoonte en frustratie zeker....
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 22:24
Den Basil denkt mij te begrijpen, maar slaat de bal nogal mis hé makker...amai!

- Anderlecht moet in Anderlecht blijven (100ste keer)
- Het Koning Boudewijn stadion is de naam voetbalstadion onwaardig, dus er moet een nieuw stadion komen. Er hangt een akelige, dode sfeer. Je kan er amper een speler herkennen.
- Parking C is geen optie, dezelfde plaats lijkt dus logisch.
- Verhaeghe heeft van het begin af aan lopen bleiten over competitievervalsing terwijl zijn eigen club massa’s geld krijgt van de staat en een stadion heeft gekregen met Euro2000. Zijn smikkel op de 7de dag zal ik nooit vergeten, er ontbrak enkel een eierschelpje op zijn hoofd. Hij wil dan toeren in de Belgische stadions en laat de Rode Duivels spelen in zijn modderbad. Walgelijk.

Ja, we hebben een nieuw nationaal stadion nodig. Neen, niet voor Anderlecht. Ja, Verhaeghe is een muilpeer.
Vind ik leuk
freeman +3401
maandag 20 november 2017 om 19:47
Is Verhaeghe nu ook al burgemeester van Grimbergen ? Ten andere waarom is dit stadion er nog nodig ? Voor enkele (?) EK matchen ? Anderlecht weigert toch ook om er in te gaan spelen . Wat stel jij dan nog voor als alternatieve ingebruiksname ? Misschien hondenraces erin gaan houden .......?
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 20:25
Iemand herkent geen sarcasme...
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 22:39
Hij is van Vilvoorde, een Brusselaar dus. Vilvoorde ligt naast Grimbergen. Verhaeghe is een machtig man, kent dus heel veel politiekers. Hij wil toevallig een ander project verwezenlijken in Machelen. Machelen ligt naast Vilvoorde en Grimbergen. Beide projecten zijn zeker niet haalbaar voor de Brusselse ring. Hij kiest dus voor zijn eigen project i.p.v. het andere. Bovendien wordt hij vice-voorzitter van de KBVB, dit om alles nog wat vlotter te laten lopen, of beter gezegd het geld makkelijker in zijn zak te laten lopen. Dachten jullie echt dat hij bij jullie club zit uit clubliefde? Toevallig een grote club die ook een nieuw stadion nodig heeft? 2x beton= 2x kassa. Heeft niks met RSCA of Club te maken, enkel met zijn bankrekening. Of ben je echt zo naïef Freeman? Leuk dat je het opneemt voor je Club, maar Verhaeghe is een kl**tzak. Punt.
Vind ik leuk
ElPimpi +151
dinsdag 21 november 2017 om 00:37
geeuw geeuw geeuw ...
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 08:03
Sneeuw sneeuw sneeuw
Vind ik leuk
VeeDeeVee +1788
maandag 20 november 2017 om 18:54
Soap: part 325!
Vind ik leuk
Garland +2787
maandag 20 november 2017 om 23:29
Volgens mij loop je al paar edities achter
Vind ik leuk
TP17 +421
maandag 20 november 2017 om 18:55
De groen mannen moeten weer eens tegenwerken. As usual. Ga wat bomen planten en laat de gewone mensen hun werk doen aub
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 19:48
En maar goed ook....spijtig voor diegenen die al een rekening hebben geopend (zoals een paar in de Brusselse "gemeente"raad.)op een van die gekende landen om hun steekpenningen te storten....
Vind ik leuk
dinsdag 21 november 2017 om 00:06
Laat de Rode Duivels maar in verschillende Stadions spelen , zo krijgen ook meerdere supporters van verschillende steden de Rode Duivels eens te zien , niet iedereen wil telkens afzakken naar Brussel om de nationale ploeg aan het werk te zien !!!!!!!!!!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eurostadion krijgt weer dreun: schepencollege Grimbergen weigert mee te werken