Ophef in Duitsland: gefrustreerde Köln-fans duwen man in rolstoel op spoor

Ophef in Duitsland: gefrustreerde Köln-fans duwen man in rolstoel op spoor

maandag 20 november 2017 om 09:37

Grote ophef in Duitsland. Na de competitiewedstrijd tussen FSV Mainz en 1. FC Köln hebben gefrustreerde Köln-fans een gehandicapte Mainz-supporter op het spoor geduwd.

Dat melden verschillende media in Duitsland maandag. Köln ging zaterdag met 1-0 onderuit in Mainz, waardoor de club ook na twaalf speelronden zonder overwinning blijft. Dat konden drie meegereisde supporters niet verkroppen. Ongeveer drie kwartier na het laatste fluitsignaal werd een licht gehandicapte Mainz-fan in een rolstoel het spoor opgeduwd door de onverlaten.

De man viel uit de rolstoel op zijn rug en liep twee zware snijwonden op aan zijn hoofd. Een andere Köln-supporter hielp de Mainz-fan uiteindelijk overeind en belde een ambulance. De Duitse politie heeft een opsporingsbericht naar buiten gebracht. Volgens ooggetuigen waren de drie verdachten dertig jaar oud, slank en droegen ze zwarte kleding.

Plaats een reactie

Toca +9639
maandag 20 november 2017 om 09:39
Dat is dan de schande der schandes.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 09:41
Gewoon gelijk bij de cowboys. Bind die mannen vast op het spoor.
Vind ik leuk
Garland +2787
maandag 20 november 2017 om 09:51
Wie doet nu zoiets? Een echte schande.
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 10:49
Sorry, ik vind Duits voetbal geweldig om te bezoeken, voor de sfeer de mensen, ik ga regelmatig mee naar Borussia Monchengladbach met een paar maten die een fanclub vandaar hebben. Dus ik zeg dit niet als vooroordeel maar om zoiets te doen moet je wel Duitser zijn.
Vind ik leuk
Rimka96 +245
maandag 20 november 2017 om 11:16
Gast?! Wat heeft dit met Duitsers te maken , je moet zielloos zijn om zoiets te doen, heeft niks met een nationaliteit te maken.
[Reactie gewijzigd op maandag 20 november 2017 om 11:17]
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:35
Ge bevestigd nog maar eens, een echte Duitser. Ik heb niks tegen duitsers, integendeel ik heb een duitse vriendin gehad en min moeder is er opgegroeid. Ma zo een verhalen hoort ge alleen daar. Zelfs in Servie en Algerije hebben ze dit gelezen met grote ogen
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 12:36
We moeten nu ook nie flauw doen he een koe een koe blijven noemen
Vind ik leuk
maandag 20 november 2017 om 18:15
RAFC, volgens mij is er iets grondig fout in het kopke bij u. Ondanks dit trieste verhaal kan een mens in Duitsland met de familie naar een voetbalmatch gaan kijken zonder het risico te lopen slaag te krijgen. Dat genoegen heeft nog niemand in de buurt van het half ingestorte RAFC stadion kunnen smaken.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 09:35
BART1999. Ik ben abonnee op den 2 , dat gaat ge mij niet wijsmaken, op de 2 zitten vaders met hun vrouwen en kinderen tussen oud of wannabe hooligans. En nogmaals dat is niet mijn punt, maar zon shokerende verhalen is eigen aan duits voetbal. Ik heb kameraden die elke wedstrijd vam Borussia Monchengladbach bijwonen. Die zijn al aangevallen geweest, neergestoken enz en da zijn geen gasten die problemen zoeken. Het is fantastisch om in Duitsland naar de voetbal te gaan kijken voor de sfeer en de beleving. Maar zon verhalen hoord ge tegenwoordig alleen in duits voetbal. In Oost-europa, Polen, Servie, Roemenie noem maar op vechten ze voor elk excuus ma dat is dan met de wil om te vechten. In Duitsland bij ploegen als Koln Frankfurt of Hansa Rostock loopt gewoon veel tuig rond, al is de sfeer in het stadion geweldig. Ik vind duitse fans en ultras geweldig ma er zit nu eenmaal veel crapuul bij. Zoals ik zeg, een koe een koe blijven noemen.
Vind ik leuk
woensdag 22 november 2017 om 09:39
En behalve een paar tegen de 40 aanleunde Brugge of Ratten fans ken ik niemand, zeker niet van mijn generatie die zomaar slaag heeft gekregen op onze half ingstorte maar mooiste tribune van het land. Als er iemand rammen krijgt op Antwerp, heeft die persoon die niet zomaar gekregen geloof mij. Tenzij door een groep gedrogeerde hollanders ma die komen tegenwoordig waarschijnlijk ook bij u clubke welke dat ook mag zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Ophef in Duitsland: gefrustreerde Köln-fans duwen man in rolstoel op spoor