Uitspraken Joos en Vandenbempt schokken trainer: Was er niet goed van

Uitspraken Joos en Vandenbempt schokken trainer: "Was er niet goed van"

vrijdag 17 november 2017 om 08:35

Bij Lierse loopt momenteel één van de meest opvallende figuren van het Belgische voetbal rond. De 25-jarige Will Still is interimtrainer bij de Pallieters. Hij houdt er enkele opvallende methodes op na, zoals gevloek bij tactische besprekingen. In Extra Time kwam er daarop veel kritiek.

Onder andere Filip Joos en Peter Vandenbempt hadden het niet zo begrepen op de manier van werken van Still. Die kritiek bereikte de jonge trainer ook. "Toen dacht ik: amai, werkt het zo? Het was een reality check", zegt Still in Het Nieuwsblad.

"Ik was daar twee à drie dagen niet goed van, eigenlijk. Waarom praten die mensen zo over mij? dacht ik. Maar goed, dat is de voetbalwereld. Ik heb eruit geleerd. Wat? Dat ik de volgende keer beter geen camera's toelaat in de kleedkamer", lacht hij.

"Eerlijk op dat moment waren dat volgens mij wel de juiste woorden om binnen een kleedkamer - én niet daarbuiten - de spelers te raken. En dat is ook gelukt. Dat hebben de resultaten bewezen. Alleen is het jammer dat Extra Time die scheldwoorden uitlichtte en zat te bespreken …"

Poll

Is men bij Extra Time soms te streng voor trainers?

(935 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 17 november 2017 om 08:55
Dat je dergelijke uitspraken doet, daar zal niemand raar van opkijken. Koeman, Guardiola, Mourinho, Preudhomme, Dury Ancelotti, Zidane, Van Gaal, Löw, Advocaat, ... Allemaal coachen met een naam op een zeker niveau en ze zullen ook allemaal wel eens scheldwoorden gebruikt hebben in hun kleedkamer als peptalk.
Maar een beetje verstand in je bovenkamer had moeten weten dat zulke uitspraken in het bijzijn van een televisiecamera uitvergroot zouden worden. Dan is het, hoe lelijk dat ook is, een kwestie van schijnheiliger te zijn dan de paus en te denken 'ok, ik ga het één keer deftig houden, en eens de camera uit staat kan ik weer van jetje geven'.
Welkom in de realiteit.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 09:00
Niks van aantrekken joeng... als je weet waarvan het komt...!!!
Joos heeft mij ne keer geschreven dat hem dat niet zijn gans leven ging doen...zijn doel is jongen journalisten opleiden...Arme kerels...
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:48
Dat hij eerst begint met zijn eigen opleiding....wat is en blijft die dikke nek toch een vervelend individu....weg daarmee !!
Vind ik leuk
SD +2128
vrijdag 17 november 2017 om 09:12
Joos "ik weet alles" en Vandenbrempt met zijn "doctoraat in voetbalwetenschappen" zouden zich beter houden aan het objectief verslaan van wedstrijden en zich behouden van enig persoonlijke inbreng als zij niet weten over wat het gaat. Maar ja; ze denken nu ook éénmaal dat ze sterren zijn
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:50
Ah ja.....God de Vader....is nedergedaald op aarde....
Vind ik leuk
VeeDeeVee +1877
vrijdag 17 november 2017 om 09:16
Welkom in het echte voetbalwereldje, waar analisten en commentators het warm water hebben uitgevonden, maar zelf nooit een bal deftig heben aangeraakt. Het went wel.
Vind ik leuk
Toca +9639
vrijdag 17 november 2017 om 09:42
Als vandenbempt al geen goede commentator, analist is, wie dan nog wel vraag ik mij dan af.
op zijn minst gezegd is die Will Still een speciaal figuur.
ben is benieuwd hoe lang zijn aanpak gaat werken.
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 13:43
Een goeie ?.....Die komt precies altijd klaar als hij achter zijne micro zit...Ge moest trouwens eens weten hoe hij aan zijn postje is gekomen...
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 10:45
Sommige vaste waarden aan de tafel bij extra-time zouden best een beetje strenger zijn voor zichzelf...aan wie zou ik,zoals 99% van de kijkers,dan wel denken....wat een gelul....
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 12:56
Iedere coach heeft zijn manier..en elke coach in eender welke sport vloekt wel eens.
Het was misschien zo een goed idee om een camera op dat moment in de kleedkamer te hebben. Dat is nergens zo!
Maar op die leeftijd op dat niveau coachen, toch straf (en een beetje vreemd)
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 12:57
Je kan het ongepast vinden. Maar ik had net dezelfde gedachte.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Uitspraken Joos en Vandenbempt schokken trainer: "Was er niet goed van"