RSCA weg uit Anderlecht? 'Gemeente komt met drie pistes naar buiten'

RSCA weg uit Anderlecht? 'Gemeente komt met drie pistes naar buiten'

donderdag 16 november 2017 om 14:45

Er zal de komende periode weer heel wat te doen zijn omtrent het Eurostadion in Brussel. Het is nog niet zeker of het stadion er komt, maar er wordt bekeken wat de opties zijn voor RSC Anderlecht. Zo zouden er volgens Het Nieuwsblad drie opties zijn voor paars-wit.

Anderlecht was eerst niet geneigd om in zee te gaan met Ghelamco, mogelijk komt het alsnog terug op die beslissing. De bouwheer van het stadion wil zich schikken naar de noden van paars-wit. De Brusselaars zelf reageerden nog niet. De gemeente Anderlecht besprak wel al drie mogelijke pistes.

1. RSCA vertrekt, twee bestemmingen naast elkaar
'De stadionsite zal plaats bieden aan 16.000m² bestemd voor sport en vrije tijd, een middelbare school, 15.000m² aan woningen 900m& aan kantoren, handelszaken en een conferentiecentrum maar ook een atletiekpiste die uitsteekt over het geheel van de site.'

2. RSCA vertrekt, twee bestemmingen boven elkaar
'Het voetbalstadion wordt een locatie voor sport en vrije tijd (27.000m²) dat zich onder het woongedeelte (17.000m²) zal bevinden. Verder komt er een middelbare school en kantoren, handelszaken en een conferentiecentrul maar ook een atletiekpiste die uitsteekt over het geheel van de site.'

3. RSCA blijft, stadion wordt uitgebreid
'De capaciteit van het stadion wordt opgetrokken tot 30.00 plaatsen om tegemoet te komen aan de wensen van RSCA. Er wordt een parking van 1.550 plaatsen voorzien die geïntegreerd wordt in de site van het park samen met twee omnisportzalen en terreinen die zich buiten op een sportesplanade bevinden. De parking wordt gedeeld met het Bracopsziekenuis.'

Poll

Wat moet RSCA doen?

(627 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +9778
donderdag 16 november 2017 om 15:08
Sowieso blijven waar we nu zijn.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 15:22
Blijven inderdaad, veel te gezellig om elders in een koude kom te gaan zitten.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 15:29
STAY ...Podverdoemen...30.000 is genoeg voor Belgie...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +2009
donderdag 16 november 2017 om 15:42
Blijven lijkt mij de beste optie.

Een stadion moet 'eigen' zijn aan een club.. In een nationaal stadion gaat dat clubgevoel nooit meer hetzelfde zijn, volgens mij.
Vind ik leuk
GBAU +964
donderdag 16 november 2017 om 15:53
Mócht het toch zo zijn dat Anderlecht uit het VDS-stadion wil verhuizen, dan a.u.b. niet naar een stadion met een atletiekpiste...
Je ziet het zo in het koning Boudewijnstation, dat heeft even veel sfeer als de busrit na de kampioenenmatch van Anderlecht afgelopen seizoen.
Vind ik leuk
Prpldynmt +2655
donderdag 16 november 2017 om 20:07
Ja, die busrit was maar triestig. Maar als er een atletiekpiste is, kunnen we misschien ook naar de supporters aan de overkant in stilte sms-en of de supportersliedjes als ringtone laten afgaan.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 16:05
Blijven. 30000 is meer dan voldoende. Ik ben er geboren. Anderlecht is RSCA.
Vind ik leuk
Prpldynmt +2655
donderdag 16 november 2017 om 16:05
Ze moeten gewoon blijven en uitbreiden. 30.000 is meer dan genoeg, want we krijgen het soms nu al niet uitverkocht!
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 19:59
Ik ben blij te horen dat het gros van de anderlechtsupporters voor BLIJVEN is. Ik sluit me hier helemaal bij aan.
Vind ik leuk
donderdag 16 november 2017 om 23:42
We are Anderlecht!
Vind ik leuk
vrijdag 17 november 2017 om 00:30
Los van de charme.....dewelke niet te evenaren zal zijn in het (eventueel)nieuw stadion .....er zijn nu al heel wat lege stoeltjes in een stadion van slechts 24.000 plaatsen....de tijd van 37000 plaatsen....is voorgoed voorbij....maar ja toen speelden er ook ECHTE voetballers in het Astridpark....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

RSCA weg uit Anderlecht? 'Gemeente komt met drie pistes naar buiten'