Rellen tussen Club en Antwerp hebben invloed op de Rode Duivels

Rellen tussen Club en Antwerp hebben invloed op de Rode Duivels

dinsdag 14 november 2017 om 08:33

De oefeninterland tussen België en Japan zal extra veiligheidsmaatregelen krijgen. Dat komt na een beslissing van de Brugse politie, die de wedstrijd tussen beide landen als een risicomatch ziet.

Sporza meldt dat het stadsbestuur van Brugge heeft besloten om de wedstrijd tussen België en Japan als een risicomatch te beschouwen. Men vreest, na de rellen tussen Club en Antwerp van drie weken geleden, dat fans van Belgische clubs zich zullen mengen onder de fans van de Rode Duivels. Enigszins bizar, aangezien zowat alle fans van België ook fan zijn van een Belgische club.

"We leggen de nadruk op een heel goeie mobiliteit, omdat er fans zullen zijn die de stad wat minder goed kennen, en anderzijds op een verhoogd politietoezicht. We hebben voldoende politiemensen in de omgeving. Er is geen alcoholverbod in het stadion, maar er mogen geen glazen gebruikt worden in de omgeving van het stadion", zegt Yves Rotty van de Brugse politie.

Poll

Begrijp je deze beslissing?

(404 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +7876
dinsdag 14 november 2017 om 08:34
Nu zijn ze wakker. 3 dagen te laat.
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 08:52
Ze zaten in Holland.
Vind ik leuk
Wimz3 +320
dinsdag 14 november 2017 om 08:57
Antwerp was niet betrokken bij die rellen !!!!
Vind ik leuk
azerty +215
dinsdag 14 november 2017 om 09:52
Keep on dreaming
Vind ik leuk
Wimz3 +320
dinsdag 14 november 2017 om 16:15
Nope, Bruggelingen zijn zelf rellen begonnen met Hollanders die ze zelf uitgenodigd hebben. Die van Antwerp waren ondertussen al met de bus naar huis.
Vind ik leuk
azerty +215
dinsdag 14 november 2017 om 09:54
Er gaat daar niets gebeuren. Tenzij de Japanners de boel gaan afbreken en plunderen als ze de Rode duivels verslaan.
Vind ik leuk
Garland +2509
dinsdag 14 november 2017 om 10:16
Risicomatch? Volslagen gekte. Straf die hooligans zwaar en laat de normale fan met rust.

Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 10:25
Hoe belachelijk kan je u maken zeg.. Laat ze in Brussel den boel maar kort en klein slaan, we zullen wel een enorme politiemacht optrommelen voor een wedstrijdje van de Rode Duivels.. Risicomatch..
Vind ik leuk
dinsdag 14 november 2017 om 22:04
Hallo? Het waren geen rellen tussen club en antwerp, maar rellen tussen club hooligans versterkt door uitgenodigde hollands krapuul en de politie!,
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Rellen tussen Club en Antwerp hebben invloed op de Rode Duivels