Vanhaezebrouck blijft niet bij de pakken zitten: “We zullen zaken veranderen”

Vanhaezebrouck blijft niet bij de pakken zitten: “We zullen zaken veranderen”

dinsdag 24 oktober 2017 om 08:43

Hein Vanhaezebrouck verloor met zijn team zondag van Racing Genk (0-1). De coach van Anderlecht drukt stempel enorm op het veld. Hij gooit het over een heel andere boeg dan zijn voorganger. Nu wil hij ook het oefencomplex gaan aanpakken.

Bij AA Gent kreeg Vanhaezebrouck mee inspraak bij de bouw van het nieuwe oefencomplex. Bij Anderlecht werd er in 2011 een splinternieuw trainingscentrum ter waarde van 10 miljoen geopend. Toch kan het volgens Vanhaezebrouck nog beter. "Ik evalueer alles en wellicht zullen we zaken veranderen", vertelt hij aan Het Nieuwsblad.

Vanhaezebrouck wil zijn spelers meer kunnen laten rusten. "We moeten vooral slaapplaatsen voorzien. Zeker als ons programma minder druk wordt, wil ik de spelers langer op de club houden en vaker twee keer per dag trainen. Tussendoor is rust dan belangrijk." Onder Weiler had paars-wit twee slaapzalen, maar die werden opgebouwd tot burelen.

Van slaapzalen is Vanhaezebrouck niet echt een fan. "Pff, voor slaapzalen ben ik toch niet zo te vinden. Als er één iemand lawaai maakt, doet de rest geen oog dicht. Liever individuele kamers." Volgens de RSCA-coach is er ook te weinig privacy op en rond het oefencomplex. Een container zou een oplossing kunnen bieden. "Ik denk niet dat Anderlecht meteen een nieuw gebouwtje zal zetten", besluit hij.

Plaats een reactie

freeman +2853
dinsdag 24 oktober 2017 om 08:57
Nog maar eens " eentje " waarover Mr. H kan gaan zaniken ?
Vind ik leuk
Toca +7896
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:24
Of zoals jullie op elk bericht over Hein dat hier verschijnt ?
Vind ik leuk
freeman +2853
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:09
Geeft ook belachelijke opmerkingen . Gewoon zijn oordeel over zijn " slaapzalen " . Denk dat hij NOOIT bij het leger is geweest ? Zou anders zo geen " domme praat " verkondigen ! En over oefencentrum van Anderlecht ? Denk dat de overgrote meerderheid van " de kleine ploegskes " over zo geen infrastructuur beschikken ... Nog VEEL MEER PAMPEREN die omhoog gevallen vedetten !!!!
Vind ik leuk
Toca +7896
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:15
Ik geloof echt niet dat er zo n groot verschil in denken is tussen de coaches van onze topclubs. Alleen komt elke uitspraak van Hein nu uitgebreid in de pers en wordt werkelijk alles in twijfel getrokken.
Vind ik leuk
freeman +2853
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:19
Er wordt helemaal niets in twijfel getrokken ! Dat hij eerst zich bekommert over het essentiële : de VOETBAL ! Maar zoals hier al meermaals vermeld , heeft hij een fantastisch vaatje om bepaalde zaken te verdoezelen of naar de achtergrond te schuiven . Is algemeen bekend van bij zijn eerdere ploegen ! Dus graag eerst RESULTATEN neerzetten !!!!
Vind ik leuk
Toca +7896
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:26
Daar heeft hij nu eenmaal tijd voor nodig. Meer dan 2 matchen. Ik zeg niet dat hij altijd gelijk heeft. Maar ik zou echt niet weten wie ze beter als coach hadden kunnen pakken als hein..
Vind ik leuk
Gimini +319
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:22
Het is en blijft een "afdankertje" die Anderlecht met veel bombarie heeft binnen gehaald....Die maakt bij Anderlecht geen twee seizoenen vol. Het is Gent niet , daar was succes welkom, nu is het niet alleen welkom, maar van te moeten.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:07
Met wa moeide gij u eigenlijk boertje, gaat terug naar u maffia ploegske bezien
Vind ik leuk
freeman +2853
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:45
jouw niveau siert jou !
Vind ik leuk
larédo +651
dinsdag 24 oktober 2017 om 13:46
Ik kan erin komen dat sommige RSCA fans opmerking van Brugge supporters niet kunnen verdragen.Maar inderdaad freeman, doe die Sir maar weg Maxime 1st alleen is leren pissen broekventje. Je reageert als het ware puberaal.
Vind ik leuk
Drekovic +3373
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:32
Die uitspraken werden ook fel op de korrel genomen door de Anderlecht supporters toen hij nog bij AA Gent zat
Vind ik leuk
Toca +7896
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:42
Ook toen hij nog coach van gent was heb ik hein altijd verdedigd. Maar in t algemeen was het wel zo denk ik.
Vind ik leuk
Patfey +2335
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:23
In mijn tijd waren er geen rustperiodes overdag hoor :). En slapen was ‘s avonds niet altijd evident als er ene zich bezat had :).
Vind ik leuk
Toca +7896
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:27
Ne goeie siësta. Niet slecht zene Pat..
Vind ik leuk
Patfey +2335
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:32
In het leger (bij mij was dat dan de Zeemacht) ne siësta?
Vind ik leuk
Toca +7896
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:34
Maar ik ben nooit in t leger geweest... mss al een geluk: -)
Vind ik leuk
Boerken +1712
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:48
Ze zeggen dat ge gene vent zijt als ge nie int leger gezeten heeft!
Vind ik leuk
Toca +7896
dinsdag 24 oktober 2017 om 13:01
Oei dan ben ik mss een janet ;-) ik was net vrijgesteld. Heb dan die pinten gewoon in t cafe bij ons gedronken.
Vind ik leuk
freeman +2853
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:03
Ook in Lombardsijde ?
Vind ik leuk
Boerken +1712
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:47
Ja jongens nu ge daarover begint, dat was ne tijd! Waar zat je? Zeebrugge ? Oostende? Stkruis?
Vind ik leuk
Patfey +2335
dinsdag 24 oktober 2017 om 16:25
Opleiding St Kruis, vervolgens COMLOGNAV in Oostende. En in een comfortable positie ten opzichte van Brugge supporters :), het was 1980-81, Ivic time
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 09:49
De veranderingen die Hein wil, werpen op termijn altijd wel hun vruchten af. Ik heb sympathie voor meerdere clubs. Snap sommigen hun logica hier niet. Hein gaat een andere uitdaging aan en plots is hij voor het merendeel van de mensen, die vroeger zijn grootste believers waren, de grootste mislukking in de Belgische trainerspot. Denk dat velen vergeten dat Hein is terecht gekomen op een zinkend schip. Aan hem de taak om proberen te redden wat er te redden valt en zaken recht te trekken die scheef zitten. Ik vrees ook dat niet alleen Weiler er op RSCA een zootje van heeft gemaakt. De kern van de problemen zit veel dieper: foute beslissingen boven de hoofden van de trainer(s) en de rest van het sportieve beleid, de relatie tussen spelers uit de A-kern en B-kern was niet optimaal, transparantie tussen supporters en club was er niet .... Begin er maar is aan als trainer. Een uitdaging is het zeker wel. Vanhaezebroucke heeft als trainer al mooie dingen gedaan, zelfs de grootste hater moet dat kunnen toegeven. Rome en Parijs werden ook niet op één dag gebouwd. Geef die man toch wat krediet ...
Vind ik leuk
Toca +7896
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:03
Topreactie. Kan nog begrijpen dat mensen de manier waarop het is gelopen van gent naar Anderlecht niet kunnen verdragen, maar daarom is hein niet ineens een slechte coach. Maar goed hoge bomen vangen veel wind natuurlijk.
Vind ik leuk
JODES +286
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:04
Volledig akkoord wat de verdienste van HVH betreft en ook dat je iemand de tijd moet geven om op langere termijn te werken. Maar eerlijk gezegd denk ik dat binnenhuisarchitect gaan spelen RSCA op korte termijn niet gaat helpen. AL vind ik dat als FCB-supporter niet zo erg, natuurlijk ;-)... Misschien moeten we meer schrik hebben van het RSCA van volgend seizoen als HVH een jaar zijn stempel heeft kunnen drukken...
Vind ik leuk
Wim1966 +103
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:11
Ga Hein nu ook niet afschilderen als een fenomeen. Hij heeft geflaterd in Genk en was er in zijn laatste tijd bij Gent ook een zooitje van aan het maken.
Hij heeft 1 seizoen mooi gepresteerd in Gent door ze kampioen te maken en heeft ze ook een paar mooie Europese wedstrijden gegeven. Daarna ging het snel bergaf.
Ipv zich met slaapplaatsen bezig te houden zou hij zich beter eerst focussen op het zuiver sportieve. De ploeg en vnl de defensie op punt zetten. Eens dat draait is er tijd voor extra's.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 om 10:12]
Vind ik leuk
Drekovic +3373
dinsdag 24 oktober 2017 om 12:39
Dat prachtig seizoen daar is naar gewerkt, dat is niet opeens uit de lucht komen vallen en als de club dan zijn centrale as verkoopt kan men onmogelijk verlangen dat dezelfde prestaties geleverd werden. Alleen echte beleidsmensen weten wat HVH zijn inbreng of goedkeuring van de transfers was.
Vind ik leuk
Patfey +2335
dinsdag 24 oktober 2017 om 10:25
Ja, trouwens ik hoor niet zoveel meer over Weiler die de kleedkamer zou “uitgekuist” hebben, dat was ook maar een sprookje van het bestuur.
Vind ik leuk
dinsdag 24 oktober 2017 om 11:02
Ons zoontje van 6: papa je bent toch ook niet boos op mij als we onze match verliezen? Waarom is iedereen altijd boos op de trainer? Jij drinkt met trainer Dirk toch ook een pintje bier in de kantine? Het is toch dikwijls niet de schuld van Dirk als wij niet winnen of niet goed spelen. Wij zijn toch de voetballers? Moeten de goeie voetballers dan ook gewoon niet beter hun best doen? Nog eens: 6 jaar ....
Vind ik leuk
Boerken +1712