Blamage na Club - Antwerp: 'Rellen waren één groot misverstand'

Blamage na Club - Antwerp: 'Rellen waren één groot misverstand'

maandag 23 oktober 2017 om 18:34

Na de wedstrijd tussen Club Brugge en Antwerp schopten een honderdtal hooligans in de straten rond het stadion. Naar verluidt kregen supporters van ADO Den Haag (een bevriende ploeg van Club Brugge) het aan de stok met Antwerp-supporters. Dat blijkt uiteindelijk één groot misverstand geweest te zijn.

"De jongens van Den Haag hadden zich vergist van tegenstander", zegt een kenner van het hooliganisme in De Wereld Vandaag. "Ze dachten dat de vrienden van Antwerp, Willem II dus, zich in een café bevonden. Maar ze hebben verkeerdelijk een supporterscafé van Club aangepakt. Ze zijn dus onderling slaags geraakt."

De Brugse supporters waren ook niet alleen. Zo kregen ze 'hulp' van andere clubs, waaronder een pak uit het buitenland. "Buitenlandse supporters die komen meevechten zijn helemaal geen nieuw fenomeen", klinkt het. "Alle clubs in België hebben contacten in het buitenland, vooral Nederland."

"Zo is Club verbonden met ADO Den Haag, Anderlecht met Ajax en Antwerp met Willem II. Maar toen ik zag met wie Club zich voor de verhoopte veldslag versterkt had... Hallucinant! Er waren tachtig mannen van Den Haag, dertig uit Rijsel, zestien van Beerschot Wilrijk, vijf uit York in Engeland en tien uit Ljubljana in Slovenië. In hooligankringen weten ze al langer wie in welke kringen vecht. Die helpen mekaar dan bij risicomatchen."

Lees ook: Beelden duiken op: hooligans gooien verkeersborden naar politie na Club - Antwerp
Lees ook: Pijnlijk: Brugse rolstoelpatiënt verliest vervoer door hooligans na Club - Antwerp

Plaats een reactie

maandag 23 oktober 2017 om 18:42
Pfff ...zelfs in die "discipline" blijven ze "stomme boeren"....lol !!!!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 18:50
Logische consequentie zou dan moeten zijn : club spionkop stadionverbod, diegene die tickets lieten copieren voor alle schade laten opdraaien, en club n match achter gesloten deuren laten spelen, anders gaan we steeds verder afglijden zoals met bekogelen spelers met bier tijdens de bedanking van de supporters. En wie wil nog met gezin naar de voetbal gaan als zelfs de - zij het beperkte - sociale controle van medefans en supportersclubs, en politiespotters simpelweg teniet gedaan teniet gedaan wordt door de internationale hooligan crap bijeen te roepen voor geplande geweldpleging tegen de clubs, toeschouwers en omwonenden. Da s bendevorming en beschadiging en verminking met voorbedachte rade. In de bak ermee, met al dat krapuul!
Vind ik leuk
BS90 +2250
maandag 23 oktober 2017 om 19:01
Dus die zien een hoop mensen in blauw en zwart en denken 'hey, dat zal antwerp zijn'? Zelfs hooligans zijn niet zo achterlijk (al scheelt het weinig)
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 19:01]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 19:38
Deze kleine groep zgn. supporters zijn gewoon vechtersbazen die zich op die manier expliciet buiten de Club plaatsen. Club Brugge & 99,9% van zijn supporters veroordelen dit geweld.

Vechten hoort niet op de tribunes & ook niet op de starten of in café's in de buurt van het stadion. Jammer genoeg is geen enkele ploeg vrij van dit soort gratuit & nodeloos geweld.

De echte supporters van FC Brugge tonen intussen hun blauw-zwart hart door te zorgen voor een nieuw voertuig voor de benadeelde man.

Meer info : https://www.clubbrugge.be/nl/nieuws/clubfans-toon-jullie-hart-help-peter-depover
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 19:43]
Vind ik leuk
1880 +6
dinsdag 24 oktober 2017 om 23:07
Volgens mij hebben zelfs diegenen met een écht roodwit hart hiervoor een fundraising gedaan. Iets wat k alleen maar ten zeerste kan appreciëren en wat tegelijk aantoont dat ook Antwerpsupporters het hart op de juiste plaats hebben. Zéker voor dergelijke verwerpelijke onvergeeflijke voorvallen. Ik hoop dat ze dat krapuul dat tot zoiets laags in staat is te pakken krijgen!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 24 oktober 2017 om 23:13]
Vind ik leuk
Wimz3 +320
maandag 23 oktober 2017 om 19:42
Amai en echt niemand die durft beweren dat het weer hooligans van Antwerp waren. Ik ben echt verbaasd.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 20:14
waar zou ons jelleke borkelmans geweest zijn gisterennamiddag?
Vind ik leuk
1880 +6
dinsdag 24 oktober 2017 om 23:02
Meteen de titel voor een nieuw programma: “hooliganboer zoekt b(r)oer!” Degoutant!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Blamage na Club - Antwerp: 'Rellen waren één groot misverstand'