Laat ons heel duidelijk zijn: Antwerp had hier niets mee te maken

"Laat ons heel duidelijk zijn: Antwerp had hier niets mee te maken"

maandag 23 oktober 2017 om 11:25

Wat veel mensen vreesden is ook gebeurd: Club Brugge - Antwerp is uitgedraaid op rellen. Opvallend is echter dat heel wat vechtersbazen waren afgereisd vanuit Nederland. Volgens Radio 2 hielden de supporters van Antwerp zich afzijdig.

Carl Berteele, die de match in het oog heeft gehouden, maakt duidelijk dat de Antwerp-fans hier geen schuld treffen. Het waren vooral van fans van ADO Den Haag en Willem II die het vuurtje hebben opgepookt.

"ADO Den Haag is de zusterclub van Club Brugge. De supporters van ADO komen wel vaker naar matchen van Blauw-Zwart kijken. Maar blijkbaar zijn velen met valse tickets het stadion binnengeraakt. Dat betekent natuurlijk ook dat er rond het stadion heel veel van die Nederlandse supporters aanwezig waren."

De rellen zijn slecht voor de reputatie van Antwerp, maar het Stamnummer 1 was zelf niet betrokken. "Het was waarschijnlijk ook al van het begin hun bedoeling om amok te maken. Zeker gezien de harde reputatie van de Antwerpse aanhang. Maar, laat dat heel duidelijk zijn, die hebben niets met die rellen te maken."

Plaats een reactie

Toca +7896
maandag 23 oktober 2017 om 11:43
Denk dat ze in brugge toch dringend het ticketing systeem moet evalueren.
Vind ik leuk
freeman +2853
maandag 23 oktober 2017 om 11:47
Om het even wie de rellen uitlokte of veroorzaakte, dit dient ten allen tijde afgekeurd en bestraft te worden . Die opgepakte lui grondig screenen en bij aanwijsbare agressie zwaar straffen ! Mogen ze ook meteen een heel lang stadiongebod aansmeren !
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 11:52
Ja maar ge moogt ni vergeten dat het allemaal buitenhet stadion was en daar hebt ge nog altyd geen ticket voor nodig zeker ni goe geslapen vanacht
Vind ik leuk
Boktor +284
maandag 23 oktober 2017 om 11:59
De feiten gebeurden buiten het stadion, wat de tickettering daar mee te maken heeft is een raadsel. Die Hollanders waen zonder ticket ook wel naar Brugge gekomen om te vechten. En Bertelle .. de Antwerp fans zijn de doetjes van de Belgische ploegen. Wat een zever toch van een zgn commentator.
Vind ik leuk
Toca +7896
maandag 23 oktober 2017 om 12:11
Blijkbaar zijn velen met valse tickets binnen geraakt. Maar dat is een detail, dat wilde ik bedoelen.
Vind ik leuk
SD +1924
maandag 23 oktober 2017 om 12:15
En wie krijgt de factuur voor die 800 politiemannen ? de "gemeenschap" ?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 12:51
Beste

Wanneer nu de politieverantwoordelijke verklaren dat de Brugse en ADO aanhang probeerde de RAFC te benaderen en het niet lukte en dat de RAFC aanhang zich gedroeg en afzijdig bleef waarom dan die sarcastische opmerking van u.
De Antwerpaanhang had vroeger rotte appels en nu zijn het nog maar enkele. Trouwens wat er in Mortsel gebeurde was door gasten met stadionverbod uit het verleden.
Media heeft vorige week haar duit in het zakje gedaan om de boel op te naaien, kwamen zelfs met een artikel van 108 jaar geleden over bekogeling met stenen en slijk door Brugge supporters naar de Antwerpspelers.
Overal zitten er rotte appels
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 12:53]
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 16:51
waar zijn nu al die boeren die vorige week zo uitbundig verklaarden dat als er rellen zouden komen dat zeker de schuld van rafc supps zou zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 16:54]
Vind ik leuk
Wimz3 +320
maandag 23 oktober 2017 om 19:45
Die schamen zich op dit moment voor hun eigen supporters!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Laat ons heel duidelijk zijn: Antwerp had hier niets mee te maken"