Komt Teo ervan af zonder straf? 'Reviewcommissie is stille dood aan het sterven'

Komt Teo ervan af zonder straf? 'Reviewcommissie is stille dood aan het sterven'

maandag 23 oktober 2017 om 09:19

De Reviewcommissie lijkt na de wedstrijden van het afgelopen weekend weer wat werk voor de boeg te hebben. Zo trapte Lukasz Teodorczyk na, was er de harde tackle van Sofiane Hanni en was er ook een reactie van Obbi Oularé. Of komen ze er vanaf zonder schorsing?

Zo ziet Ludo Vandewalle, chef voetbal van Het Nieuwsblad, dat de Reviewcommissie dit seizoen amper heeft ingegrepen. Er waren nochtans al heel wat acties die bestraft konden worden. 'De  Reviewcommissie lijkt een stille dood te sterven', schrijft hij.

'De commissie die erop gericht is (of was?) het recht te laten zegevieren, onderzocht de vorige tien speeldagen zestien spelfases en bestrafte geen enkele speler na het rustig bekijken van de videobeelden. Alsof alle vuile fouten nu keurig werden bestraft. Na de stevige kritiek die de reviewcommissie vorig seizoen binnen de eigen Pro League kreeg, is hen daar de angst om het hart geslagen. Benieuwd hoe ze na dit weekend reageert.'

De kans lijkt groot dat minstens Teodorczyk toch moet vrezen voor een schorsing. Hij trapte na en kreeg achteraf ook heel wat kritiek. Enkel bij Anderlecht nam men de Poolse spits nog in bescherming.

Poll

Is de Reviewcommissie dit seizoen te weinig in actie gekomen?

(414 stemmen)

Plaats een reactie

freeman +2852
maandag 23 oktober 2017 om 09:29
Dat ze die rode kaart van Theo maar bij de overige anderen plaatsen in hun trofeeënkast ! (sic)
Vind ik leuk
Garland +2509
maandag 23 oktober 2017 om 09:32
De reviewcommisie wordt toch ook stilletjes opgededoekt. Vanaf er een VAR Is, mag die (bijna) niks meer.

Oulare goed dus al weinig te vrezen
Vind ik leuk
JanB +1487
maandag 23 oktober 2017 om 09:50
Men zou die klucht van een reviewcommissie beter zo rap mogelijk stoppen
Week na week zijn ze goed voor meer blunders dan het aantal spelers op een veld

OVERAL videoref met directe sancties en daarmee uit !
Vind ik leuk
BVDS +755
maandag 23 oktober 2017 om 10:05
Zoals hij nu speelt is een schorsing van Teodorczyk misschien een zegen voor Alecht.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:06
Denk ik ook. Waar zit die Beric eigenlijk? Of was dat ook al een kat in een zak?
Vind ik leuk
Boktor +284
maandag 23 oktober 2017 om 10:18
Dit is niet de eerste mal dat spelers van Anderlecht , met name ook Theo, niet doorverwezen worden door deze reviewcommissie. Dit is zeker geen toeval maar. Elf leden zou de commissie tellen en in het gevan van Theo, nu, zouden ze unaniem moeten beslissen om hem door te verwijzen omdat hij reeds geel heeft gekregen. Wie ziet dit gebeuren , als het gaat om een Anderlechtspeler ? Zou het kunnen dat Vertenten bewust de gele kaart heeft gegeven omdat hij wist dat deze unanimiteit niet vanzelfsprekend zou zijn ?
Vind ik leuk
Julien +576
maandag 23 oktober 2017 om 14:19
Het is een publiek geheim dat de Pro League en de KBVB m.b.t. het nut van de reviewcommissie en de videoscheidsrechter, niet op dezelfde lijn zitten. Het wordt hoog tijd dat ze eens hun (lege) koppen bij elkaar steken en een deftig project uitwerken, vooraleer we ons voor de zoveelste maal belachelijk maken in het buitenland (na de sublieme play-offs).
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 15:09
Het is al vele jaren dat er bij eventuele sancties voor die mauve nekken,doofpotoperaties volgen of zeer geringe straffen.
Dit "Teo" zaakje mag toch 4 a 5 weken krygen,niet?
We zullen zien....
Om nog maar te zwygen over Hanni zen foutje...
Vind ik leuk
JVR +28
maandag 23 oktober 2017 om 15:09
Als er spelers van Anderlecht in betrokken zijn zal de reviewcommissie wel wakker worden wees gerust! Het natrappen van Teo verdiende uiteraard een rode kaart, het geel voor Hanni vind ik terecht dat was zonder opzet...
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 17:51
Als die Poolse spits van Anderlecht niet geschort word waar gaan we dan eindigen laat ons eerlijk blijven en denken aan ons jeugd voetbal als dit word getolereerd wat moeten we die jongens nog gaan wijsmaken. Een serieuse schorsing is hier zeker op zijn plaats zeker aangezien het niet de eerste keer is dat deze zogenaamde vedette zicht misdraagt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Komt Teo ervan af zonder straf? 'Reviewcommissie is stille dood aan het sterven'