De hel brak los in Brugge: 'Nederlandse fans raakten binnen met vals ticket'

De hel brak los in Brugge: 'Nederlandse fans raakten binnen met vals ticket'

maandag 23 oktober 2017 om 06:58

Waar men bij de politie van Brugge voor vreesde, is ook gebeurd. Na en tijdens de partij tussen Club Brugge en Antwerp waren er rellen. Vooral na de wedstrijd brak de hel los. Nederlandse supporters van ADO Den Haag konden ravage aanrichten.

Ook tijdens de wedstrijd waren er al wat (kleine) ongeregelheden. Zo raakte inmiddels bekend dat tientallen supporters van ADO Den Haag (waarvan de supporters bevriend zijn met die van Club Brugge) binnen in het stadion raakte met een vals ticket. "Frustrerend gezien de grote middelen die werden ingezet", aldus Dirk Van Nuffel, korpschef van de Brugse politie in Het Nieuwsblad

"Uiteraard hebben wij aan Club Brugge gevraagd hoe dat is kunnen gebeuren. Of het om een organisatorische fout of om een technische bug ging, zal nog moeten blijken", vertelt hij. Meteen na de wedstrijd liep het helemaal fout af.

Tientallen supporters van de Nederlandse club raakten betrokken bij een incident in een café vlak bij het stadion. De Brugse harde kern probeerde hen te helpen. Uiteindelijk kwam het tot een confrontatie met de politie. Er werd met verkeersborden gegooid en een wagen in brand gestoken. De ruiten van enkele auto's sneuvelden. "We hebben in totaal 120 mensen gearresteerd", zegt Van Nuffel.

Plaats een reactie

maandag 23 oktober 2017 om 07:33
De brugse harde kern probeerde hen te helpen (vechten dus), maar de brugse korpschef zegt tegelijkertijd dat brugse spionkop niet betrokken was. Ze hebben dat krapuul wel uitgenodigd he! Moest er 1 n rood-witte sjaal gedragen hebben .... Allemaal een stadionverbod geven, en diegene die tickets liet copieren, alle schade laten betalen. Verder ook brugge een wedstrijd achter gesloten deuren voor organisatorische fouten.
Vind ik leuk
dakcota +1640
maandag 23 oktober 2017 om 09:07
groot gelijk! als clubs er niets aan doen moeten ze gestraft worden, alle harde mannen van anderlecht, genk, egent en dergelijken staan op een zwarte lijst en kunnen niet eens in de buurt komen van het stadion, behalve in clubs als brugge, standard (en ook antwerp) mogen ze doen wat ze willen
Vind ik leuk
Garland +2509
maandag 23 oktober 2017 om 09:52
Lol, bij Anderlecht zijn ze ook rond het stadion te vinden. Bij Europese uitmatchen zitten ze er zelfs in.
Vind ik leuk
dakcota +1640
maandag 23 oktober 2017 om 09:58
Ik zeg niet dat we er geen hebben he. Ik zeg enkel dat ploegen ZOALS anderlecht (en anderen!!!) er wel iets aan doen, wat ik bij de voorgenoemde ploegen niet het gevoel van heb.

Voetbal moet een feest zijn, voor onze supporters maar ook voor die van brugge, standard en wilskerke , ....

help jezelf en weer de hooligans is de boodschap naar deze ploegen
Vind ik leuk
Boktor +284
maandag 23 oktober 2017 om 16:39
Er werd gevochten op straat . Wat heeft de organisatie van Club daar dan mee te maken ? Deze zgn supporters komen tenandere niet voor het voetbal? enkel om te kunnen knokken. Ook bij Anderlecht lopen ter tientallen van deze onnozelaars rond. Ik ken er zelfs die nog jaren moeten afbetalen wegens het vernilen van een politiecombi.
Vind ik leuk
dakcota +1640
maandag 23 oktober 2017 om 19:00
Bij club kunnen deze mensen nog steeds in het stadion geraken, ik herinner me minstens 4 momenten wwaar die debielen met hun sjaaltjes voor hun gezicht vernielingen aanbrachten... schande
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 09:15
Hoe kan je nu binnen geraken met een kopij van een kaart? Is er dan geen controle???Komaan, zeg, de club is mede verantwoordelijk voor die baldadigheden!!!
Vind ik leuk
Wimz3 +320
maandag 23 oktober 2017 om 17:42
Volledig akkoord. Je kan ze niet eerst onterecht binnen laten en dan je handen wassen in onschuld.
Vind ik leuk
Kdb90 +990
maandag 23 oktober 2017 om 16:08
Ik ben eens benieuwd naar de terug wedstrijd sowieso gaat daar ook vanalles gebeuren. Maar ik snap de politie daar ook niet hoor ik heb zo een filmke gezien en ze laten hun ook gwn bekogelen tja dat ze eens direct ingrijpen he.. bende schijters..