Enorme dreun voor Hein en Anderlecht: Genk zorgt voor grote verrassing in Brussel

    Enorme dreun voor Hein en Anderlecht: Genk zorgt voor grote verrassing in Brussel

    zondag 22 oktober 2017 om 19:51

    Het herniewde zelfvertrouwen van Anderlecht en Hein Vanhaezebrouck heeft een flinke tik opgelopen. Anderlecht ging namelijk voor eigen publiek onderuit tegen Racing Genk, dat na vijf matchen nog eens kon winnen: 0-1. Genk-trainer Albert Stuivenberg heeft daarmee voorlopig zijn vel weten te redden.

    Anderlecht en Genk wisten het publiek slecht te vermaken in de eerste helft, waarin kansen zeer schaars waren. Het spel was in de openingsfase zeer slordig van beide kanten. Halverwege de eerste helft kreeg de thuisploeg wat controle over de match, maar bleven de mannen van Vanhaezebrouck moeite hebben om een opening in de Genkse defensie te vinden.

    Bij gebrek aan kansen, moest de opschudding van een opmerkelijk incident komen. Lukasz Teodorczyk kon zich kort voor rust niet beheersen na een duel met Joseph Aidoo en trapte na op de Ghanees. Scheidrechter Bart Vertenten spaarde de Poolse spits van Anderlecht door slechts geel te trekken. De opmerkelijke beslissing van Vertenten zorgden zowel op Twitter als in de studio van Play Sports voor veel ophef. Anderlecht mocht blij zijn dat het met 11 spelers de kleedkamers mocht opzoeken na het rustsignaal.

    Anderlecht begon wel scherp aan de tweede helft. Waar de Brusselaars voor rust geluk kenden, hadden Vanhaezebrouck en co. nu flinke pech in de eerste minuut na rust. Een knal van Henry Onyekuru belandde op de paal, waarna de bal via Genk-verdediger Omar Colley opnieuw tegen het aluminium botste. Genk kwam daar zeer goed weg. De start van de tweede helft werd nog zuurder voor RSCA, want nauwelijks vier minuten later kopte Aidoo aan de overkant raak uit een hoekschop. Anderlecht zag een duwfout, maar Vertenten ging daar niet in mee: 0-1.

    Door de achterstand moest Anderlecht nog meer naar voren, maar raakte nog altijd moeizaam tot een kans. En toen het nog eens gevaarlijk werd, had Onyekuru te veel tijd nodig om af te drukken. Het moest wel vooral van de Nigeriaan blijven komen. Danny Vukovic ging echter goed plat om een nieuw schot van Onyekuru. Paars-wit bleef in de slotfase aandringen, liep het vaak fout op het beslissende moment. Vukovic moest nog een keer uitpakken met een reflex op een inzet van invaller Hamdi Harbaoui. Vervolgens kwam de Limburgse zege, ondanks liefst vijf minuten blessuretijd, niet meer in gevaar.

     

    Plaats een reactie

    SD +9380
    zondag 22 oktober 2017 om 19:54
    Niet onverdiend want behalve het natrappen van zijn Pool heeft RSCA niets getoond.
    Vind ik leuk
    freeman +11527
    zondag 22 oktober 2017 om 19:56
    Vandaag de HAND van Hein gezien ? Ja, maar dan uitsluitend in de lucht !
    Vind ik leuk
    Lunam +1475
    zondag 22 oktober 2017 om 20:03
    Ja
    Vind ik leuk
    usaboy +759
    zondag 22 oktober 2017 om 20:06
    Het was te koud voor sommige, er worden al handschoenen gedragen. Wat gaat dat in de winter worden. Zit is eens aan pseudo vedetten aan hun geld.
    Vind ik leuk
    DDT +3387
    zondag 22 oktober 2017 om 20:10
    Zwak Genk tegen een zwak rsca
    Vind ik leuk
    Reagens +2189
    zondag 22 oktober 2017 om 20:10
    Zowel Gent als Anderlecht blijven in hetzelfde bedje ziek.
    Vind ik leuk
    Toca +36614
    zondag 22 oktober 2017 om 20:13
    Het trok werkelijk op niks. En zeker in de 2e helft dan nog tegen zo n zwakke tegenstander pfffff en weer geen stanciu. Begrijp niet goed waarom niet.
    Vind ik leuk
    larédo +1460
    zondag 22 oktober 2017 om 20:19
    Er was nog thans tegen PSG veel vooruitgang volgens velen. Nog maar eens het bewijs dat psg niet eens moeite deed..
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 20:19
    volgende wedstrijd
    stanciu in hanni out
    gerkens out bruno in
    appiah out obradovic in

    harbaoui mag buiten blijve geef de kans aan beric
    en hein vindt een oplossing maar voor leandeer om middeveld te spelen
    Vind ik leuk
    DDT +3387
    zondag 22 oktober 2017 om 20:21
    Bruno in de tribune bedoel je dan toch
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9945
    zondag 22 oktober 2017 om 20:22
    Bruno stampt tegenwoordig zelfs nog geen deuk in pak boter...
    Vind ik leuk
    Toca +36614
    zondag 22 oktober 2017 om 20:25
    Bruno zo ver mogelijk out aub. Anders kan ik ook meedoen.
    Vind ik leuk
    dakcota +4405
    maandag 23 oktober 2017 om 18:56
    Ik hoop da gij nooit trainer word ze van onze ploeg................
    Vind ik leuk
    ricky 2 +1010
    zondag 22 oktober 2017 om 20:31
    Het Champagne voetbal van Hein
    HAhaha
    Aangebrande bonensoep!
    In Zwitserland staat iemand te lachen
    Vind ik leuk
    Toca +36614
    zondag 22 oktober 2017 om 20:36
    Onnozelaar. Het kost tijd om de stront van weiler op te kuisen. Bij u zijn er precies ook nergens goede trainers. Mss sa pinto
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1564
    zondag 22 oktober 2017 om 20:36
    Als supporter van Genk ben ik blij met deze overwinning, en in de Champions League supporter ik voor RSCA, gun ik ze mooie wedstrijden en hopelijk ook een paar goede resultaten!
    Vind ik leuk
    Boktor +692
    zondag 22 oktober 2017 om 20:45
    Iedereen zag het natrappen van Theo, behalde weer maar eens Vertenten. De hoeveelste maal is het nu al dat deze Pool al een rode kaart had moeten krijgen maar dat de scheids dit nalieten, en niet alleen de scheids, maar ook zeker de reviewcommissie. Moest dit een speler geweest zijn van Club dan was hij nu al aan zijn derde rode kaart gekomen. Het wordt hoog tijd dat het bevoordelen van Anderlecht, en hun spelers, stopt. We begrijpen wel dat allem iddelen goed zijn om hun te helpen om in het spoor van Club te blijven, maar na zoveel jaren te zijn bevoordeeld, steekt het nu werkelijk tegen. Niet alleen Theo moest rood gekregen hebben, al de eerste time, maar ook Hani en dan stonden ze nog met 9
    Vind ik leuk
    Toca +36614
    zondag 22 oktober 2017 om 21:05
    Ik zou niet meer kijken want al die frustratie is echt niet gezond zene. Teo rood akkoord hanni niet.
    Vind ik leuk
    CobraX +502
    maandag 23 oktober 2017 om 02:01
    Hey, niet elke ploeg is het gegund om zelfs de videoref mee te hebben. Om nog maar te zwijgen over de competitievervalsende Coopman (en andere huurlingen) affaire...
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    maandag 23 oktober 2017 om 08:21
    Gisteren was er zelfs geen herhaling nodig om rood te moeten trekken!
    Vind ik leuk
    zondag 22 oktober 2017 om 20:46
    eindelijk eens een Genk gezien waar wat pit in zat. nu Brugge woensdag nog kloppen wat we al 5 jaar na elkaar doen thuis en we zijn dan eindelijk vertrokken. her goede voetbal komt dan terug vanzelf als Karelis en trossaerd nog terugkomen
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1707
    zondag 22 oktober 2017 om 20:49
    Een uur lang een verdienstelijk Genk al ging er ook weer vandaag veel fout in de opbouw. Daarna vergat Genk te voetballen en komen ze uiteindelijk goed weg. Maar was nog eens een scheids zoals in de oude tijd : 150% pro-Anderlecht. Hanni had rood verdiend en dat Theod. geen rood kreeg voor natrappen met de scheids op 3 meter is al helemaal onbegrijpelijk. Foei.
    Vind ik leuk
    CobraX +502
    maandag 23 oktober 2017 om 01:54
    150% pro-Anderlecht, maar over de enige wedstrijdbepalende fase zwijg je natuurlijk. Of was je toevallig naar het toilet toen Aidoo een duwfout beging en meteen erna scoorde?
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    maandag 23 oktober 2017 om 08:24
    Wedstrijdbepalende momenten waren er genoeg geweest moesten er de nodige rode kaarten getrokken zijn
    [Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 08:29]
    Vind ik leuk
    CobraX +502
    maandag 23 oktober 2017 om 08:57
    Speculaties. Niets meer, niets minder.
    Vind ik leuk
    CobraX +502
    maandag 23 oktober 2017 om 15:29
    Om het wat te verduidelijken...

    Wedstrijdbepalende fases zijn, zoals de naam al aangeeft, fases die het resultaat van de wedstrijd rechtstreeks bepalen/beïnvloeden.

    Zowel Genk als Anderlecht hebben geen enkel geldig doelpunt gemaakt, maar toch gaat Genk met de 3 punten lopen dankzij een ongeldig doelpunt. Daarom was het ongeldige doelpunt van Genk een wedstrijdbepalende fase. Dat is een feit.

    Een ander feit is dat Teo rood had moeten krijgen. Of dit bepalend ging zijn voor het resultaat van de wedstrijd kan niemand met 100% zekerheid zeggen. Zelfs met 10 tegen 11 waren er nog 3 opties mogelijk zijnde winst voor Genk, winst voor Anderlecht of een gelijkspel. Daarom was de fase met Teo geen wedstrijdbepalende, maar wel een belangrijke fase in de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    maandag 23 oktober 2017 om 17:11
    Ik versta dat je voor u ploeg met een paardebril kijkt, ik doe dat eerlijk ook soms,wat ik bedoel bekijk dezelfde fase bij het doelpunt eens naar dedoncker echt waar hij had toch de speler helemaal klemvast, dus kon het ook evengoed een penalty geweest zijn ook dan. En ik heb eerlijk al ergere duwfouten gezien die ook goedgekeurd waren zelfs jullie teo tegen standard dat moet je toch ook nog weten en toegeven of niet soms?
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1911
    zondag 22 oktober 2017 om 21:07
    He toca en consoorten wat was dat weer met die refs en jullie ploegske er waren weer geen video refs he mr vertenten hield het maar op 11,ipv 9,en dan wast nog een gesukkel zeg
    Vind ik leuk
    Toca +36614
    zondag 22 oktober 2017 om 22:34
    En antwerp moest ook al wa rode kaarten gekregen hebben. Jullie delen maar kaarten uit, maar o wee als jullie er is 1 krijgen. Teo had rood moeten krijgen ja, hanni niet, geel was wel duidelijk,
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    maandag 23 oktober 2017 om 08:27
    Ook al was het niet zo bedoelt hij was te laat en er zijn voor zo fases al rode kaarten getrokken hoor
    Vind ik leuk
    wesleyvb +923
    maandag 23 oktober 2017 om 05:41
    2 keer rood, met 9 tegen 11 en dat was dan dank u wel lieve scheids, weer veel centjes gehad in Brussel denk ik !
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    maandag 23 oktober 2017 om 07:27
    Ik zie al de hand van Hein !
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11692
    maandag 23 oktober 2017 om 07:53
    Ik ook, het zit in het slipje van je moeder
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    maandag 23 oktober 2017 om 08:14
    Bedankt Freddy , mijn moeder is overleden!!!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11692
    maandag 23 oktober 2017 om 08:57
    Dan was het een andere vrouw...
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    maandag 23 oktober 2017 om 17:22
    Komaan waarom dat geklaag ! Het is toch super van Anderlecht , woensdag al die superlatieven voor 0-4 en nu maar 0-1 dat moet nu toch wel een fantastisch resultaat zijn zeker!
    Vind ik leuk
    dakcota +4405
    maandag 23 oktober 2017 om 18:58
    Ben ik werkelijk de enige die anderlecht beter vond en ze een punt minstens gunde???

    eerste helft beide zwak, niets te zien
    2e helft anderlecht die drukte en genk met een lucky goal verder niets gezien ervan.

    zonder dubbele muur was het 3-1
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws