Enorme dreun voor Hein en Anderlecht: Genk zorgt voor grote verrassing in Brussel

Enorme dreun voor Hein en Anderlecht: Genk zorgt voor grote verrassing in Brussel

zondag 22 oktober 2017 om 19:51

Het herniewde zelfvertrouwen van Anderlecht en Hein Vanhaezebrouck heeft een flinke tik opgelopen. Anderlecht ging namelijk voor eigen publiek onderuit tegen Racing Genk, dat na vijf matchen nog eens kon winnen: 0-1. Genk-trainer Albert Stuivenberg heeft daarmee voorlopig zijn vel weten te redden.

Anderlecht en Genk wisten het publiek slecht te vermaken in de eerste helft, waarin kansen zeer schaars waren. Het spel was in de openingsfase zeer slordig van beide kanten. Halverwege de eerste helft kreeg de thuisploeg wat controle over de match, maar bleven de mannen van Vanhaezebrouck moeite hebben om een opening in de Genkse defensie te vinden.

Bij gebrek aan kansen, moest de opschudding van een opmerkelijk incident komen. Lukasz Teodorczyk kon zich kort voor rust niet beheersen na een duel met Joseph Aidoo en trapte na op de Ghanees. Scheidrechter Bart Vertenten spaarde de Poolse spits van Anderlecht door slechts geel te trekken. De opmerkelijke beslissing van Vertenten zorgden zowel op Twitter als in de studio van Play Sports voor veel ophef. Anderlecht mocht blij zijn dat het met 11 spelers de kleedkamers mocht opzoeken na het rustsignaal.

Anderlecht begon wel scherp aan de tweede helft. Waar de Brusselaars voor rust geluk kenden, hadden Vanhaezebrouck en co. nu flinke pech in de eerste minuut na rust. Een knal van Henry Onyekuru belandde op de paal, waarna de bal via Genk-verdediger Omar Colley opnieuw tegen het aluminium botste. Genk kwam daar zeer goed weg. De start van de tweede helft werd nog zuurder voor RSCA, want nauwelijks vier minuten later kopte Aidoo aan de overkant raak uit een hoekschop. Anderlecht zag een duwfout, maar Vertenten ging daar niet in mee: 0-1.

Door de achterstand moest Anderlecht nog meer naar voren, maar raakte nog altijd moeizaam tot een kans. En toen het nog eens gevaarlijk werd, had Onyekuru te veel tijd nodig om af te drukken. Het moest wel vooral van de Nigeriaan blijven komen. Danny Vukovic ging echter goed plat om een nieuw schot van Onyekuru. Paars-wit bleef in de slotfase aandringen, liep het vaak fout op het beslissende moment. Vukovic moest nog een keer uitpakken met een reflex op een inzet van invaller Hamdi Harbaoui. Vervolgens kwam de Limburgse zege, ondanks liefst vijf minuten blessuretijd, niet meer in gevaar.

 

Plaats een reactie

SD +1922
zondag 22 oktober 2017 om 19:54
Niet onverdiend want behalve het natrappen van zijn Pool heeft RSCA niets getoond.
Vind ik leuk
freeman +2851
zondag 22 oktober 2017 om 19:56
Vandaag de HAND van Hein gezien ? Ja, maar dan uitsluitend in de lucht !
Vind ik leuk
Lunam +257
zondag 22 oktober 2017 om 20:03
Ja
Vind ik leuk
usaboy +303
zondag 22 oktober 2017 om 20:06
Het was te koud voor sommige, er worden al handschoenen gedragen. Wat gaat dat in de winter worden. Zit is eens aan pseudo vedetten aan hun geld.
Vind ik leuk
DDT +1019
zondag 22 oktober 2017 om 20:10
Zwak Genk tegen een zwak rsca
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:10
Zowel Gent als Anderlecht blijven in hetzelfde bedje ziek.
Vind ik leuk
Toca +7870
zondag 22 oktober 2017 om 20:13
Het trok werkelijk op niks. En zeker in de 2e helft dan nog tegen zo n zwakke tegenstander pfffff en weer geen stanciu. Begrijp niet goed waarom niet.
Vind ik leuk
larédo +642
zondag 22 oktober 2017 om 20:19
Er was nog thans tegen PSG veel vooruitgang volgens velen. Nog maar eens het bewijs dat psg niet eens moeite deed..
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:19
volgende wedstrijd
stanciu in hanni out
gerkens out bruno in
appiah out obradovic in

harbaoui mag buiten blijve geef de kans aan beric
en hein vindt een oplossing maar voor leandeer om middeveld te spelen
Vind ik leuk
DDT +1019
zondag 22 oktober 2017 om 20:21
Bruno in de tribune bedoel je dan toch
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:22
Bruno stampt tegenwoordig zelfs nog geen deuk in pak boter...
Vind ik leuk
Toca +7870
zondag 22 oktober 2017 om 20:25
Bruno zo ver mogelijk out aub. Anders kan ik ook meedoen.
Vind ik leuk
dakcota +1640
maandag 23 oktober 2017 om 18:56
Ik hoop da gij nooit trainer word ze van onze ploeg................
Vind ik leuk
ricky 2 +509
zondag 22 oktober 2017 om 20:31
Het Champagne voetbal van Hein
HAhaha
Aangebrande bonensoep!
In Zwitserland staat iemand te lachen
Vind ik leuk
Toca +7870
zondag 22 oktober 2017 om 20:36
Onnozelaar. Het kost tijd om de stront van weiler op te kuisen. Bij u zijn er precies ook nergens goede trainers. Mss sa pinto
Vind ik leuk
stama +241
zondag 22 oktober 2017 om 20:36
Nu zijn de rollen eens omgekeerd. Genk in verdediging en Anderlecht het balbezit en scoren op een stilstaande fase. Als ploegen willen voetballen krijgen ze het kwaad tegen KRC. Alhoewel Genk er meer had kunnen uithalen als ze rustiger en meer uitgeslapen speelden. Nog teveel ego's. Wel veel inzet en dat zegt ook wat.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:36
Als supporter van Genk ben ik blij met deze overwinning, en in de Champions League supporter ik voor RSCA, gun ik ze mooie wedstrijden en hopelijk ook een paar goede resultaten!
Vind ik leuk
Boktor +284
zondag 22 oktober 2017 om 20:45
Iedereen zag het natrappen van Theo, behalde weer maar eens Vertenten. De hoeveelste maal is het nu al dat deze Pool al een rode kaart had moeten krijgen maar dat de scheids dit nalieten, en niet alleen de scheids, maar ook zeker de reviewcommissie. Moest dit een speler geweest zijn van Club dan was hij nu al aan zijn derde rode kaart gekomen. Het wordt hoog tijd dat het bevoordelen van Anderlecht, en hun spelers, stopt. We begrijpen wel dat allem iddelen goed zijn om hun te helpen om in het spoor van Club te blijven, maar na zoveel jaren te zijn bevoordeeld, steekt het nu werkelijk tegen. Niet alleen Theo moest rood gekregen hebben, al de eerste time, maar ook Hani en dan stonden ze nog met 9
Vind ik leuk
Toca +7870
zondag 22 oktober 2017 om 21:05
Ik zou niet meer kijken want al die frustratie is echt niet gezond zene. Teo rood akkoord hanni niet.
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:29
Ja boktor ,zou het kunnen dat jij voor club bent?
Dat da rood was voor Theo da was wel duidelijk .....
Voor hanni daarentegen was niet opzettelijk
En over die goal van Genk met vooraf een duwfout dat had je ook niet gezien he!
Blijf aub op het forum van u blauw zwarte Wereldploeg ,daar zit je goed ,
Onnozele boer!
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 23 oktober 2017 om 08:20
Noem je dat al een duw? Kijk eens goed naar de herhaling en kijk eens naar dedoncker hoe hij braafjes zijn tegenstander helemaal vast neemt in diezelfde fase !
Vind ik leuk
CobraX +44
maandag 23 oktober 2017 om 02:01
Hey, niet elke ploeg is het gegund om zelfs de videoref mee te hebben. Om nog maar te zwijgen over de competitievervalsende Coopman (en andere huurlingen) affaire...
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 23 oktober 2017 om 08:21
Gisteren was er zelfs geen herhaling nodig om rood te moeten trekken!
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:46
eindelijk eens een Genk gezien waar wat pit in zat. nu Brugge woensdag nog kloppen wat we al 5 jaar na elkaar doen thuis en we zijn dan eindelijk vertrokken. her goede voetbal komt dan terug vanzelf als Karelis en trossaerd nog terugkomen
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 20:49
Een uur lang een verdienstelijk Genk al ging er ook weer vandaag veel fout in de opbouw. Daarna vergat Genk te voetballen en komen ze uiteindelijk goed weg. Maar was nog eens een scheids zoals in de oude tijd : 150% pro-Anderlecht. Hanni had rood verdiend en dat Theod. geen rood kreeg voor natrappen met de scheids op 3 meter is al helemaal onbegrijpelijk. Foei.
Vind ik leuk
CobraX +44
maandag 23 oktober 2017 om 01:54
150% pro-Anderlecht, maar over de enige wedstrijdbepalende fase zwijg je natuurlijk. Of was je toevallig naar het toilet toen Aidoo een duwfout beging en meteen erna scoorde?
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 23 oktober 2017 om 08:24
Wedstrijdbepalende momenten waren er genoeg geweest moesten er de nodige rode kaarten getrokken zijn
[Reactie gewijzigd op maandag 23 oktober 2017 om 08:29]
Vind ik leuk
CobraX +44
maandag 23 oktober 2017 om 08:57
Speculaties. Niets meer, niets minder.
Vind ik leuk
CobraX +44
maandag 23 oktober 2017 om 15:29
Om het wat te verduidelijken...

Wedstrijdbepalende fases zijn, zoals de naam al aangeeft, fases die het resultaat van de wedstrijd rechtstreeks bepalen/beïnvloeden.

Zowel Genk als Anderlecht hebben geen enkel geldig doelpunt gemaakt, maar toch gaat Genk met de 3 punten lopen dankzij een ongeldig doelpunt. Daarom was het ongeldige doelpunt van Genk een wedstrijdbepalende fase. Dat is een feit.

Een ander feit is dat Teo rood had moeten krijgen. Of dit bepalend ging zijn voor het resultaat van de wedstrijd kan niemand met 100% zekerheid zeggen. Zelfs met 10 tegen 11 waren er nog 3 opties mogelijk zijnde winst voor Genk, winst voor Anderlecht of een gelijkspel. Daarom was de fase met Teo geen wedstrijdbepalende, maar wel een belangrijke fase in de wedstrijd.
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 23 oktober 2017 om 17:11
Ik versta dat je voor u ploeg met een paardebril kijkt, ik doe dat eerlijk ook soms,wat ik bedoel bekijk dezelfde fase bij het doelpunt eens naar dedoncker echt waar hij had toch de speler helemaal klemvast, dus kon het ook evengoed een penalty geweest zijn ook dan. En ik heb eerlijk al ergere duwfouten gezien die ook goedgekeurd waren zelfs jullie teo tegen standard dat moet je toch ook nog weten en toegeven of niet soms?
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 21:07
He toca en consoorten wat was dat weer met die refs en jullie ploegske er waren weer geen video refs he mr vertenten hield het maar op 11,ipv 9,en dan wast nog een gesukkel zeg
Vind ik leuk
Toca +7870
zondag 22 oktober 2017 om 22:34
En antwerp moest ook al wa rode kaarten gekregen hebben. Jullie delen maar kaarten uit, maar o wee als jullie er is 1 krijgen. Teo had rood moeten krijgen ja, hanni niet, geel was wel duidelijk,
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 23 oktober 2017 om 08:27
Ook al was het niet zo bedoelt hij was te laat en er zijn voor zo fases al rode kaarten getrokken hoor
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 23:48
Ja man.....
Ook ne boer zeker?
Was waarschijnlijk ook geen duwfout bij het doelpunt van Genk zeker?
Of da had je ni gezien zeker....
Vind ik leuk
zondag 22 oktober 2017 om 22:48
De rode kaart moest zeker getrokken worden voor den Teo, en als Rsca supporter moet ik deze nederlaag aanvaarden, maar geef Hein maar de tijd die hij nodig heeft om dit hoopje (ellende) terug op de rails te krijgen die onze zwitser te lang onder zijn hoede heeft gehad.
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 05:41
2 keer rood, met 9 tegen 11 en dat was dan dank u wel lieve scheids, weer veel centjes gehad in Brussel denk ik !
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 23 oktober 2017 om 07:27
Ik zie al de hand van Hein !
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 07:53
Ik ook, het zit in het slipje van je moeder
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 23 oktober 2017 om 08:14
Bedankt Freddy , mijn moeder is overleden!!!
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 08:57
Dan was het een andere vrouw...
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 23 oktober 2017 om 17:22
Komaan waarom dat geklaag ! Het is toch super van Anderlecht , woensdag al die superlatieven voor 0-4 en nu maar 0-1 dat moet nu toch wel een fantastisch resultaat zijn zeker!
Vind ik leuk
dakcota +1640
maandag 23 oktober 2017 om 18:58
Ben ik werkelijk de enige die anderlecht beter vond en ze een punt minstens gunde???

eerste helft beide zwak, niets te zien
2e helft anderlecht die drukte en genk met een lucky goal verder niets gezien ervan.

zonder dubbele muur was het 3-1
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Enorme dreun voor Hein en Anderlecht: Genk zorgt voor grote verrassing in Brussel