'Een loser die spelers motiveert met shirt van Neymar moet in frietkot werken'

'Een loser die spelers motiveert met shirt van Neymar moet in frietkot werken'

zaterdag 21 oktober 2017 om 09:15

RSC Anderlecht raakte afgelopen woensdag niet verder dan een 0-4 nederlaag tegen Paris Saint-Germain. Voor, maar ook na de wedstrijd was er heel wat te doen om het shirt van Neymar. Wie ging zijn shirt krijgen? Nico Dijkshoorn begrijpt er helemaal niets van.

Volgens de Nederlandse schrijver werd PSG met veel te veel respect behandeld. 'In een gedetailleerd verslag lees ik gruwelijke zinnen. 'Vooraf had Vanhaezebrouck zijn spelers gewaarschuwd: Iedereen wil het truitje van Neymar, maar die geeft het niet aan eender wie, en zeker niet aan een loser." Daar zou ik aan willen toevoegen: een loser die zijn spelers probeert te motiveren met het shirtje van een tegenstander, moet in een frietkot gaan werken', is hij bijzonder kritisch voor Hein Vanhaezebrouck in Het Nieuwsblad.

'Ik meld het maar even: ik ben beschikbaar als coach van Anderlecht. Als ze nu een vogel voor de groep hebben staan die probeert te motiveren door de tegenstander heilig te verklaren, dan kan zelfs ik een verbetering zijn. Ik zou het anders hebben aangepakt. Ik zou vlak voor de wedstrijd dit hebben gezegd: De speler die na de wedstrijd shirtjes ruilt, kan vertrekken. Het is geen kinder­serie, we zijn hier aan het voetballen. We verdienen ons brood. Wie Neymar vanavond behandelt als een popster krijgt op zijn kloten en kan vertrekken', geeft Dijkshoorn zijn tactiek prijs.

Goedkope groupies
De schrijver ziet een groot verschil met het Anderlecht van vroeger. 'Wat is er in godsnaam aan de hand met Anderlecht? Waarom gedragen de spelers van een legendarische club, een vereniging die landgenoot Jan Mulder doet huilen als alleen de naam valt, zich als goedkope groupies', vraagt hij zich af. 'Spelers en coach Hein Vanhaezebrouck bezorgden Anderlecht meteen na de wedstrijd de uitstraling van een armoedige provincieclub.'

Hij begrijpt helemaal niet dat ze niet met het mes tussen de tanden tegenover Anderlecht stonden. 'Zij gingen na de wedstrijd nog eens op de knieën. Als je dat als coach toestaat - nee, zelfs stimuleert, dan verneder je je eigen club', besluit hij met een stevige uithaal naar Vanhaezebrouck.

Poll

Heeft Dijkshoorn gelijk?

(1591 stemmen)

Plaats een reactie

Lunam +257
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:41
Wanneer zal die eens wat zinnigs uitkramen.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 09:46
Heeft het toch zonet gedaan?
Vind ik leuk
Lunam +257
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:48
Wow, Dijkshoorn heeft een volger.
Vind ik leuk
Toca +7876
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:10
De jaloezie op Anderlecht is er zelfs al in Holland. Top !
Vind ik leuk
freeman +2852
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:11
Inzet van een wedstrijd : een truitje ? Wiens truitje is zondag de beoogde troffee .....?
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 10:22
Weer zo nen Hollander dat kritiek heeft op Anderlecht omdat er in hun erediviesieke niks van grote ploegen meer zit om kritiek op te geven
Vind ik leuk
buck +1207
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:15
Denken echt nog dat dit het Anderlecht is van de jaren 70
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 12:00
Ik denk niet dat Hein Vanhaezebrouck fout bezig is met RSCA, In tegedeel, alle steun aan hem. Maar deze journalist wel met zijn eigen krant. Goed bezig jongen, nog minder lezers binnenkort. Wat denkt die kerel wel pfffff
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:00
Wie gaat er ook alweer niet naar het WK ? Oh ja, de Hollanders. Hou je daar wat mee bezig Dijkshoorn !
Vind ik leuk
AzEz86 +2710
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:03
Ik vind het raar dat er echt mensen zijn die de opmerking over dat truitje van Neymar serieus nemen, Hein kennende was dit sarcastisch bedoeld...
Vind ik leuk
Patfey +2329
zaterdag 21 oktober 2017 om 15:25
Jij hebt hoge verwachtingen van Hollandse (sport)columnisten :).
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 13:50
Nico Dijkshoorn is volgens mij, zijn artikel in acht genomen, een persoon die de honderd al een tijdje gepasseerd is.
Het voetbal van de jaren 70 komt niet terug en hij heeft het daar erg lastig mee. Leef maar verder in je verleden. De vedetten van toen zouden nu niet eens op het veld staan of misschien om de graszoden goed te leggen.
Vind ik leuk
blondel +147
zaterdag 21 oktober 2017 om 17:40
Polleken toch,precies of Rensenbrink,Arie Haan,Van Himst,Preben Larsen,Lubanski,Lato,Tahamata enz nu niet meer zouden mogen meedoen.Man toch,jij weet echt niet hoe goed die spelers waren.Om zoiets te zeggen "alleen goed om graszoden toe te leggen".moet je echt weinig verstand van voetbal hebben.
Vind ik leuk
dakcota +1640
maandag 23 oktober 2017 om 09:44
Is er nu geen enkele mens hier die beseft dat hein dit heeeeeeeeerlijk heeft opgelost.
Uiteraard speelt dat truitje mee, niet enkel bij anderlecht, maar bij elke ploeg,als brugge ooit nog eens de moeite doet om in die CL te geraken, zitten dioe spelers ook te denken aan een truitje van zo'n wereldster.
Zo is dat nu eenmaal.

Dus heeft hein dit heerlijk opgelost door niet te zeggen dat ze er moeten over ophouden maar door te zeggen dat enkel door een goeie prestatie diat truitje kan krijgen... stopppen met eraan te denken doen ze toch niet

meesterzet. . . . . helaas werd het toch nog 0-4 :P
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Een loser die spelers motiveert met shirt van Neymar moet in frietkot werken'