Duidelijke boodschap van Mannaert: Nog geen cent ingestoken

Duidelijke boodschap van Mannaert: "Nog geen cent ingestoken"

vrijdag 20 oktober 2017 om 09:50

Enkele Belgische clubs worden geleid door buitenlandse investeerders. KV Kortrijk en OH Leuven zijn daar een voorbeeld van. Ook verschillende Europese topclubs zijn in handen van rijke Chinezen of Qatarezen. Vincent Mannaert, manager van Club Brugge, geeft zijn kijk op het fenomeen.

Volgens Mannaert heeft zijn club helemaal geen nood aan een overnemer, gezien de uitstekende financiële gezondheid. "Bart Verhaeghe heeft nog geen euro in de club gestopt, dus de club kan ook functioneren zonder een geldschieter. Het is wel duidelijk dat het voetbal steeds mondialer wordt en dat de besluiten buiten Europa worden genomen", vertelt de topman van Club aan RTBF.

Club Brugge lijkt niet echt een target voor zulke investeerders. Mannaert is daaromtrent zeer duidelijk. "Club Brugge is op dit moment veilig voor een Chinese of Qatarese overname: we hebben zelfs nooit een aanbod van die kant gehad en ze weten dat dit ook niet nodig is." De kans dat het in de nabije toekomst zal gebeuren is bijzonder klein. "Club Brugge is op dit moment niet te koop!", is Mannaert klaar en duidelijk.

Poll

Ben jij fan van buitenlandse eigenaars?

(606 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +7895
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:00
Dat vind ik een zeer wijze uitspraak.
Vind ik leuk
JanB +1487
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:17
Volledig met u eens
Indien Anderlecht, Club, Standard, Gent, Genk, edm in handen komen met die kamelendrijvers dan is de geest uit de (voetbal)fles

In de plaats van constant de draak te steken met figuren als Vanden Stock, Verhaeghe, De Witte, Venanzi en hen af te schilderen als zakkenvullers en profiteurs zou men verheugd moeten zijn dat er nog ondernemers zijn die geloven in onze topclubs en bereid zijn hun nek uit te steken

Zeg nu zelf
Wààr zou Anderlecht staan zonder de familie Vanden Stock ?
Wààr zou Club Brugge staan zonder Verhaeghe ?
Wààr zou Gent staan zonder De Witte ?

Elkeen heeft recht op een eigen supportershart, maar vergeet niet dat de competitie maar zo sterk is als de zwakste schakel en het voor èlk team belangrijk is dat er diverse sterke opponenten zijn die het algemeen niveau omhoog kunnen halen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 10:18]
Vind ik leuk
Toca +7895
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:29
En ik ben het eens met u... een plechtig moment hier op VP :-)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:00
Dat verklaart het slecht weer vandaag. :)
Vind ik leuk
Boerken +1712
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:34
Volledig eens, hoeveel keer is Verhaege hier al niet door het slijk gehaald? Terwijl hij enkel zijn nek wil uitsteken voor het Belgisch voetbal, ok hij is voorzitter van brugge, maar een geheel neutraal iemand die met geen enkel ploeg iets heeft bestaat niet hoor , dus is het beter dat er openheid in is en moest hij echt zijn brugse wil willen opleggen dan denk ik niet dat een vandenstock of dewiite enz. Dat zouden laten gebeuren ,en het zeker naar buiten willen brengen.en dat geld voor allen die hun nek uitsteken voor het Belgisch voetbal.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:53
Nee dan kan de voetbal wereld terug met sponsers uit het eigen land gerund worden en kan je terug een speler opleiden voor uw club en niet voor de verkoop en de absurde sommen geld die nu betaald worden voor jonge spelers die dan dikwijls ontgoocheld opdebank zitten
Vind ik leuk
freeman +2853
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:29
Perfecte visie van dhr Mannaert ! Eenmaal in " vreemde handen " wordt je een onuitwisbare speelbal .... en dit voor altijd !
Vind ik leuk
dakcota +1643
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:14
Mannaert is een goede mens. Denk ik....
verhaeghe daarintegen.....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Duidelijke boodschap van Mannaert: "Nog geen cent ingestoken"