Mogen verhuurde spelers in actie komen tegen moederclub? Pro League stelt regel in

Mogen verhuurde spelers in actie komen tegen moederclub? Pro League stelt regel in

maandag 16 oktober 2017 om 14:55

Mag een verhuurde speler ook in actie komen tegen zijn moederclub? Dit onderwerp zorgde al voor veel discussie en er bestonden geen duidelijke regels over. Tot nu. De Pro League heeft een nieuwe regeling in het leven geroepen.

''De Pro League bereikte een akkoord over verhuurde spelers'', zo meldt Het Laatste Nieuws. ''Er worden twee categorieën in het leven geroepen: 'ter beschikking gestelde spelers' en 'verhuurde spelers'. Bij de ene categorie wordt een som bovenop de huur betaald en is de speler in kwestie ook speelgerechtigd tegen zijn club van oorsprong. Bij de andere categorie wordt een deel van het loon doorbetaald door de moederclub, maar mag de speler in kwestie niet opgesteld worden tegen zijn club van oorsprong.''

Dit seizoen bestond er onder andere onrust rondom Sander Coopman. Wanneer Zulte Waregem de huurling tegen Club Brugge zou opstellen, moest er 700.000 euro op tafel worden gelegd door Essevee. Dergelijke constructies werden vaak als competitievervalsing beschouwd. Door de nieuwe regel moet er meer duidelijkheid komen rondom verhuurde spelers.

Poll

Ben jij een voorstander van deze verandering?

(354 stemmen)

Plaats een reactie

AzEz86 +2710
maandag 16 oktober 2017 om 15:00
het blijft dus eigenlijk gewoon zoals het was...
Vind ik leuk
Toca +7896
maandag 16 oktober 2017 om 15:08
Er worden op voorhand afspraken gemaakt en dat is het. Geen gezeik achteraf dan aubn
Vind ik leuk
Boerken +1712
maandag 16 oktober 2017 om 15:51
Ja werden dan ook al op voorhand gemaakt , maar ja. Er zal altijd wel iets zijn zeker
Vind ik leuk
freeman +2853
maandag 16 oktober 2017 om 15:50
Werd tijd voor een éénduidig reglement zodat de huurders & verhuurders eindelijk eens weten waaraan ze toe zijn ! Duidelijke kontrakten moeten alle discussies achteraf voortaan vermijden !!!
Vind ik leuk
freeman +2853
maandag 16 oktober 2017 om 15:53
Werd eindelijk tijd voor éénduidige reglementen zodat de huurders weten waaraan ze toe zijn ! Achteraf geen eindeloze discussies meer; en goed de kontrakten lezen vooraleer te tekenen !
[Reactie gewijzigd op maandag 16 oktober 2017 om 15:55]
Vind ik leuk
Julien +576
maandag 16 oktober 2017 om 16:03
Afschaffen die koehandel !
Vind ik leuk
freeman +2853
maandag 16 oktober 2017 om 16:17
Geen koeien om te verhuren bij jullie ?
Vind ik leuk
maandag 16 oktober 2017 om 17:11
Gewoon geen gehuurde spelers toelaten dat is het eenvoudigste. Nu zijn er ploegen zoals Moeskroen waar heel veel gehuurde spelers voetballen. Dit is niet eerlijk t.o.v. Clubs die met een volledige kern eigen spelers de competitie afwerken.
Vind ik leuk
blondel +147
dinsdag 17 oktober 2017 om 20:02
Waarom weer eens 2 categorieën?Was te gemakkelijk mischien 1 categorie .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Mogen verhuurde spelers in actie komen tegen moederclub? Pro League stelt regel in