Vandenbempt haalt stevig uit naar Rode Duivel: Zuchtend het hoofd geschud

Vandenbempt haalt stevig uit naar Rode Duivel: "Zuchtend het hoofd geschud"

vrijdag 13 oktober 2017 om 11:30

De Rode Duivels hebben met de vingers in de neus het WK gehaald, maar voor Peter Vandenbempt is dat nog geen reden tot euforie. Hij hoopt vooral dat bondscoach Roberto Martinez Kevin De Bruyne onder controle kan houden.

Vandenbempt vreest voor een opkomende rivaliteit tussen hem en Eden Hazard. "Bij elke wolk wierook die Pep Guardiola hem toewaait, wordt zijn handleiding dikker. Want dat komt hij naar Brussel en is hij als meest bepalende speler van de troon gestoten door Hazard", klinkt het in Het Nieuwsblad.

De Bruyne maakte in heel de campagne geen enkel doelpunt, en dat knaagt aan hem. "Zeventien wedstrijden zonder goal voor de Rode Duivels vindt hij echt niet prettig. De collega's bij de Rode Duivels merkte dat De Bruyne tegen zijn collectieve denkende natuur in steeds meer een doelpunt najoeg. Dat hij tegen Cyprus de grote Hazard-show vanop de bank moest zien, zorgde voor tandengekrans."

Martinez moet nu goed opletten. "Hij heeft een perfect gelukkige De Bruyne nodig, en dat is niet evident. Als zeventienjarige vertelde hij bij Genk al aan de ervaren Barda hoe hij moest spelen en stond de ontevredenheid van zijn gezicht te lezen. Zijn lichaamstaal verraadt zijn gemoedstoestand. Ook bij de Rode Duivels, waar hij zucht bij de onnozelste oefenmatch, kankert op ploegmaats en rood aanloopt van ergernis als het niet goed draait. In Bosnië bleef hij ook maar doorbomen over het slechte veld. Hier en daar werd zuchtend het hoofd geschud."

Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

Plaats een reactie

Toca +9579
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:48
Oei dat wordt een 2 zit sofa naast radja op het wk voor pastoor roberto: -)
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:08
Hij heeft overschot van gelijk! In Frankrijk liep hij ook tegen zijn zin op het veld. Alles geven of wegwezen!
Vind ik leuk
Patfey +2546
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:58
Een goede trainer weet goede spelers, ook die met een moeilijk karakter in te passen. Martinez lukt er niet in goede spelers met een moeilijker karakter in te passen. Conclusies zelf te trekken :).
Typisch Vlaams uiteraard ook, en zeker in de journalistiek, iemand van zijn voetstuk willen schelen, en dan nog liefst als je die er zelf (mee) opgezet heb. Je weet wel, het maaiveld...
Vind ik leuk
Boktor +357
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:08
Laat het nu juist Martinez zijn die met deze ego's niet om kan . Ook zielig van de pers, ook van Van den Bempt, dat hij één van de beste speler die België ooit heeft gehad, al aan het afbreken is en de indruk wekt dat er problemen zijn tussen die twee. Gans het elftal zou in zijn dienst moeten spelen , ook Hazard, dan pas kan er iets bereikt worden als het tegen sterke tegenstanders gaat . Misschien zou de pers wat meer kritiek op de traner mogen hebben na zijn laatste selectie. Maar Dendoncker en Tielemans, zijn niet alleen de vriendjes van de trainer maar ook van de pers.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:22
Is het de bedoeling van VanDenBempt om 2 dracht te zaaien bij de rode duivels???
Waar moeit die zich toch allemaal mee? Een " GOEDE" sportjournalist is slim genoeg om zich daar niet mee te moeien en geeft commentaar op voetbalwedstrijden en "NIET" op bepaalde spelers of trainers..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 13:23]
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 14:53
Wat een gezever.Het is nu toch niet zo dat Kevin al ik weet niet hoe moeilijk gedaan heeft. Hij eist ook geen positie op en kan vanuit de verschillende posities met één pas het verschil maken. Ik heb zo het gevoel dat sommigen graag bommetjes plaatsen terwijl er daar geen reden voor is. Shame on you Peter (Als je dit natuurlijk zo al gezegd zou hebben, want de redactie van VP kan het regelmatig heel wat anders voorstellen dan dat het bedoeld is). Laat ons vooral blij zijn dat we spelers zoals Hazard en De Bruyne hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 03:34
Laat alle analisten maar zagen, er komt toch niks verstandig uit. Ik heb er in ieder geval geen nood aan want die komen toch enkel maar naar een stadion met veel grandeur voor een gratis spaghetti maar vooral veeeeeeeeeeel gratis zuip om dan daarna nog de grote jan uit te hangen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vandenbempt haalt stevig uit naar Rode Duivel: "Zuchtend het hoofd geschud"