Verhaeghe wordt hard aangepakt, boze supporters blijven massaal thuis

Verhaeghe wordt hard aangepakt, boze supporters blijven massaal thuis

vrijdag 13 oktober 2017 om 10:45

De Rode Duivels spelen in november twee oefenwedstrijden, eerst tegen Mexico en daarna tegen Japan. Die laatste match vindt plaats in het Jan Breydelstadion... en dat zint heel wat supporters niet.

Enkele fanclubs dreigen ermee om niet te komen opdagen voor deze partij. "Het is voor ons ondenkbaar om een wedstrijd van onze Duivels bij te wonen in het stadion van vice-voorzitter Bart Verhaeghe. Hij is medeplichtig aan de niet-toekenning van bouwvergunningen voor het nationale voetbalstadion. Zo is het waarschijnlijk zijn uiteindelijke doel om ervoor te zorgen dat de Duivels gaan spelen in Brugge, in het nieuwe stadion van de club waar hij voorzitter van is", klinkt het nogal speculatief in Het Laatste Nieuws.

De supporters willen echter ook een signaal sturen richting de spelers. "De tweede reden is dat we niet kunnen instemmen met de houding van de spelers en de federatie na de wedstrijd tegen Cyprus. De spelers hebben na die wedstrijd niet eens de moeite genomen om hun trouwe fans te groeten en dit is onaanvaardbaar."



Plaats een reactie

vrijdag 13 oktober 2017 om 11:00
Pff, wat is dat tegenwoordig toch met het groeten na de match.
Lekker boeien...
Vind ik leuk
BS90 +2069
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:04
Nog zoiets ja... hoe zielig ben je als je avond verpest is omdat de spelers niet allemaal komen groeten. Tegenwoordig moet er zelfs een megafoon aan te pas komen. Als ze maar goed spelen, dat is toch het belangrijkste.
Vind ik leuk
BS90 +2069
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:02
Zitten die echt nog altijd te zeiken over dat totaal overbodige Eurostadion? Laat het rusten, jongens.
Vind ik leuk
Bacco +1624
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:46
Dat is helemaal niet overbodig. Heel Europa mag deelnemen aan het EK omdat ze volwaardige stadions hebben, only in Belgium...
Vind ik leuk
Toca +5714
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:11
Het nieuwe stadion van brugge ? Dat zal toch ook niet voor deze generatie rode duivels zijn.
Vind ik leuk
freeman +2070
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:44
Die worden idd al een JAARTJE ouder ! zal voor hun opvolgers worden .... ! Hopelijk doen zij het dan ook nog even goed !
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:12
Verhaeghe op zijne smikkel
Vind ik leuk
JanB +1331
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:19
Met deze stelling geven deze azijnpissers de nieuwswaarde van deze site écht een boost !
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:41
Zegt Mister azijnpisser himself
Vind ik leuk
freeman +2070
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:41
Waarom is dat Eurostadion er feitelijk nodig ? Hoeveel keer gaan de Rode Duivels er gebruik van maken ? En wie gaat het anders gebruiken ? ( Niet voor atlethiek , geen piste .....) Beter te opteren van verbeteringen ( of nieuwe ) stadions ..... Zoals in Brugge , ook Anderlecht reeds gewonnen voor die optie ( bijbouwen van een bijkomende ring ) . Ook vooruitzichten bij Antwerp (?) ...... Gebeurt ook zo in de onze omringende landen : Duitsland, Italië , Spanje , Nederland ......
Vind ik leuk
Bacco +1624
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:51
In de ons omringende landen zijn er inderdaad prachtige stadions. Daarom worden die stadions ook gebruikt om deel te nemen aan het EK. Alleen België is weer het kneusje van de klas. Bovendien was het de bedoeling dat Anderlecht in dat stadion zou spelen, maar dan krijg je weer te horen dat het competitievervalsing is. Het is ook nooit goed he. En inderdaad wie werkt er heel hard tegen het dossier...Bart Verhaeghe, de voorzitter van Club Brugge die vindt dat Anderlecht er voordeel uithaalt. Maar wie heeft er voordeel gehaald uit het EK in België? Brugge... De meeste stadions in België zijn echt niet aangenaam. Volg eens wedstrijden in Frankrijk, Engeland, Duitsland, ... daar kan het wel. Stilstaan is achteruitgaan.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:11
Anderlecht was anders ook niet akkoord met de voorstellen van Ghelamco. Iedereen laat uitschijnen dat enkel Bart Verhaeghe anti is, en enkel hij het tegenhoud... Hij zal wel een serieuze vinger in die pap hebben, dat betwijfel ik niet, maar het zal niet enkel Verhaeghe zijn die het Eurostadion tegenhoud.
Vind ik leuk
freeman +2070
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:39
Zo is het wel degelijk ! Anderlecht zag het niet zitten om jaarlijks 10 Mio € huur te betalen . Wat wel een eerlijke prijs zou geweest zijn .... tenslotte moest dit stadion door " iemand " betaald worden . Aangezien Anderlecht praktisch de enige gebruiker zou geweest zijn, zou die last idd heel zwaar om torsen zijn . Dat ze op zeker ogenblik gingen afhaken , was dan niet meer dan logisch !
Vind ik leuk
dakcota +1365
vrijdag 13 oktober 2017 om 16:17
hoezo is dat een eerlijke prijs? je moet rekening houden dat anderlecht daar JAAAAAAAAAAREN zal moeten spelen aan die prijs (uiteraard was er een daling in prijs naar leeftijd van het stadion etc, maar dan nog)

Met dat geld, kunnen ze een nieuwe ring zetten of zelfs op lange ijd gezien een heel EIGEN stadion bouwen, die paars wit kleurt en onze stijl blijft. Eurostadion is mooi enzo maar 1= te groot voor anderlecht (of gelijk welke eerste klasser)
2= te duur zonder eigen beslissingen te kunnen laten meespelen
en voornamelijk 3= locatie is minder interessant
Vind ik leuk
freeman +2070
vrijdag 13 oktober 2017 om 19:05
Ben heel blij dat je het nutteloze er van in ziet ! Je argumenten TEGEN zijn dan ook heel terecht ! Maar het moet WEL betaald worden ! Wie dan wel .....? Of geloof je dan nog in Sinterklaas ? Of verkies je wijselijk om het ZELF te betalen ? Dus zoals ik ook hierboven reeds opperde : Zelf kiezen voor een NIEUWE EXTRA RING in eigen stadion !
Vind ik leuk
dakcota +1365
zaterdag 14 oktober 2017 om 17:14
uiteraard, ik begrijp enkel niet hoe je 10 miljoen per jaar redelijk kan vinden?
Dat is huur he, niet kostprijs om het te zetten (uiteraard vragen ze die huur om die reeds betaalde prijs te doen zakken)
Als ze willen dat er gespeeld wordt moeten ze water bij de wijn doen, anderlecht heeft geen nood aan hun, omgekeerd wel.
Vind ik leuk
ketje55 +917
vrijdag 13 oktober 2017 om 17:56
Ook Uplace!!! Och ja dat is ook Bart Verhaeghe, de opperstrontboer.
Vind ik leuk
Boerken +1462
vrijdag 13 oktober 2017 om 14:03
Ik denk dat er ook al en nog veel langer het nieuwe stadion van brugge tegengehouden wordt! En in brussel ik kan dat begrijpen dat er een nieuw moet komen maar het probleem is dat er veel zijn die dat moet willen en niet alleen Bart Verhaeghe is tegen denk ik. En daarvoor moet het ook een beetje rendabel zijn. Tenzij je alleen mag beslissen daarover. Ik heb bevoordeel een jaar nieuwe auto gekocht van om en bij 80000€ en heb nu 5000km gereden met incl. Vakantie van 2500km. Dus ik haal er niet genoeg uit maar ik beslis daar alleen over( met mijn vriendin) in een groep mensen die beslissen word dit zeker afgekeurd . Zo een aankoop!
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 17:39
1) In veel van de ons omliggende landen heb je niet iets onnozels als een "nationaal stadion" omdat er economisch ook geen logica achter schuilt. En al helemaal niet in tijden zoals deze waar men moet bezuinigen.

Waarom zou je een stadion bouwen voor enkele wedstrijden per jaar ? Ze beperken al per direct het mogelijk multifunctioneel karakter want atletiekwedstrijden en dergelijke ga je al niet kunnen doen.

2) Wie heeft er voordeel gehaald uit het EK ? Euhm de Belgische staat die een mooie winst heeft gehaald nadat EK? Dat haal je nooit met 1 Europese wedstrijd...

Wie haalt er voordeel uit het Eurostadion: Anderlecht en (voora, zelf veel meer) onze Ieperse serres aannemer (Ghelamco). C'est tous want om het gebouw "goedkoop" te zetten moet Ghelamco de meeste lusten ontvangen...

Het is niet dat plastic Bertrand - Paul Gheyssens - overal stadions wil zetten omdat het een groot AA Gent, Anderlecht of Antwerp supporter is.

3) Het eurostadion kost enkel het Brussel gewest al 130 miljoen euro over een periode van 30 jaar. En dan hebben we nog niet eens over de rest van de "gratis" kosten wat kan oplopen tot een mooie 300 miljoen euro en zelf meer. Weet wel die grote leugen van Vanhengel.

4) Wel ja laten we het idd eens hebben over de verbouwingen van het Jan Breydel of de 410 miljoen oude Belgische franken of iets meer 10 milioen euro. Wie is er hier de achterlijke boer om 300 miljoen euro op dezelfde hoogte te zetten als 10 miljoen euro ? Dat is 30x zoveel.

Ik zou het nog eens moeten checken maar denk in totaal dat de subsidies van alle stadions in zijn totaliteit lager liggen...

5) Laten we anders ook de subsidies negeren voor het trainingcentrum in Neerpede namelijk een 12 miljoen euro of zelf meer dan de aanpassingen aan het JB met het oog op het EK...

Trouwens waarom gaan "rode duivels fans" tegenin een speler zoals een Lukaku die aangegeven heeft na een wedstrijd in Luik dat hij veel liever in diverse Belgische stadions speelt i.p.v. een centraal stadion? Namelijk naar eigen zeggen omdat dit veel beter is voor de sfeer.

Zou dat hun eerste bekommernis niet moeten zijn veel eerder dan de prostituees te spelen voor enkele Brusselse politici en een boer uit Ieper ? Toch opvallend niet ?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 17:59]
Vind ik leuk
buck +1085
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:52
Geen Eurostadion,geen EK in Belgie.Tijd begint te dringen.
Vind ik leuk
Toca +5714
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:56
Voor mij hoeft het eurostadion ook niet. Ek in brussel of niet. Sorry maar dat interesseert mij nu is niks.
Vind ik leuk
SD +1661
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:05
De redenen voor de boycat zijn klaarblikkelijk op het niveau van de klagers.
Vind ik leuk
Boktor +151
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:58
Blijf dan gewoon thuis en kijk naar jullie lievelingsclub Anderlecht ! De RD hebben jullie zeker niet nodig. Hopelijk komt er geen nationaal stadion . Totaal overbodig belastingsgeld van de Brusselaars gebruiken voor 3 wedstrijden per jaar , maar wel om één ploeg te bevoordelen, Anderlecht.
Vind ik leuk
Toca +5714
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:30
Denk je nu echt dat in die fanclub alleen Anderlecht supporters zitten ? Denk je dat wij zitten te wachten op dat eurostadion? Van mij mogen ze in die ouw barak in brugge spelen zene.
Vind ik leuk
Boerken +1462
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:56
Ela beetje eerbied voor de oude gloriën he !barak! Tis natuurlijk niet mooi meer hihi
Vind ik leuk
Toca +5714
vrijdag 13 oktober 2017 om 14:02
Je weet wat ik wil bedoelen he makker. :-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 14:02]
Vind ik leuk
Bacco +1624
zaterdag 14 oktober 2017 om 01:29
De jaloezie druipt er vanaf
Vind ik leuk
dakcota +1365
vrijdag 13 oktober 2017 om 14:43
verhaeghe zou zijn lelijke bakkes enkel in brugge mogen vertonen, weg met die 'mens'
Vind ik leuk
grego +20
vrijdag 13 oktober 2017 om 20:10
Wie voor is betaalt elk jaar 1000 euro, wie doet mee. Geen enkele zot zal dit doen. Stop dan met zeveren. Dat de spelers zelf een stadion bouwen met hun premies in plaats van jeugdploegen uit te buiten. Laat de jeugd gratis voetballen.
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 13:51
Even over dat wk/ek.. het lijkt jullie dus echt een goed idee om een groot toernooi in belgie te organiseren? Is idd leuk om eens een internationale topmatch in belgie te kunnen kijken.. maar op een paar weken is het voorbij he.. en wat gaat dat toernooi kosten voor ons landje? Wat zijn de extrasportieve negatieve gevolgen? Daar kijkt niemand naar.. het is algemeen geweten dat na een groot toernooi het land achterblijft met een hoop miserie! En ten tweede.. Een stadion van 25000 man geraakt in belgie hooguit 3 keer per jaar vol en het word elk jaar minder! wat zouden we dan stadions gaan bouwen van 35000 en meer.. stop met dromen en ga allemaal naar het stadion om een match te kijken voor ge grotere stadions wilt! Amen!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 14 oktober 2017 om 13:53]
Vind ik leuk
zaterdag 14 oktober 2017 om 14:47
Zucht, als ze 1 keer iets krijgen verwachten ze dat altijd... typische belgisch mentaliteit. Als dat zo doorgaat is er geen volk meer na 1 verloren match. Zit het stadion vol RSCA fans ofzo?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verhaeghe wordt hard aangepakt, boze supporters blijven massaal thuis