'Vanhaezebrouck heeft beslist en maakt enkele opmerkelijke keuzes'

'Vanhaezebrouck heeft beslist en maakt enkele opmerkelijke keuzes'

vrijdag 13 oktober 2017 om 09:00

Anderlecht gaat vrijdagavond op bezoek bij KV Mechelen. Die wedstrijd wordt door heel voetbalminnend België in de gaten gehouden, want het is de vuurdoop van Hein Vanhaezebrouck bij paars-wit. Hij maakt alvast enkele opvallende keuzes in zijn basisopstelling. 

Het Nieuwsblad weet dat Vanhaezebrouck in doel het vertrouwen geeft aan Frank Boeckx. Opmerkelijk, want met Matz Sels heeft paars-wit de doelman in huis die titularis was in de Gentse kampioenenploeg van Vanhaezebrouck. Verder schuift Leander Dendoncker een rij naar achter in de driemansdefensie, waardoor Sven Kums en Adrien Trebel het centrale middenveld bevolken.

De opvallendste keuze is mogelijk de basisplaats van Pieter Gerkens. Hij zou volgens de krant samen met Sofiane Hanni in de rug spelen van diepe spits Lukasz Teodorczyk, die dan toch de voorkeur krijgt op Hamdi Harbaoui. Henry Onyekuru schuift zo naar links in de 3-4-2-1 opstelling. 

De vermoedelijke opstelling: 
Boeckx - Dendoncker, Kara, Deschacht - Appiah, Kums; Trebel, Onyekuru - Gerkens, Hanni - Teodorczyk

Poll

Wint Anderlecht van KV Mechelen?

(1223 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +5690
vrijdag 13 oktober 2017 om 09:07
ALS dit niet meer dan gazettenpraat is vind ik deze opstelling wel goed. Hanni zou ik vervangen door stanciu maar voor de rest kan ik hier mee leven.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 09:08]
Vind ik leuk
Patfey +2063
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:34
Ik hoop dat het gazettepraat is, want je enige speler die met enige regelmaat scoort de hele linkerflank laten afdweilen, en daar bovenop achter een speler (Hanni) die noch loopt, noch verdedigt, verontrust mij.

Appiah op rechts vind ik ook niet top, maar we hebben niet echt alternatieven, du zo weze het dan maar.

Uiteraard akkoord met jou over Stanciu ipv van Hanni, maar dat verandert niets aan het probleem met Onyekuru, die hoort vooraan. Moet nu echt elke trainer proberen spelers te zetten op een positie die neit de hunne is? Dendoncker als noodoplossing inde verdediging kan ik nog begrijpen (als het klopt dat Sa niet klaar is), maar Onyekuru? Waarom toch, geef me een zinnig reden!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 12:50]
Vind ik leuk
Toca +5690
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:44
Ik vrees dat in het 3 4 3 systeem van Hein Onyekuru veel de hele flank zal hebben Pat. Vandaar dat het idd een heel slechte combinatie is met stilstaande Hanni.
Vind ik leuk
Patfey +2063
vrijdag 13 oktober 2017 om 12:52
Obradovic is daar toch op zijn natuurlijke positie? Zou Hein echt geen 3 4 1 2 kunnen spelen, met Onyekuru rond de diepe spits en Stanciu of Hanni voor de 4?
Vind ik leuk
Toca +5690
vrijdag 13 oktober 2017 om 13:20
Zou beter zijn maar moet Obradovic wel terug scherper zijn.. we zullen binnenkort wel meer weten zeker.
Vind ik leuk
SD +1660
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:02
Ik vind dat er vanmorgen niet genoeg over Anderlecht en HVH geschreven is.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 10:02]
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 11:11
Je kan altijd extra nieuws lezen op https://www.anderlecht-online.be/nl
:)
Vind ik leuk
usaboy +158
vrijdag 13 oktober 2017 om 10:11
Sorry Hein. Maar Hanni met kapiteinsband of zonder weer in de ploeg plaatsen is een verkeerd signaal naar andere spelers toe die wel met overgave 10 min mogen spelen(Stanciu).
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 14:40
Benieuwd of Hein ze eeeuh hun vet gegeven heeft.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Vanhaezebrouck heeft beslist en maakt enkele opmerkelijke keuzes'