Kruis over Nainggolan voor WK? We functioneren goed zonder hem

Kruis over Nainggolan voor WK? "We functioneren goed zonder hem"

donderdag 12 oktober 2017 om 21:00

De Rode Duivels zijn al een tijdje geplaatst voor het WK, maar de hamvraag blijft of Radja Nainggolan ook meereist naar Rusland. Ex-assistent Eddy Snelders kan het best begrijpen als hij niet meegaat.

Bondscoach Roberto Martinez krijgt veel kritiek op zijn keuze, maar Snelders vindt dat onterecht. "Ik heb een WK als assistent meegemaakt. Als je iemand in je groep hebt waarbij je moet opletten voor wat er zal gebeuren, dan is dat niet leuk", vertelt hij bij Sporza.

Bovendien past Nainggolan volgens Snelders niet echt in het team. "Bij Roma speelt hij hoger, maar daar spelen Hazard en Mertens. De "6-positie" verlaat hij te gemakkelijk en "een 8" is hij ook niet echt. Je kunt hem moeilijk een specifieke opdracht meegeven. Hij moet de nodige vrijheid hebben en daar houdt Martinez niet van. Martinez zal iemand opstellen waarvan hij weet dat hij eerst en vooral zijn taak zal doen. Dat is moeilijk met Nainggolan. Als hij dan op de bank zit, krijg je weer een reactie naast het veld."

Snelders zou het niet verbazend vinden als Nainggolan wordt gepasseerd. "Het is een berekend risico. Zonder Nainggolan functioneren we ook goed, denkt de bondscoach. Ik begrijp Martinez wel als hij zegt dat hij rust en zekerheid wil en geen onverwachte wendingen. Het is een ander gegeven als Nainggolan Messi is. Dan neem je die zaken er wel bij."

Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

Poll

Zien we Nainggolan op het WK?

(1230 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +1767
donderdag 12 oktober 2017 om 21:18
Sinds wanneer speelt Radja bij Roma als flankspeler? Positie van De Bruyne of Fellaini zeker..
Vind ik leuk
BS90 +2359
donderdag 12 oktober 2017 om 21:20
Ik denk niet dat Eddy Snelders de laatste 20 jaar een voetbalwedstrijd gezien heeft. Dat denk ik altijd als ik een stukje over hem lees
Vind ik leuk
SD +2099
donderdag 12 oktober 2017 om 21:35
Wanneer zal dat gezeur over Naingolan eindigen ? Als hij meent dat hij te goed is om zich te plooienaan de regels van de coach, is het toch normaal dat hij uit de boot valt. MPH deelt dezelfde mening, zou hij ook niet geloofwaardig zijn ?
Vind ik leuk
Drekovic +3938
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:23
Welke regels heeft hij overtreden en als dit zo al zou zijn moeten die regels voor iedere speler gelden. Kunt gij U voorstellen dat Hazard niet meer zou geselecteerd worden voor het hamburgerincident ? Of Jordan Lukaku voor zijn levensgevaarlijke snelheidsovertredingen ? Of Courtois voor zijn overspel?
Vind ik leuk
Toca +9493
donderdag 12 oktober 2017 om 22:09
Martinez is met zijn regels koppiger als een vrouw met haar regels :-)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:32
De enige die voor problemen zorgt bij de rode duivels is Martinez zelf
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:44
Hoezo, er zijn toch geen problemen bij de rode duivels... :)
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 22:54
probleem 1: Hoe er in belgie naar sport aangekeken wordt.
Probleem 2: Amateuristisch boeltje bij den bond
Probleem 3: Selectiebeleid duidelijk met 2 maten ;)en 2 gewichten

Neen tuurlijk zijn er geen problemen
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 00:26
Oh ja, er was een probleempje,... maar dat heeft Martinez goed opgelost!
Voor de rest:
- Een ploeg die ervoor wil gaan
- Supporters die de ploeg steunen
- Mooie resultaten in de kwalificaties
- Hoge ranking op de FIFA-ranking
- Mensen die fier zijn op hun nationale ploeg
Jup, heel wat problemen lijkt me! Zelfs in die mate dat onze buurlanden graag in onze schoenen zouden staan...
LOL
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 01:10
-Martinez heeft dat goed opgelost? Wrs net daarom dat de meeste die zo rap mogelijk weg willen???

-Supporters die de ploeg steunen? Zoveel te beter, maar ik kijk liever kritisch naar zaken , ipv van klakkeloos mee te
stappen in een opgeklopte hype grotendeels gecreerd door de pers.

-Mooi resultaten in de kwali? welk mooi resultaat? niks uitzonderlijk gedaan behalve wat naar hun stand verplicht was.

-Hoge Fifa Ranking? Volg jij wel het voetbalwereldje ? Iedereen weet dat die Ranking volledig scheef getrokken is, en geen weerspiegeling is van de werkelijke waardeverhoudingen. Bvb Polen en Zwitserland in de top 10, don't make me laugh.

-Buurlanden die graag in onze schoenen willen staan? Duitsland en Frankrijk zijn ook buurlanden , en denk eerlijk gezegd dat die hun kansen hoger inschatten. Tenminste landen die bewezen hebben dat ze sterke blokken kunnen ontwrichten. Wat van de duivels niet gezegd kan worden.

Als gij graag meeloopt met een kudde naïeve schapen, be my guest, Al doet het uw geloofwaardigheid als voetbalvolger geen goed.

Van Rsca minded people ben ik wat niveau gewoon, meestal kramen die weinig onzin uit, zoals hier rondlopen, Patfey, Toca, Bacco, Azez, ja zelf verschillende blauwzwart supporters hebben meer voetbalverstand dan jouw, en dat voor een rsca fan, shame on you :P
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 01:17]
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:44
Je verwoordt het prachtig: meelopen met de kudde naïeve schapen! Alleen lijk jij in je onwetendheid de rollen omgedraaid te zien... Ik denk net dat ik hier op het forum tegen de stroom in ga, dat kan je bezwaarlijk meelopen noemen hè!
Hier op het forum wordt veel geroepen door de "kenners" en holle vaten klinken nu eenmaal het luidst :)
Als ik dan hoor dat iedereen Martinez weg wil zoals jij zegt (niets van gezien tijdens de interlands, buiten 2 hele kleine vlaggen) en Preudhomme in de plaats willen om zijn voetbalverstand zoals jij het uitdrukt... Wel, Preudhomme geeft aan hetzelfde te denken over Nainggolan en steunt Martinez!
Oeps, dat is dan ook een probleem??
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 20:59
ik ontwetend lol. Dat Michel geen polemieken in de pers start is dan ook vrij logisch. Gewoon een politiek correct antwoord. Wie hij selecteert en wie niet zullen we wel zien als het zo ver is, al heb ik wel een zwaar vermoeden dat er een bepaald iemand wel bij gaat zijn. Weet jij wie Roma coach was tot vorige jaar , en dus 2 volle seizoenen met radja heeft gewerkt? wel die mens staat gekend als een zeer moeilijk en veeleisende coach, en die verklaart dat Radja alles behalve een stoorzender is, of moeilijk mee te werken valt ,integendeel. En denk dat hij beter weet dan meneer pastoor martinez hoe je Radja het best laat functioneren. En Spallettti wou hem graag meetrekken naar zijn nieuwe club (Inter). Dus ik denk dat Radja daar veel meer naar waarde wordt geschat.

En ofcourse mag jij een mening hebben. Freedom of speech you know.
Vind ik leuk
vrijdag 13 oktober 2017 om 08:55
Ook nog effe meegeven dat ik me absoluut niet als voetbalkenner zie, die hebben we trouwens al genoeg als ik het forum hier bekijk :).
Ook ben ik geen "echte supporter", heb ik geen helden in het voetbal, vereenzelvig ik me niet met spelers of clubs. Je zal me nooit horen praten over " onze club", "onze spelers" of wat voor onzin dan ook. Ik bezit immers geen club, verdien er niets aan, ben er niet mee verbonden!
Alleen vind ik voetbal een leuk spel om naar te kijken (los van alle randverschijnselen, de sfeer die errond hangt, de vele domme supporters die hun laatste cent eraan uitgeven, het vele geld dat erin omgaat) en mag ik ook een mening hebben hè!
Het boeit me overigens mateloos wat jouw geweldige forumvrienden vinden en uitkramen :)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 08:59]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kruis over Nainggolan voor WK? "We functioneren goed zonder hem"