Vanhaezebrouck staat voor vuurdoop: Dat is al een hele uitdaging

Vanhaezebrouck staat voor vuurdoop: "Dat is al een hele uitdaging"

donderdag 12 oktober 2017 om 14:25

Vrijdagavond zit Hein Vanhaezebrouck voor het eerst op de bank bij Anderlecht. Paars-wit gaat dan op bezoek bij KV Mechelen. Donderdag tijdens de persconferentie maakte de nieuwbakken coach meteen zijn ambities duidelijk: "Winnen is het belangrijkste."

Lees ook: Vanhaezebrouck drukt geruchten de kop in: "Ik, geschrokken? Dat is niet waar"

De manier waarop is voor Vanhaezebrouck minder belangrijk. "Als dat met goed voetbal is, zo veel te beter, maar winnen in Mechelen is sowieso al een serieuze uitdaging." Achter de Kazerne is het nooit gemakkelijk, weet ook de nieuwe oefenmeester van de landskampioen: "KV Mechelen is altijd een lastige verplaatsing. Zeker met de steun van 17.000 supporters die hevig achter hun ploeg staan, dat is fantastisch", aldus Vanhaezebrouck bij Sporza.

"Het zal dus moeilijk worden, maar met respect voor de thuisploeg gaan we toch proberen te winnen. Mijn spelers moeten hun verantwoordelijkheid nemen en hun kwaliteiten tonen. Ik zag op training al veel goeie dingen, dat moet nu ook blijken in de wedstrijd", besluit de coach van paars-wit.

Lees ook: Vanhaezebrouck dolt: "Verschil tussen Gent en Anderlecht? De file"

Poll

Wie trekt morgen aan het langste eind?

(89 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +5597
donderdag 12 oktober 2017 om 14:29
Spelers die hun verantwoordelijkheid nemen en hun kwaliteiten tonen. Dat is idd al lang geleden.
Vind ik leuk
freeman +2054
donderdag 12 oktober 2017 om 14:44
Winnen ! De manier waarop is minder belangrijk ? Gaat Hein nu ook al de Weiler-toer op ?
Vind ik leuk
Toca +5597
donderdag 12 oktober 2017 om 15:01
Ik hoop dat dat is omdat het de eerste match is en hij in feite met volledige groep nog maar 3 dagen bezig is. In ieder geval een uitspraak waar ik niet gelukkig mee ben.
Vind ik leuk
Boerken +1455
donderdag 12 oktober 2017 om 17:07
Om hem wat in te dekken, is beetje normaal toch
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 16:34
Een trainer die tijdens het seizoen een ploeg overneemt en in z'n eerste week veel spelers moet missen wegens interlandvoetbal moet niet meteen sprankelend voetbal brengen. 100% normale uitspraak. It's as simple as that.

Rome is ook niet op één dag gebouwd. Hein heeft al meerdere keren gezegd dat hij uiteindelijk mooi en dominant voetbal wil brengen. Weiler heeft (veel) tijd gekregen, dus Hein moet dat ook krijgen. Zeker als je weet dat we niet per se kampioen moeten spelen dit seizoen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 16:36]
Vind ik leuk
JanB +1310
donderdag 12 oktober 2017 om 16:06
Vanhaezebrouck dit
Vanhaezebrouck dat
Vanhaezebrouck ginder
Vanhaezebrouck overal

Jongens, jongens, jongens !
Men is zich de laatste dagen aan het prostitueren dat het geen naam heeft op deze site !

Heeft de betreffende journalist vrijkaartjes gekregen voor één of ander evenement in de Stade Émile Versé ?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 17:44
Hoe is het eigenlijk met Leko? Lang niets meer van gehoord...:)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Vanhaezebrouck staat voor vuurdoop: "Dat is al een hele uitdaging"