'Vanhaezebrouck kiest voor systeem bij Gent en komt met verrassend type-elftal'

'Vanhaezebrouck kiest voor systeem bij Gent en komt met verrassend type-elftal'

donderdag 12 oktober 2017 om 07:18

Hein Vanhaezebrouck debuteert vrijdag met zijn Anderlecht tegen KV Mechelen. Het valt af te wachten of de nieuwe coach ook meteen zijn stempel zal drukken op het elftal.

Vanhaezebrouck kon door de interlandbreak een lange poos niet beschikken over zijn internationals. De kans dat hij zijn eigen systeem er dan ook kon inslijpen, lijkt bijzonder klein. Toch gelooft men bij Het Nieuwsblad dat Vanhaezebrouck toch voor zijn geliefkoosde driemansverdediging zal kiezen. Meer dan waarschijnlijk pakt hij uit met een 3-5-2.

Zo zou Kums opnieuw zeker zijn van een basisplek. 'Bij AA Gent was de kampioenploeg rond Sven Kums gebouwd. Hij eiste de bal op en verdeelde het spel voor de defensie. Kums als metronoom, dat zal Vanhaezebrouck nu ook wel proberen bij Anderlecht', klinkt het.

Lukasz Teodorczyk zou zijn basisplek dan weer verliezen aan Hamdi Harbaoui. 'Het profiel van Harbaoui benadert volgens ons het meeste dat van Depoitre. Beric is geen echte targetspits en Teodorczyk zoekt naar zichzelf', schrijft de krant.

Poll

Ziet het type-elftal van Vanhaezebrouck er volgens jou ook zo uit?

(1353 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 12 oktober 2017 om 07:34
Het Nieuwsblad heeft teveel gerookt deze week
Vind ik leuk
Patfey +2535
donderdag 12 oktober 2017 om 09:11
Freddy,
Ik denk dat om een dergelijke ploeg te bedenken sterkere dingen dan wiet nodig zijn :).
Vind ik leuk
Prpldynmt +2634
donderdag 12 oktober 2017 om 08:02
King Kara op de bank en Najar linksmidden zeker? Yeah right.
Vind ik leuk
AzEz86 +2871
donderdag 12 oktober 2017 om 08:19
De 3-5-2 kan ik nog in komen...
Maar hahaha, geen Kara? een geblesseerde Najar en Obra (of is die al terug?) op een plaats die niet de hunne is? En Dendoncker als verdediger?
Ge moet al een serieus stuk in uwe frak hebben om hier op te komen hoor :-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 08:20]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +1767
donderdag 12 oktober 2017 om 08:23
Obradovic centraal? Zou me verbazen.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:59
Najar is nog een maand gekwetst
Spajic is ook nog niet fit
Kara NIET in de ploeg?
Obradovic als centrale verdediger?

het zijn inderdaad kenners die deze ploeg verwachten?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 11:36
Doel: Sels
Defence: Spajic, Kara, Leander (back up Oli, Sa)
Midfeld:Kums, Trebel, Stanciu op de 10. Obra links en Najar rechts (wanneer die fit is)
Attack: Teo, Henry
Vind ik leuk
Olli +75
vrijdag 13 oktober 2017 om 09:42
Nou bij deze kunnen we vergelijken:

DOEL: Boeckx

Achterin: Dendoncker-Kara-Deschacht

Middenveld: Appiah-Kums-Trebel-Onyekuru

Voorin: Gerkens-Hanni in steun van Teodorczyk


EUH...juist opstelling, bezetting...niks klopt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 13 oktober 2017 om 09:43]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Vanhaezebrouck kiest voor systeem bij Gent en komt met verrassend type-elftal'