Twee Rode Duivels moeten vrezen voor WK-plek: 'Ze krijgen het moeilijk'

Twee Rode Duivels moeten vrezen voor WK-plek: 'Ze krijgen het moeilijk'

woensdag 11 oktober 2017 om 20:37

Roberto Martinez zal binnen enkele maanden een 23-koppige selectie moeten samenstellen voor het WK in Rusland. Dat betekent dat ook enkele jongens er niet bij dreigen te zijn. Peter Vandenbempt weet wie nog zal moeten knokken voor zijn ticket richting Rusland.

"Thorgan Hazard heeft gisteren een goede beurt gemaakt, en dat hij de broer van Eden is geeft hem een streepje voor als hij in de balans ligt met iemand anders. De selectie van Kabasele en Boyata zal afhangen van wat er gebeurt met Vermaelen en Kompany. Spelers waarvan je niet weet of ze het een heel toernooi uitzingen", klinkt het bij Sporza.

Eén speler in het bijzonder zal volgens hem moeten vrezen voor zijn plek. "Mirallas zal het moeilijk krijgen, terwijl Chadli het voordeel heeft dat hij de eerste backup voor Carrasco is. Centraal op het middenveld is er veel keuze met Witsel en Fellaini. Defour en Dendoncker zullen daarom in balans liggen met elkaar. Het zal afhangen van hun seizoen."

Ook aanvallend moet Martinez keuzes maken. "Voorin moet vooral Origi zich zorgen maken. Batshuayi heeft de voorbije matchen duidelijk de voorkeur gekregen. In matchen waarin de bondscoach duidelijk dingen heeft uigeprobeerd, mocht Origi zelf niet invallen", aldus Vandenbempt.

Lees ook: Martinez moet vier grote namen teleurstellen: 'Zij zijn er niet bij op het WK'

Plaats een reactie

Toca +5597
woensdag 11 oktober 2017 om 21:22
Thorgan neem je mee om zijn kwaliteit he, toch niet om Eden een plezier te doen, dat zou geen van beide willen horen denk ik.
Mirallas kan het schudden. Defour liet ik sowieso thuis. En achteraan, hoe moeilijk is die keuze, kompany en vermaelen halen geen van beide al die wedstrijden. Maar kompany kan je toch nooit thuislaten.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:31
ik denk dat als martinez realist is hij zowiezo OF boyata OF kabasele OF de Nayer toch zeker zal moeten oproepen want face it... Ge kunt niet vertrouwen op vermaelen en kompany... Dit zijn de 2 grootste twijfelgevallen in de selectie... Als ge daarop moet gaan vertrouwen kunde evengoed terug deschacht gaan oproepen... Wat het middenveld betreft, witsel en fellaini , zowiezo dendoncker erbij omdat hij op 2 posities uit de voeten kan en naingollan ook omdat we aanvallend box to box niks beters hebben rondlopen... Een kums kan dat in principe ook met minder aanvallende intenties maarja waar zit kums momenteel...
Vind ik leuk
Patfey +2060
woensdag 11 oktober 2017 om 22:27
Ik ga in dezelfde richting, maar ik zit nog met wat spelers te veel (met inbegrip van streven naar maximaal dubbele bezetting van elke positie, kwetsbaarheid van Kompany en Vermaelen, mogelijkheid om 3 4 3 3, 4 3 3 en 4 4 2 te spelen) :

Courtois, Mignolet en Casteele (of Sels) : 3
Kompany, Vermaelen, Alderweireld, Vertongen, Boyata (of Kabasele) :5
Meunier, Carrasco, Chadli, Jordan Lukaku : 4
De Bruyne, Naingolan, Witsel, Fellaini, Tielemans, Dendoncker, Dembele : 7 (!)
Eden Hazard, Mertens, Thorgan Hazard : 3
Romelu Lukaku, Batshuayi, Benteke : 3

Dus in totaal 25 spelers of 2 te veel.

Jordan Lukaku thuislaten lijkt een evidente keuze, maar hoe ga je dan met 4 achteraan spelen, zeker als Vertonghen gekwetst of geschorst is?
Benteke thuislaten? Op een groot tornooi zou ik toch graag 3 diepe spitsen hebben.
Thorgan Hazard dacht ik tot gisteren thuis te laten :).
Twee van de 7 centrale middenvelders thuislaten? Lijkt logisch, maar wie?
Misschien Chadli thuislaten als je maar occasioneel 3 4 3 zou spelen (want hijj is de logische back-up voor de beide vleugels)?

Je kan het natuurlijk pragmatisch bekijken : van deze 25 (of 27 als je Sels en Kabasele er bij neemt) zullen er wel een paar niet beschikbaar zijn en dan lost het probleem zich automatisch op :).
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 22:53
zou zeker lukaku niet thuislaten eerder chadli omdat ge met lukaku toch een zeldzame linker flankverdediger hebt die ook aanvallend uit de voeten kan en vergeleken met chadli defensief sterker is , de voorzet van chadli is dan wel weer sterker ( moest ge met 3 van achter spelen en chadli de hele flank laten afdraven) Anderzijds wat betreft het middenveld zou ik zowiezo kiezen tussen tielemans dembele en dendoncker... Wetende dat dendoncker ook in de defensie uit de voeten kan zou ik voor tielemans gaan simpelweg omdat hij jonger is meer progressie heeft in zijn spel en een goed afstandsschot heeft, iets wat alle andere middenvelders behalve de bruyne en naingolan ontbreken... Komt erbij dat dembele eigenlijk enkel sterk is tegen ploegen waar je op balbezit tegen kunt spelen... Denk dat tielemans dat zelf ook wel kan... Mss niet met de ratio als dembele maar aanvallend zit er dan wel weer meer schwung in tielemans zijn spel + we moeten eerlijk zijn naar volgende wk's toe zou het zalig zijn als de jonge garde al wat ervaring opdoet , een kabasele, tielemans dendoncker, thorgan ... Afterall oudgedienden als Fellaini, kompany, mertens gaan niet voor altijd blijven meespelen, mss nog 1 EK en dan zal het voor deze 3 waarschijnlijk wel derop zitten... Ik zie een mertens niet tot 34 - 35 doorspelen net zo min fellaini... Kompany spreken we zelfs niet meer over na dit WK net zoals ciman... Die er mijn inziens nu al niet meer bij hoort maar meemag omdat het de ideale schoonzoon op de bank/tribune is die niet reclammeert... Of course is dit maar mijn persoonlijke mening natuurlijk
Vind ik leuk
DDT +994
woensdag 11 oktober 2017 om 23:21
Schrap chadli, die gaat te weinig spelen dit seizoen, benteke gaat ook niet mee vrees ik. Misschien doet hij wel een wilmotske en neemt hij dimati mee
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 00:34
dimati? :D Zou dan eerder voor kums opteren moest die nog in vorm geraken bij anderlecht uiteraard... Een goeie kums is in mijn ogen altijd welkom bij de nationale ploeg maarja wat doe je dan met een tielemans natuurlijk? Alles zal afhangen welke systemen hij wenst te spelen en welke spelers hij daarin ziet fungeren... Ik blijf carasco te zwak vinden als compleet box to box flank maarja...

[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 00:35]
Vind ik leuk
Patfey +2060
donderdag 12 oktober 2017 om 00:52
Niets tegen Kums, maar daarmee voeg je er nog eentje aan toe voor de 2 centrale plaatsen op het middenveld en ik had er al 7 vernoemd, en hebben we maar twee diepe spitsen meer over. Tielemans lijkt me trouwens veelzijdiger te gebruiken, Kums is in mijn ogen enkel bruikbaar als we de Bruyne op de bank zetten.

Carrasco te zwak als complete box to box flank, ik ga niet het tegendeel beweren, maar heb je beter voor te stellen? Daarmee raken we een zwakte van onze opleiding aan, vrees ik. We baden misschien niet in weelde qua (toekomstige) CV’s, maar flanken is helemaal dramatisch.

Dus aan een 4 3 3 denken, maar als je daar gaat voor Courtois/ Meunier-Alderweireld-Kompany-Vertonghen/De Bruyne-X-Carrasco/Mertens-Lukaku-Hazard, zit je wel met het probleem van die X in te vullen. Eigenlijk heb je dan het equivalent op internationaal niveau nodig van wat Dendoncker verleden jaar bij Anderlecht presteerde, en zo zie ik niemand, niet Witsel, niet Naingolan, (nog) niet Dendoncker. En dan zouden we wel eens moeten overwegen Carrasco of Mertens te slachtofferen.

Nog serieus werk aan de boeg voor Martinez, ik benijd hem niet.
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 00:57]
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 01:25
Joh hangt beetje van martinez af... Foket zou het op rechts kunnen... Miangue zou het op links kunnen, op de CV hebben we nog Vanheusden en Emmers die er in de toekomst wel iets van kunnen maken na de iets gevestigdere waarden van kabasele, eventueel nog boyata en de nayer... Dus verdediging hebben we wel IETS rondlopen voor in de toekomst mits ze de juiste carrierekeuzes maken... Op dit moment heb je op links een groot probleem; carrasco stelt verdedigend geen drol voor en dat zie je aan zijn positiespel... Enkel lukaku kan daar depaneren OF ge moet al richting pocognoli en toestanden teruggrijpen ( armoede troef volgens mij) Waarom zou een Castagne voor op rechts geen mogelijkheid zijn? Moet mss wat schaven aan zijn aanvallend spel ( voorzet die er nog altijd niet uit komt) maar is bij zijn huidige ploeg een gevestigde waarde en doet het gek zo slecht niet als ik zijn wekelijkse criteria zo bekijk?
Vind ik leuk
Patfey +2060
donderdag 12 oktober 2017 om 00:41
Vooraan is het probleem niet, is Benteke niet meer op niveau, dan Origi of misschien inderdaad Dimata, waarom niet als die kan bevestigen.

Chadli is een ander probleem. Als Meunier uitvalt, wie kan hem vervangen in een 3 4 3? Ik zie niet echt Tielemans een hele flank doen, een Thorgan Hazard beweert wel dat te kunnen, maar een 3 4 3 met Hazard en Carrasco als flanken stelt me toch niet echt gerust. Maar als Chadli een heel seizoen niet speelt, gaat hij ook weinig kunnen bijbrengen (al kunnen we dan wel beginnen denken aan een Castaigne, maar daarmee verschuiven we het keuzeprobleem gewoon :)).

Dembele is inderdaad een niet zo onlogische keuze om af te vallen, maar zo een klasbak thuis laten, stoort mij toch. Als hij enig niveau haalt, zou Dendoncker er wel absoluut bij moeten zijn omdat hij ook centraal achteraan kan spelen en daar is de spoeling toch zo dun.


Dus dat ziet er niet goed uit voor Naingolan, want zo kan Martinez de keuze al een stuk vereenvoudigen :).
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 00:55]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Twee Rode Duivels moeten vrezen voor WK-plek: 'Ze krijgen het moeilijk'