Eindelijk doorbraak? Dat beantwoordt beter aan de wensen van Anderlecht

Eindelijk doorbraak? "Dat beantwoordt beter aan de wensen van Anderlecht"

woensdag 11 oktober 2017 om 18:38

Als België een gastland wil zijn voor het Europees Kampioenschap in 2020 moeten tegen 7 december alle vergunning voor het Eurostadion in orde zijn, anders trekt de UEFA zich terug en zal er niet in Brussel gespeeld worden tijdens het EK. Brussels minister Guy Vanhengel (Open VLD) denkt echter dat alles nog in orde zal komen.

Als het stadion er komt, zal het er wel anders uitzien dan oorspronkelijk verwacht. "De wanden zullen steiler zijn, waardoor je een groter kuipeffect hebt", vertelde Vanhengel tegenover Bruzz. "Dit vermindert de impact op de grond, wat een antwoord biedt op het feit dat sommigen vonden dat het Eurostadion te dicht bij de ring uitkwam. Tegelijk moet het een nog betere voetbalbeleving mogelijk maken."

De Brusselse minister herhaalde nogmaals dat het de bedoeling is dat de capaciteit van het Eurostadion kan worden gereduceerd. "Van 60.000 plaatsen naar 50.000 of zelfs naar 45.000 plaatsen. Het gaat om plaatsen die in de bovenste ring kunnen afgeschermd worden. Wat maakt dat je een capaciteit krijgt die beter beantwoordt aan de wensen van Anderlecht. Wel wetende dat paars-wit en zijn bestuur destijds akkoord ging met capaciteit van 60.000." 

Plaats een reactie

woensdag 11 oktober 2017 om 19:00
Weet niet of ik hier vrolijk van moet worden...een stadion op een of andere site of industrie, lijkt toch direct een stuk minder volkser.
Vind ik leuk
Toca +5814
woensdag 11 oktober 2017 om 19:03
Ben ook geen voorstander om te verhuizen.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:07
Toca is een romanticus...ik ook!
Vind ik leuk
Toca +5814
woensdag 11 oktober 2017 om 19:08
Inderdaad...
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:46
Anderlecht = Anderlecht
En niet Wemmel of Grimbergen...
Liever 2de klasse in het Astridpark dan die stomme locatie!
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 19:51
Freddy neemt geen blad voor de mond en drukt zich sterker uit dan ik, maar ik deel zijn gevoel...
Vind ik leuk
Bacco +1627
woensdag 11 oktober 2017 om 21:36
Stilstaan is achteruitgaan. Het Stadion van Anderlecht is een blok aan het been en zal Anderlecht belemmeren om nog te groeien.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:30
We krijgen het niet gevuld, enkel topmatchen en CL. Uitbreiding is toch ook een optie?
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 07:31]
Vind ik leuk
Patfey +2071
donderdag 12 oktober 2017 om 09:18
Is het een optie, wil het gemeentebestuur meewerken? Want inderdaad ik vind de locatie prima, maar ik heb het gevoel er niet welkom te zijn.
Vind ik leuk
juan +78
woensdag 11 oktober 2017 om 22:03
Maw Union en Anderlecht ruilen van stadion dan. Beide winnaar. It's a deal.
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 20:28
Vind dat wij nog steeds een van de mooiste stadion hebben van het land, hier en daar iets opkalefateren en klaar is kees...
Vind ik leuk
Patfey +2071
woensdag 11 oktober 2017 om 20:41
Maar te klein en geen parkeermogelijkheden.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:27
In London of Amsterdam is er ook geen parking. Er is een metrostation op 300m van het stadion, Sint-Guidon. Je kan aan de rand van de stad parkeren en zo de metro nemen. Typisch Belgisch, we willen onze auto naast het voetbalveld parkeren...
Vind ik leuk
Patfey +2071
donderdag 12 oktober 2017 om 09:16
Ja, inderdaad :). En waar vind je zoal die randparkings als je uit het oosten komt?
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 09:23
Voldoende op Westland en Decathlon.
Vind ik leuk
Patfey +2071
donderdag 12 oktober 2017 om 09:34
Akkoord, maar dat is niet echt een oostelijke randparking :). Ik droom nog van de luxe die ik destijds had, parkeren in de Birmingham straat of zelfs Aumale, en al gedraaid in de juiste richting om terug te rijden :).
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 oktober 2017 om 09:34]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:48
Kunt uwe naam nog altijd wijzigen naar RSCA Brussels... Dan wordt het grondgebied gelijk wa groter waar ge uw stadion kunt bouwen ;)

Zou raad vragen aan beerschot , die hebben ervaring met creatieve namen :p
Vind ik leuk
juan +78
woensdag 11 oktober 2017 om 21:59
Willen zij naar accommodatie mede een uithangbord zijn voor België; dienen zij ook een nieuwe stadion te betrekken.
Vind ik leuk
donderdag 12 oktober 2017 om 07:31
Het moet gezellig blijven toplocatie dat we nu hebben!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Eindelijk doorbraak? "Dat beantwoordt beter aan de wensen van Anderlecht"