Rode Duivels mogen hun borst natmaken: enkel tegen toplanden in Nations League

Rode Duivels mogen hun borst natmaken: enkel tegen toplanden in Nations League

woensdag 11 oktober 2017 om 12:30

Na het WK in Rusland voert de UEFA de Nations League in, een nieuw Europees landentornooi dat grotendeels de oefeninterlands vervangt. De Rode Duivels zitten zoals verwacht in Groep A, wat betekent dat het enkel tegen de echte toplanden zal aantreden. 

Want verder in de groepen treffen we enkel de grote voetbalnaties. Zo hebben ook Duitsland, Portugal, Spanje, Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Italië, Polen, IJsland, Kroatië én Nederland een plekje gekregen in de poule. Die hoop wordt opgedeeld in groepen van drie. De eerste speeldag van de Nations League vindt plaats tussen 6 en 8 september 2018. 

Buiten de eer staat ook kwalificatie voor het EK op het spel. De vier groepswinnaars in elke divisie zullen een aparte Play-Off spelen, met als inzet een EK-ticket. Voor de kleine landen komt een groot toernooi zo dichterbij, want ook uit de laagste divisie gaat er dus een land zeker naar het EK. Als de groepwinnaar door de gewone kwalificaties al een ticket heeft, wordt die in de Play-Off van de Nations League vervangen door de beste niet-groepswinnaar.

Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

Poll

Hoe beoordeel jij de kwalificatiecampagne van de Rode Duivels?

(1200 stemmen)

Plaats een reactie

AzEz86 +2402
woensdag 11 oktober 2017 om 12:45
Nederland een topland? Da's toch al even geleden denk ik dan ;-)

Eindelijk gaan we vele wedstrijden tegen grote landen spelen, kunnen we onszelf eens deftig meten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 oktober 2017 om 12:46]
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 12:52
Snap het concept niet zo goed... Dit dient om OEFENinterlands te vervangen? Maw buiten dit concept is er ook nog een "gewoon" poule voor europese wedstrijden en de kwalificatie voor het volgende EK? Of vervangt het EN oefenwedstrijden EN kwalificatie voor het EK? Want dat is wel iets heel anders... Lijkt me ook niet logisch dat alle sterke ploegen in 1 poule worden ondergebracht tenslotte hoeveel supporters denk je te gaan trekken als moldavie of gibraltar zich als groepswinnar in zijn poule plaatst voor het EK en landen als bv portugal, kroatie of zwitserland of zelfs belgie er niet gaan bij zijn???
Vind ik leuk
AzEz86 +2402
woensdag 11 oktober 2017 om 13:05
Dit is bovenop de kwalificatiepoules (zo begrijp ik het toch) en vervangt enkel de oefenwedstrijden.
Dit concept zorgt er ook voor dat een oefenwedstrijd eigenlijk niet meer bestaat...
Vind ik leuk
Patfey +2060
woensdag 11 oktober 2017 om 18:18
Vervangt enkel de oefenwedstrijden, maar geeft 4 kwalificaties voor het EK, De normale kwalificaties blijven en hebben voorrang (zie ook de laatste zin).
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 21:20
Toch serieus ingewikkeld gemaakt en ik stel me dan de vraag... Men gaat dit toernooi gebruiken voor de vriendschappelijke wedstrijden te vervangen maar krijg je zo net niet nog meer wedstrijden en wat bij een WK? Heeft een uefa land dan bv nog de toestemming van de uefa en fifa om te sparren tegen een Concaf land of zo? Bv gelijk de oefenwedstrijden die der nu aankomen tegen japan en mexico? Is dat dan nog mogelijk en komen die wedstrijden er dan ook nog bovenop in een jaar dat ze dat tornooi al gespeeld hebben???

Vind ik leuk
Patfey +2060
woensdag 11 oktober 2017 om 22:13
Ingewikkeld zeker en vast. Meer matchen, denk ik wel, want het gaat om te beginnen over 4 matchen (voor iedereen) periode september-november 2018 en een eindronde voor de 4 maal 4 groepswinnaars in juni 2019 (niet lachen, wenen mag wel :),hoe ze alles juist gaan organiseren in 2020 moeten ze nog over nadenken).

Dus in feite vervangt dit enkel de (loze) vriendenmatchen na het EK en WK, oefenmatchen in de aanloop naar de eindronde (en ik neem aan op een niet gebruikte datum tijdens de kwalificaties) blijven dus volgens mij onveranderd.

We krijgen er dus gewoon twee gecondenseerde EK’s bij, we zullen zien wat waarde eraan gehecht wordt. Ik denk dat de Mourinho’s van deze wereld het leuk zullen vinden :).
Vind ik leuk
freeman +2054
woensdag 11 oktober 2017 om 13:07
Leuke oefenpotjes op til ! We kijken er naar uit !
Wordt zeker genieten !
Vind ik leuk
Toca +5597
woensdag 11 oktober 2017 om 13:08
Diegene die hier zwak en slecht hebben gekozen dat zijn echte azijnpissers.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Rode Duivels mogen hun borst natmaken: enkel tegen toplanden in Nations League