Reviewcommissie helemaal onderuit gehaald na donkerrode actie van Harbaoui

Reviewcommissie helemaal onderuit gehaald na donkerrode actie van Harbaoui

maandag 25 september 2017 om 23:22

Hamdi Harbaoui kwam afgelopen weekend goed weg na een charge op Ibrahima Seck van Waasland-Beveren. De Tunesiër werd niet uitgesloten en wordt ook niet opgeroepen voor de Reviewcommissie. Bij Extra Time begrijpen ze er niets van.

"Dat de reviewcommissie daar niet tussenkomt ...", begint Peter Vandenbempt. Ook Filip Joos begreep er niets van. "Morgen gaan ze toch een beslissing nemen? Of doen ze dat altijd op maandag", vroeg hij zich verbaasd af.

De Reviewcommissie doet het daadwerkelijk alleen op maandag. Tot de grote verbazing van Joos. "Zo een actie mag dus. Zijn ze op vakantie? Misschien op kleuterklasreis." Degryse treedt hem bij. "Dit is echt onwaarschijnlijk."

Dat Ricardo Sa Pinto wél een schorsing moet vrezen werd ook heel negatief onthaald. "Harbaoui mag volgend weekend spelen, maar Sa Pinto moet in de tribune zitten. Daar kan ik helemaal niet bij", besluit Vandenbempt.

Het is de tweede keer op korte tijd dat de Tunesiër geen rode kaart krijgt of opgeroepen wordt na een onfortuinlijke actie. Zo trapte hij tegen KV Kortrijk ook na, maar werd hij opnieuw niet opgeroepen.

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 23:26
Verschieten jullie daar nog van?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:29
Nee ni echt aangezien de reviewcomissie op punt staat opgeheven te worden.
Moet hij geschorst worden? Ja zeker en vast. Dat natrappen mag van mij 5 wedstrijden zijn.
Maar van die reviewcomissie moet je niets meer verwachten. Die patiënt ligt op sterven.
Vind ik leuk
Elise +132
maandag 25 september 2017 om 23:26
This is also Anderlecht
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:29
Voelde u nu wat beter?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:35
Heb jij ook andere zaken te melden of kom je niet verder dan steeds hetzelfde herkauwen?
Vind ik leuk
Toca +5814
dinsdag 26 september 2017 om 07:27
Je hebt toch geen nachtmerries van Anderlecht Elise
Vind ik leuk
Boerken +1475
dinsdag 26 september 2017 om 12:58
Laat ze! Een vrouw met ballen!
Vind ik leuk
Toca +5814
dinsdag 26 september 2017 om 13:01
Elke post gaat over Anderlecht en de spoken... gewoon is wat meer naar jullie ploegje kijken
Vind ik leuk
Boerken +1475
dinsdag 26 september 2017 om 13:08
Doen we ook, en het gaat heel goed voor het ogenblik ! Maar je weet toch dat hoge bomen veel wind vangen? En aan de zee kan het soms stormen maar blijkbaar niet in Oostende want ik vind het daar al bij al rustig met de coments
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 20:42
Ze mag ballen aan haar lijf hebben op een deftige manier, die reactie van haar was gewoon laag en begint echt een stereotype te worden, wees eens origineel mensen, verder is Brugge idd goed bezig in JPL
Vind ik leuk
Boerken +1475
woensdag 27 september 2017 om 10:38
Er zijn hier al ergere dingen gezegd, trouwens elise is miss. De naam van vriendin dochter of minnares . Dus zal due sowieso ballen hebben. Maar ik snap u punt .
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:47
De revieuwcommissie bestaat uit aanhangers van de topclubs?? Dus geen sancties voor die clubs. Gans onze voetbalcompititie heeft als doel blijf vooral af van de franstalige clubs, zij worden steeds gesteund. Dierick op Beveren heeft als Waaslander schrik om tegen Anderlecht te fluiten. Vertenten staat de bibberen omdat hij tegenover 20000 toeschouwers staat. En onze voetbalbond heeft dank zij onze Vlaamse gatlikkers eentalige bejaarde Waal als voorzitter.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:51
Overdrijven is toch een kunst
Vind ik leuk
Boerken +1475
dinsdag 26 september 2017 om 13:03
Poëzie !
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 14:23
Ok vind ik leuk gevonden. :-)
Vind ik leuk
Garland +2030
dinsdag 26 september 2017 om 10:51
@daknamfan wie zit er (volgens jou) in de reviewcommissie?
Vind ik leuk
Hhti +283
dinsdag 26 september 2017 om 00:07
Paarse bond toch...
Vind ik leuk
AzEz86 +2447
dinsdag 26 september 2017 om 06:31
Ik vraag mij af of de mensen eigenlijk wel beseffen wie de voorzitters zijn bij die "paarse" bond...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 06:33]
Vind ik leuk
Boktor +151
dinsdag 26 september 2017 om 09:56
Dat stond toch zondagavond al vast.Net als verleden week eer niet opgeroepen na een zoveelste smerige overtreding waar hij geen kaart heeft voor gekregen. Dit kan alleen met een speler van Anderlecht. Wie zegt dat er geen complotten gesmeed worden tussen sheidsrechters, reviewcommissie en Anderlecht, moet nu toch wel zijn mening herzien, na deze voorbije weken. Wesley kreeg 3 weken voor een zeer kleine tik. Waar zit het verschil voor deze onnozelaars van de comissie. Zitten daar werkelijk voormalige voetballers bij ? Schandaliger kan niet meer.
Vind ik leuk
ketje55 +922
dinsdag 26 september 2017 om 10:14
Als je dan weet dat de reviewcommissie bevolkt is met 4 mensen uit het Brugse met een Brugs verleden. Normaal dat Dennis vervolgd wordt voor de tackle over de bal in Charleroi.
Vind ik leuk
Garland +2030
dinsdag 26 september 2017 om 10:50
Wie zit er (volgens jou) in de reviewcommissie?
Vind ik leuk
Boerken +1475
dinsdag 26 september 2017 om 13:04
Die was toch gefloten ! En ik herinner me in de herhaling dat joos zei dat het meeviel !
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 16:24
Sorry maar met je been over de bal (zelfs per ongeluk) is 100 maal gevaarlijker dan wat Harbaoui deed. (Dat wel opzettelijk was)

Dat laatste is eigenlijk spelbederf. Maar kans op blessure bij tegenstander is miniem. Bij de eerste fase been over bal is de kans op blessure enorm.
En dat zijn geen kleine blessures he.
Vind wel straf dat dat wel gezien is want vorig jaar heeft poulain zo 3 schorsingen ontlopen en de meest flagrante was 1 van Langil vorig jaar bij een mislukte Zidane beweging. (Niets van gezegd en zuiver rood)
Mss eens een jaar heel streng fluiten. Mss dat het dan betert.
Vind ik leuk
Boerken +1475
woensdag 27 september 2017 om 10:41
Das een eeuwige discuttie he die arbitrage. En weet je soms hebben beide partijen zelf gelijk
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 10:15
Laat het ons gewoon houden op amateurisme binnen de reviewcommisie, en mss in het verlengde ervan binnen de voetbalbond, maar ik denk dat hun beslissingen en vaak iedereen zijn/haar wenkbrauwen doen fronsen, als wij schreeuwen dat we met een paarse bond zitten en de supporters schreeuwen dat het een blauwzwarte bond is dan denk ik dat je mag concluderen dat geen van beiden het geval is.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 12:43
Ze geven liever drie speeldagen voor lichtjes natrappen dan een speeldag voor een zoveelste smerige overtreding van een halfbakken tunesisch varken. Sommigen vragen zelfs 5 speeldagen voor natrappen ! Als je dan eerlijk zou bestraffen, zou die tuniesier dit jaar niet meer spelen. Volstrekt logisch natuurlijk maar de logica is al eens gekleurd, ik heb daar ook last van. Net als Wasyl, krijgt hij de rekening nog wel eens gepresenteerd, en dan is hij ineens ook cultheld. En aan de daknamfan, Vertenten heeft Lokeren genoeg geholpen vriend. Bij drie duidelijke corners in de eindfase gaf hij doeltrap, tijdrekken vanaf minuut 18 werd nooit bestraft, medewerking was er dus wel degelijk. Alleen kon hij moeilijk ook nog het laatste doelpunt afkeuren omdat Verhulst lompweg de bal binnenlaat. Als compensatie stuurt hij de coach van Standard naar de tribune, dat is toch ook al iets. Je kan alleen stellen dat het tijdrekken en het ellendig gedoe van dat invallerke ( rode kaart uitgelokt, wat ook zijn enige nuttige inbreng was want voor de rest geen waarde ) niet genoeg was. Alleen heel erg spijtig voor Skulasson, die sympathieke linksback van jullie, die lijkt me een fijne gast en een topperke op zijn plaats. Ook voor Verhulst spijtig dat net hij die fout maakt, terwijl Verhulst geen tijd wilde winnen wat ongezien is voor een doelman.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 16:55
het is en blijft altijd hetzelfde, alleen voor anderlecht gelden er steeds andere regels, die mogen doen wat ze willen er wordt steeds gedaan of hun neus bloedt en het gaat zelfs nog veel erger en verder dan dat

het klopt eigenlijk niet dat er alleen andere regels gelden voor anderlecht, dit is ook zo voor brugge maar dan wel in compleet omgekeerde en tegengestelde richting als die die voor anderlecht gelden
Vind ik leuk
dakcota +1381