Heeft Club de nieuwe Courtois in huis? 'Buitengewoon, echt verbluffend'

Heeft Club de nieuwe Courtois in huis? 'Buitengewoon, echt verbluffend'

maandag 25 september 2017 om 23:06

Club Brugge kon zondag rekenen op een sterke Ethan Horvath. De Amerikaan hield zijn ploeg recht met enkele knappe reddingen. Peter Vandenbempt kon zijn lof niet op.

"Het was echt een miraculeuze redding van hem", begint Vandenbempt bij Extra Time. "Club Brugge stond vijf minuten te zwemmen en toen kwam de redding van Ethan Horvath. Hij haalt er een gemaakte goal uit."

Nochtans leek de doelman toch even onder druk te staan voor de wedstrijd tegen Charleroi. "Hij was een beetje twijfelachtig de voorbije weken, er waren toch wat twijfels. Een heel jonge doelman, maar hij deed het bijzonder goed tegen Charleroi. Zijn redding was buitengewoon, echt verbluffend."

"Die redding deed me meteen denken aan de testwedstrijd tussen Genk en Standard. Daar blonk Thibaut Courtois uit met een knappe redding op een trap van Aloys Nong. De redding van Horvath was eigenlijk een perfecte kopie. Als hij dezelfde carrière als Courtois tegemoet gaat, ziet het er goed uit", besluit hij.

Plaats een reactie

larédo +758
maandag 25 september 2017 om 23:20
Het kan toch allemaal rap gaan hé..
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:25
Da's echt. Twee weken geleden riepen ze nog dat Butelle nog een kans moest krijgen.
Hier in België breken ze een speler niet alleen te snel af na paar slechte prestaties maar na een goede prestatie ben je ineens het grote toptalent in wording.
Gewoon normaal doen gaat blijkbaar niet.
Nu vandenbempt zegt niet dat horvath zoals courtois is. Gewoon dat die ene redding leek op hem. En dat hij mag hopen op zo een carrière.
Technisch gezien hield Boeckx Anderlecht 3 a 4 keer recht tegen Beveren met gemaakte goals uit zijn goal te halen. Ongetwijfeld kan je dat ook vergelijken met 1 wedstrijd van 1 of andere topkeeper en daar allerlei dingen aan vast hangen. Maar 1 zwaluw maakt de lente niet.
Dat zouden ze in België beter leren beseffen
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 23:26]
Vind ik leuk
Drekovic +3975
maandag 25 september 2017 om 23:36
En door wie word het steeds gezegd ? Mislukte schrijvers en sensatiezoekende journalistjes
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:44
Ook. Maar als we eerlijk zijn ook door supporters. Journalisten schrijven ook alleen maar wat mensen aanspreekt.

Ik wil maar zeggen als je bv tijdens halftime de tweets ofzo leest van de supporters die gaan veeeeeeeeel verder als veel journalisten. En journalisten moeten het staven met voorbeelden.
Opiniemakers zijn het probleem. Die doen zich voor als journalisten maar dat zijn ze helemaal niet.
Net als veel supporters zich voordoen als grote kenners. Al zijn ze dat meestal niet. (Wat logisch is)
Op deze site vind ik daarentegen dat op een paar uitzonderingen na dat het heel deftig gaat. Maar op voeltbalprimeur.nl bv daar zie je wel ander dingen...
Vind ik leuk
Drekovic +3975
dinsdag 26 september 2017 om 00:17
Ik laat me soms verleiden in te gaan op belachelijke reacties maar ik merk dat er ook mensen zitten die niet steeds met een gekleurde bril commentaar geven en niet huilen met de wolven in het bos. Een mooi voorbeeld is Van Holsbeeck ,die was eind vorig seizoen god de vader en Deschacht de loser ,5 maanden later zijn het diezelfde hardroepers die rollen hebben omgedraaid en zo zijn er vele voorbeelden aan te halen ook van andere ploegen.
Meestal kan ik van U en Zetterberg steeds correcte commentaar verwachten
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 01:14
Die comment apprecieer ik. Dank je.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 08:12
Drekovic heft ook een punt, Deth. ik heb je nog niet kunnen betrappen op laster of zinloze calimero-praatjes, waarvoor hulde!
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 09:24
Echt waar bedankt.
Al heb ik hier laatste weken wel een aantal discussies gehad met paar mensen die mij uiteindelijk zo ver gekregen hebben om toch ook wat mee te gaan in die laster. Voelt vies.
Maar ik ben blij dat het opvalt dat ik dat normaal niet zal doen.
En van jullie dreko en Jan vind ik zulke opmerkingen echt een compliment.
Goeiemorgen trouwens :-)
Vind ik leuk
Drekovic +3975
dinsdag 26 september 2017 om 10:02
Hopelijk komen er nog meer echte voetbalsupporters op deze site zodat we op een respectvolle manier kunnen discussiëren zonder dat we het altijd eens moeten zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 10:19
Als Facebook of twitter een voorbode is ben ik er bang voor.
Voetbalprimeur.nl zit ook veel volk. Maar die discussies daar gaan zelden over voetbal :-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 10:20]
Vind ik leuk
Patfey +2560
maandag 25 september 2017 om 23:25
Ja, en volgende keer een aarzeling op een hoge bal en Butelle moet volgens de analysten in zijn plaats spelen :).
Vind ik leuk
Mario_ +762
dinsdag 26 september 2017 om 04:48
Dat is een goede keeper, maar even kansen geven is blijkbaar moeilijk voor velen. Anderzijds worden er dan weer spelers de hemel ingeprezen door 1 goede prestatie....
Horvath zal mee kandidaat zijn voor keeper van het jaar, daar ben ik zeker van.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 08:13
Om wel even terug te komen op de zaak: akkoord, Horvath was goed, dus laat ons even jubelen. Maar toch, om de een of andere manier, vind ik niet dat hij al dezelfde autoriteit en zelfzekerheid uitstraalt als Matthew Ryan een paar seizoenen terug.
Ryan was gewoon niet te passeren, hoogtepunt zijn wedstrijd tegen een Torino. Bij Ethan moet je nog altijd min of meer hopen op een goeie dag.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 12:25
Nog een jonge gast , goeie lijnkeeper .Als hij zijn getwijfel, aarzelingen, op hoge ballen - toch het moeilijkste aspect voor een keeper - kan bijschaven , zal hij niet lang meer in Brugge spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Heeft Club de nieuwe Courtois in huis? 'Buitengewoon, echt verbluffend'