Frutos hakt keuze onder de lat door voor cruciale pot tegen Celtic

Frutos hakt keuze onder de lat door voor cruciale pot tegen Celtic

maandag 25 september 2017 om 21:50

RSC Anderlecht treedt woensdag aan tegen Celtic FC op de tweede speeldag van de Champions League. Frank Boeckx zal die wedstrijd vanop de bank moeten volgen. Concurrent Matz Sels verschijnt immers, net als tegen Bayern München, aan de aftrap, weet Het Laatste Nieuws.

Op zich hoeft dat niet zozeer te verbazen, aangezien de technische staf eerder al aangaf dat Sels de CL-wedstrijden voor zijn rekening zou nemen. Toch is de timing opvallend. In de onterecht gewonnen partij op Waasland-Beveren (1-2) van afgelopen zaterdag blonk Boeckx namelijk uit als nooit tevoren. Met verschillende klassesaves behoedde hij paars-wit er op zijn eentje voor puntenverlies.

Dat mag dus allemaal niet baten, want ook onder Nicolas Frutos is de afspraak duidelijk: Sels speelt in Europa. Eerder mocht hij al aantreden in de Allianz Arena in München, toen nog onder René Weiler. Ondanks een puike prestatie moest de Rode Duivel zich daar drie keer omdraaien (3-0). Tegen Celtic kan hij een belangrijke pion worden met het oog op puntengewin. Met ook nog Paris Saint-Germain in de poule lijkt dat een noodzaak voor Anderlecht.

Poll

Wie zou jij opstellen tegen Celtic?

(602 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 22:02
Het wordt een heel slechte soap...
Vind ik leuk
Prpldynmt +1682
maandag 25 september 2017 om 22:02
Laat Boeckx toch spelen! Hij heeft het na zo'n schitterend seizoen verdiend om zich op het hoogste niveau te laten zien! Hij is echt niet minder dan Sels hoor. Laat Sels de bekermatchen spelen.
Vind ik leuk
Toca +5457
maandag 25 september 2017 om 22:04
Dom dommer domst Nico.
Vind ik leuk
larédo +467
maandag 25 september 2017 om 22:08
Zou HvH ook geen papierkes uitdelen ?
Vind ik leuk
ketje55 +914
dinsdag 26 september 2017 om 00:04
Elke keer dat ze over de match tegen W-B praten zeggen ze de onverdiende gewonnen match. Tegen STVV verliezen we tegen de gang van het spel in, maar daar hoor je niks over.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 06:09
Tegen STVV onverdiend verloren ? Dan heb ik echt wel een andere match gezien. STVV was volgens mij toen de ploeg die de drie punten verdiende. Van de zogenaamde topploegen heb ik dit seizoen enkel Gent onverdiend zien verliezen. En ketje, niet dat ik Anderlecht wil afbreken, maar tegen W-B hadden de Waaslanders wel het beste van het spel en waren er een aantal fases waar neutrale toeschouwers zich vragen bij stellen. Misschien had dat niks aan de uitslag veranderd, een eventuele strafschop had nog altijd moeten omgezet worden, als die hoekschop niet gegeven werd zou er wellicht uit een andere fase gescoord geweest zijn.... Maar het laat bij velen wel de perceptie na dat Anderlecht onverdiend won.
Vind ik leuk
dakcota +1350
dinsdag 26 september 2017 om 10:07
we hebben echt wel onverdiend verloren tegen STVV.
Ook hebben we op basis van de volledige match onverdiend punten verloren tegen antwerp, de eerste match van't seizoen. Waar antwerp sterk was de eerste helft, ze waren 0,00 in de tweede helft, met een 10-0-0 opstelling mogen ze blij zijn dat ze een punt haalden
Vind ik leuk
Bacco +1602
dinsdag 26 september 2017 om 01:07
Ik begrijp dat geroteer met de keepers nog altijd niet. Je doet alle moeite van de wereld om u te kwalificeren en dan voor de Europese competitie speel je zogezegd met de speler die je het minst vindt. Dat heeft Frutos alvast geleerd van Weiler verleden jaar!...
Vind ik leuk
Mario_ +650
dinsdag 26 september 2017 om 04:50
Als hij wint, heeft hij gelijk. Maar 3 matchen na elkaar met andere spelers, ander systeem....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Frutos hakt keuze onder de lat door voor cruciale pot tegen Celtic